Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 64 ggr
Kit Armlove
0

Gymnasieutbildning

Hej, jag har 2 år kvar tills jag ska söka till ett gymnasium. Alla säger att jag inte borde tänka på sånt nu men jag måste ställa frågan.
Jag bor i Finland ( Åland ) och skulle vilja komma in på Strömsholms ridgymnasium. Jag läste lite på deras hemsida och fick fram något lite konstigt. Det stod att årskurs 1 i hippologprogrammet är man på flyinge och åk 2 och 3 på strömsholm, stämmer detta eller är det jag som missförstått?
Någon som gått den gymnasielinljen och vet hur det är??
Tack på förhand

Nephi
0

Hippologprogrammet är en univeritetsutbildning via SLU, Där väljer du antingen ridning och hamnar på strömshom/flyinge eller trav ovh hamnar på Wången 😉

Du letar efter gymnasieutbildning Naturbruk-Häst
https://stromsholm.com/utbildning/unik-gymnasieutbildning/

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Skolan är kvalitetsmärkt och utbildningen riksrekryterande vilket innebär att du kan söka oavsett var du bor eftersom du får inackorderingsbidrag från din hemkommun. Ridsportgymnasiet Strömsholm … Continued
  • Redigerat 2023-01-30 19:35 av Nephi
Kit Armlove
0

#1: tack, det var där jag var. Men visst blir alla 3 åren på strömsholm då? Förlåt jag e inte så insatt i detta ännu 😆

Nephi
1

#2: Det bör dem vara, du ka ju alltid mejla studievägledaren på strömsholm och prata med dem om att du vill gå där och vad som kävs från ditt håll t.ex i betyg och hästkunskap samt hur det fungerar att söka dit från Finland

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Kit Armlove
0

#3: tack snälla, blev lite rädd 😆