Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 975 ggr
Mari
0

Kris: Nordsvenskt sto

Har fått höra av bekanta nu att hästen min granne har ska gå på slakt eftersom ingen vill köpa henne :S
(jag fattar inte varför :S)  Har själv inte hunnit prata med grannen då jag ej är hemma men hörde detta igår.

Kanske nån av er är intresserad av ett nordsvensktbruks sto på 9år?

Kopierar in den gamla annonsen här:
"Sivra är nu till Salu! Hon är en nordsvenskbrukshäst på 9 år. Sivra ägs av företaget Horse Garden som driver hästturismverksamhet. Då vi ska sattsa mer på fjordingar är nu Sivra till salu. Sivra är både körd i enbet och par i stadstrafik och diverse jippotillställningar och handikapp körningar. Sivra är även tävlad i bruksridning och är lättlastad och van att åka mycket transport. www.horsegarden.se_ "
_
Självklart är hon även inriden också :)

Hon säljs inte till nån nybörjare då hon är en lite kruxig att hålla på med i början. Priset vet jag inte men jag tror att det inte är allt för dyrt eftersom hon annars går på slakt.

Hjälp mig hitta ett bra hem till henne, Vill ni har telenr så messa mig eller kolla på hemsidan : )

Sen för att hjälpa dem lite mer på traven så har de även fjordingar som hyrs ut under vinterhalvåret och även några nordistravare som också ska hyras ut :)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hannapanna
0

verkar ju jättedumt om en sån häst ska slaktas för att hon är fel ras.. usch.. men är de nå fel så eftersom ingen vill ha henne?

Ledin
0

va ska hon ska hon slaktast gösses. Man får ju inte så mycket varför inte släppa ut en annons om vad dom får för henen på slakt sedan lägga det priset på henne. Du det ska finnas en som annoserar på hästnet tror det var där ang räddar isf slaktar har kvar hennes mail add o mdet skulle vara intressant. Men om det stämmer så kan det ju vara intressant för även mig ska bara höra med gubben :P övertala han hehe det e inte så lätt.

gejsa
0

Är du säker att ryktet är sant? För en sådan häst som är bra att köra med vagn går nog att sälja.

Mari
0

#1 Jag tror inte hon slaktas för att hon är fel ras. Hon är lite speciell om jag säger så. Kan få för sig att hotas i hagen när man hämtar henne och är jobbig att klä på i stallet. Men de är ovanor som försvinner när man har haft henne ett tag och hon blivit ordentligt motionerad.
Just nu har hon mest stått i en hage i ca 1år, vart ut lite då och då.

#2 Ja det kan vara intressant så skicka gärna mailen över ett PM :)
Läs gärna det jag skrev ovanför för det är en lite speciell häst, det märker man när man träffat henne :)

ps. eftersom det inte är ifrån ägarna jag hört detta så är det ju inte 100% säkert att hon går till slakt, det är ju ett rykte men jag tycker källan är väldigt pålitlig.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Mari
0

#3 Nej inte 100% säker men hon jag hörde det från brukar alltid ha rätt :S

Jag tror det är priset de vill ha henne för som gör att de som är intresserad backar. Så jag fattar inte hur de helt plötsligt kan nöja sig med slaktpriset på henne ist för att bara sänka det.
Så ja det kan vara ett falskt rykte men de är ju bra om hon får ett bättre hem än vad hon nu har, jag gissar på att det går att pruta på henne eftersom ryktet om slakt har spridit sig.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Hannapanna
0

#4 Nä klart jah inte menade så som de kanske lät.. men eftersom hon ska säljas för att dom ska enbart ha fjordingar och du hört ryktas om att hon ska slaktas så kände jag att de va dumt..

Mari
0

#6 Företaget de har går ju ut på att de ska hyra ut fjording och prärievagn så de har ju tyvärr inte tid med de andra hästarna :)
Men nu förstår jag hur du tänkte.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

tessa
0

Försök du att ta reda på om detta verkligen stämmer, så att du inte går ut med osanning.. kan ju hända om folk hör av sig till dom nu angående detta och det kan ju bli väldigt fel, om det du hört, inte alls stämmer..

Hoppas pållan får ett gott hem, som förstår sig på henne. Inte ska en sådan tös behöva checka in redan.. samtidigt får hon ju inte säljas till vilket pris som helst, och hamna fel och bli vandringspokal..