Hjälp med skabben
Jag får inte bukt på Fritz skabb jag rakade honom i går igen. Jag behnadlar honom med sebacil (stavning) var 10 dag, men det har inte hjälpt. Kan jag vara mer "aggresiv" och behandla oftare???
Har du läst Attack Fotskabb? Står mycket bra där, om det går att läsa den utan att vara medlem.

går det inte att använda switch mot skabb som det går mot löss!
Jo, switch fungerar i vissa fall… Det finns också ett medel på Apoteket som heter Frontline, har för mig att det är för ohyra på katt och svindyrt, men kan vara värt ett försök om inget annat hjälper.

Prata me LinaN..har för mej hon hade samma problem me sin Harry

Vi använde flusa på våran shettis då han hade skabb och det funkade utmärkt.
#4 Hade……
Men får se hur det blir nu i vinter…. måste allvarligt talat få tvätta hans ben ordentligt. man känner ju inget under leran :S
just shire-hästar är känsliga för beninfktioner o spec benskabb. Det du kan göra är att fortsätta behandla med sebacilet, eftersom det SKA vara bland det bättre, däremot kan du diskutera emd vetten som skrev ut det till dig om det itne finns något starkare eftersom skabben inte ger sig.
Du får nog tyvärr hålla hans ben rakade tills du får bukt med skabben. och tänk på att skabben finns kvar i marken upp till 2 år från det att du blitt av med den. det är vanligt att de får skabben under sommarhalvåret av någon anledning.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lina, kan du inte prata m de som hade shirehästar som var intresserade av valpar? de måste ju ha ngr tips!

Sebbasil är de enda som funkar.. Å tvätta hela hästen, inte bara fötterna!! Sen rensa stallet, ut med allt i stallet, sen finns de andra hästar där??
Hadde problem med min tinker..
De va ett H*lvete att ta reda på.. Men stå på, de försvinner

Frontline fick jag av vet, men enbart till att spruta stallet med.. de funkar inte så bra på hästar… inte som Sebacil
#7 vem av oss?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Gå in på www.svenskatinker.se
Där får du svar på mycket.. går du in på forumet så hittar du jätte mycket.. då tinker å hästar med mycket hovskägg mest råkar ut för fotskabb

#10 *grr* att det ska vara så vanligt namn :D linasvovvar