Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 463 ggr
Ledin
0

korta ben vad för stävlar?

Jaha, efter ha provat en massa stövlar börjar jag trött på prova. Jag har korta ben o lyckas inte att hitta några som är lagom långa. Dom kan vara lagom på sidan men sen när man böjer benet lite ja då går skaftet imot knäväcket :S å så har jag provat barnstolek ja då blir dom lite för tajta. Ska man ge upp å bara ha vanliga ridskor som nu eller ska hoppet brinna för ett par stövlar. (har inte så jag kan mäta tjockleken på vaden, barnen har fått sytt så lite själva så måttbandet finns inte. Mätte med en linjal så ca 28 o 36 är skostorleken. Tips på vart man kan hitta ridstövlar?

VeNyRa
0

högakusten stövlar tkr jag är bra, dom som "viker" ner sej när man gått in dom. när jag beställde mina var dom förlånga men nu är dom perfekta.

Peppe
0

nya läderstövlar skaver i knävecket i början men de "sätter sig" sen när man ridit in dem =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ledin
0

ja men detta handlar oftast om minst 2 cm o det tycker jag blir korrvit å fult när jag rider

Ledin
0

att dom sitter bra när jag står sedan om jag tar ett steg fam tar det imot mycket dom är redan i knäväcket typ när jag står still Fundersam