OT - skatterna?! GOD JUL
Såg i aftonbladet idag att snusen skulle börja kosta 38 spänn dosan, helt jäkla sjukt, det betyder juh i princip att jag måste sluta. Jag kan juh inte de, blir arg som ett bi, och i farsans sällskap kan man inte vara de!
sen ska ju skatten på öl och sprit höjjas men inte på vinet, VAH? varför inte på vinet? fattar inte, det är väll alkohol det med?
Och bensinen såklart, hur fanken ska det gå? morsan som kör kring 1000 mil i månaden, vi kommer bli ruinerade juh. och när priset på bensin stiger, stiger juh allt annat som mat osv eftersom att det blir dyrare att frakta, och när man bor i jokkmokk finns det inget annat än korv som är närproducerat och det kan man ju inte leva på.
OCH vill ni veta vad jag vill göra, jag vill spy på reinfeldt och tvinga han att käka upp det! (lite måste man få gnälla såhär innan julafton)
Det var min julhälsning till er alla, GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR =)
/hälsningar Veronica, Monsun & Ozzi
åååh höjas ännu mer???????????????????? :O Nä nu jäääää
Gah :( Nog dyrt redan nu!!! Snus <3 :)

Man blir ju fan ruinerad! dom där j*ävla moderatnissarna, stryck skulle dom ha!
Hah, vänta tills ni får betala 45 spänn för en dosa! ;)

ääh, håll du käfft ;)
Hoppas att dom där åker från makten illa kvikt!
tss :P då går jag o skjuter ner dom där snubbarna som har bestämt den där skiten :P

lugn o fin nu!
hehehe :D jag är lugn :D

Att snuset går upp bryr jag mig inte om ett dugg. Däremot om bensinen går upp då blir jag arg. Vi som behöver bilen som bor på landet.

hur mkt var det bensinen skulle stiga?

Ingen aning faktist! Men bara parkeringen vid skolan går upp 100 kr i månaden för Elin. Hon får nu betala 250 kr i månaden för att ha sin bil parkerad utanför skolan. Sedan tillkommer bensin. Just nu köper hon för ca 700 kr i månaden. Suck! För att komma till skolan bara.
#8 Ja DET berör mig mer också om bensinen går upp! Då kan vi snart sluta jobba helt, för då harman inte råd o åka t jobbet när man bor som vi gör ute på landet!
Snusen rör mig inte alls…bara en bra anledning o sluta;-D
#11 Ja, det är faktiskt lite intressant hur dom tänker där… Vi som behöver bilen, kommer bli tvingade att antingen flytta eller hitta på nåt annat… Jag brukar snitta 3500 i månaden på bara diesel… :/

#11, 12.
samma för oss som bor på landet, en 20 minuter från stan :/ både mamma och pappa måste köra bil varje dag eftersom det går så fruktansvärt dåligt med bussar.. jag klarar det till jag fått körkort, sen kommer jag köra bil till skolan.. min syster klarar sig dock.. men vi har övervägt att flytta in till stan igen, för det är sviiindyrt att köra bil numera och eftersom vi är så beroende av bil här ute så..
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Det var dom skattesänkningarna det 
GOD JUL på er alla 
jag har slutat röka och kör inte bil… *nöjd*
men sympatiserar med dom som gör det..=/
svårt o bo här utan o köra bil då vi har inga bussar som går ut hit till byn som "gud" glömde;-D vi har ca en mil ut t bussen! Samt att sen ta sig t skola o dagis m buss funkar ju inte alls…
nej bättre vilkor för oss som bor på landet o som MÅSTE köra bil o högre skatt för dem som bor i stan o fortsätter köra bil hade varit ngt! För ALLLA kan inte bo i stan även om vissa verkar vilja det!

#16 Dags att börja motionera kanske? ;) En bra cykel och resan till jobbet blir trevlig :P

#17# Du glömmer att vi har vinter också. LIte svårt att cykla när det är snö kanske. :)
jag cyklar till mitt jobb.inte så roligt alla gånger.som tur är så har det inte blivit snö ännu.och hade jag haft körkort så skulle jag absolut inte välja cykeln före bilen.

förstår inte varför dom höjer och höjer. vill dom att alla ska sluta på gatan? (alltså bo på gatan, uteliggare hehe). dom som verkligen måste ha sin bil, kommer snart inte ha råd om dom fortsätter höjja. det betyder att folk inte kan ta sig till jobbet, som i sin tur leder till - no money.
och sen att dom ska sänka förmögenhetsskatten.. det gör ju livet ännu bättre för dom lyckligt ställda. Men folk som har taskig ekonomi då? För dom gör dom bara saken värre.
Jag tycker det är STOR DISKRIMINERING. man gör livet lättare för de rika, livet sämre för de fattiga.
SUCK säger jag bara!
#18, du glömmer att dom är skåningar, dom har ingen snööö ;)
#9 Runt 12.24 för bensin, 12.44 för dieseln.

Nu ökar ju reseavdraget till och från jobbet lite också
sen kan det vara rätt att minska bränsle förbrukningen och nöjeskörningen nu när jorden har feber.

Köp snus nu o lägg in i frysen. xP

vi har två bilar rullandes som tankas full tank var vecka, ena diesel andra bensin.
450-500/bil/vecka, uppåt 4000/månaden…..

Nu ska man ju snart betala skatt på skatten som man har sparat när man sålde hus med vinst också.

Nu ska man ju snart betala skatt på skatten som man har sparat när man sålde hus med vinst också.

#25, 3 475 kr kostar det för mig att ta mig till jobbet, under ett år 365 dagar 

Skriv på för lägre bensinskatt! http://www.bensinskatteuppror.se/
#17 blir tufft med 2 barn på cyklen den milen jag har till barnens skola o dagis samt sen 2 mil till jobbet…Hrm!
#21 Inte har vi ofta snö MEN kommer den så lägger den sig i meterhöga drivor på vägarna där inte den starkaste bandvagn går igenom…utan man får snällt stanna hemma….;-D men rätt okej med en extradag ledigt! hihi

#30 Hahaha äh inget du inte klarar Åsa!! :D