Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1060 ggr
Maja
0

Bilder från idag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, jag var i stallet från kl. 14 - 17 och lekte lite med kusarna.. :P

*tog grimman till älgen och gick ut i hagen*

Maja
0

Utsikten från hagen..

Maja
0

Ropade på älgen, hittade henne ätandes.. :P

Maja
0

*Iiiiiiih* Hon har MORÖTTER med sig!! *börjar traska mot mig*

Maja
0

Lill-tjejen kom, hon med.. :)

Maja
0

Älgen (e. Tap In) blir brun på vintern och vit på sommaren.. :P

Maja
0

:)

Maja
0

En liten utter ^^

Maja
0

Fin utter!! =)

Maja
0

Söt utter igen!! :D

Maja
0

Älgen och jag gick på promenad.. :)

Maja
0

Heeeela vägen bort och ännu längre =)

pippa__
0

Vilka fina bilder du fick till!! Guuud va söt Utter va!!!!! Islänning eller?

Maja
0

Så, sen blev det bara halvtaskiga bilder eftersom jag var tvungen och visa för älgen att släpkärror INTE är farliga.. Fjantpållan tvärstannade och stod som fastgjuten i marken, spärrade upp ögonen och blåste med näsborrarna när hon såg den..

"Aj, aj, aj, tänk om den biter mig!!"
- Nej, den är ofarlig.. *rullar med ögonen*
"Den verkar farlig.." *tar ett steg närmare*
- Den är helt ofarlig, det är stål och däck, ingenting som äter små älgar som du.. *jag går fram och tar på den*
"Hon är GALEN!! Hon TAR på DEN!! Akta dig!! Den kommer att äääääääta dig!!"

*suck* ^^

Men vi lyckades med att ta oss förbi den livsfarliga kärran, stötte istället på en skällande schäfer.. Hon brukar vara livrädd för hundar, men hon tittade bara på den och undrade varför den var så fjantig.. ^^ Duuuktiga flickan min.. =)

Vi gick väl i en timme och stötte på bilar, katter, hunden, kärran (observera att den är faaarlig) och t.o.m. en gubbe skulle såga ner en gran.. ;) Första gången hon såg honom så var han ofarlig, andra gången så var han suuuuperläskig!! ;)

Kärran var lika läskig på vägen hem, men den här gången satte jag mig lite halvt på den.. Älgen tyckte att jag var heeeeeeeelknasig!! ;)

Maja
0

#12 - Jepp, hon är en islänning.. =) Heter dock inte utter, men jag tycker att hon ser ut som en så hon får stå ut med det smeknamnet.. ;) För övrigt den som jag lurade upp Alex på när hon var här.. ^^ Hihi, det är dessutom hon som är den där jobbiga saken som stannar varje gång man ska rida ut på henne och vägrar att ta ett steg till.. ;) Så hon fick stå idag, ska nog ta ut henne imorgon.. :)

pippa__
0

#14 Aww är det hon…hon som ser sååå snäll och go ut!!! :D

Maja
0

Ja, visst gör hon? ;) Hon ser sååå oskyldig ut.. ;) Men djävulshornen finns där under hennes lugg.. ^^

pippa__
0

#16 Jag blev kär iaf =) Första isisen som fångat mitt intresse :D Ser ju jättegrov ut! :D

gejsa
0

Har du vågat dig upp på henne och börjat rida ut än? Ja, jättefina bilder kanske man skulle börja med. :)

Maja
0

#17 - Hon är ganska grov, runt 140 cm hög tror jag.. :) Hihi, du får väl komma hit och ta en tur på henne.. ;)

#18 - Hihi.. Jag har fortfarande bara ridit på henne en gång.. :P Just nu så är det alltid så att jag rider själv och då vågar jag inte ge mig ut ensam på henne, hon är ju lite ostabil i psyket just nu och kan hoppa två meter rakt upp i luften p.g.a. ett löv som blåser över vägen.. Men om jag får med mig någon så ska jag nog tänka över det.. ;) Tack!! :)

gejsa
0

#19# Jo, jag förstår det. Att det är mycket att titta på för henne. Men du red henne många ggr på Island har jag för mig. Var hon 5 gångare då?

Maja
0

Neej, hon är svenskfödd, jag har inte varit på Island, det är Alex!! :)

Jag pratade om älgen.. ;) Henne har jag bara ridit en gång, fux-raggsockan har jar ridit massa gånger.. :P

LinaN
0

haha! uttrar o älgar! Du är rolig du Juve ;)

Men lilluttern vart ju sjukt söt ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Mandysan
0

Jag är kär i älgen…Kyss

Maja
0

#22 - Mwahaha.. ^^ Men de ser ju ut som sånna.. ;) Sätt horn på älgen så kommer du att ta fel.. ;) Uttern har stora tänder.. ^^

Maja
0

#23 - Vad jag vet så är hon singel.. ;)

pippa__
0

#19 Hihi ta en tur? Då står jag kvar vid stallet när du har ridit klart!! *fniss*

gejsa
0

#19# Ha ha varför förväxlar jag alltid er? Fick precis för mig att det var Alex häst när du skrev att hon var rädd för löven osv. Så det kan bli.

Maja
0

#26 - Hahaha, ja, typ.. XD Eller, hon är lättare om det är någon som rider med.. :P Ensam är hon hopplös!! ;)

#27 - Hihi, inga problem!! Många hästar är rädda för löv.. ;) Och ja, hon är femgångare.. :P

gejsa
0

#28# Jo, men jag tänkte mer på att det inte fanns träd på Island och då antagligen inte då löv. :)

Sussi
0

Jättesöt utter!

Har samma blick som min häst (då man ser hennes ögon under all lugg) och min fryser också då det inte längre behagar damen att gå framåt. ;)

joytick
0

Jag är kär i Utter Kyss Så sööööööööt

bubbelbubbel
0

jag är också kär i utter ! :D

__iE
0

alltså, det bor inga hästar i stallet elr ? :O ;)

Utter o älg, finns det ngn häst där övht ? ^^

Maja
0

Näpp, inga hästar.. ;)

Förtydligande: Hästen heter INTE Utter.. ;) Hon ser bara ut som en, eller hur? ;)

Hihi, hon ser så lugn och fin ut.. :P Men vänta ni bara tills man sitter fast där uppe i sadeln, då tar hon inte ett steg till!! :P Hihi, lite kul är det faktiskt ibland då man får jobba…trots att det inte går så bra alla gånger.. ^^

Ledin
0

gullit att flera kallar sina hästar för älgar fast din hadde ju inte älgöron :) mycket söt sak du har. Visst var uttern söt med men jag gilalr en älg mera :D

Maja
0

Hihi, neej, "riktiga" älgöron har hon kanske inte, men hon ser ut som en älg tycker jag.. ;) Tack!! =)

Lizzan
0

Söta bilder :)

lisette
0

#13 HAHAHAHAHA

Marija
0

Uttern är riktigt söööt ^^

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Ellen95
0

Söta bilder!

Sotis
0

Jättesöta bilder :)<3

Alex
0

Dúfa är ful. Och dum. Men det var fina bilder. ^^

Och för att svara Gejsa på frågorna i #18 och #20 så ja, jag har ridit Sylgja. Och hästen är cool som satan, bryr sig inte om nåt… Max kikar lite på nya saker. Som forsen som vi måste gå över ibland (som brusar rätt ordentligt nu..) och långtradare som kommer bakifrån och så… ;) Träd bryr hon sig inte ett dugg om, hon tycker det är svinkul att gå i skogen.. :P Och ja, hon är 5-gångare. Har till och med visat upp lite pass i hagen ett par gånger.. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Maja
0

#42 - Vem var det som blev lite käääär i henne? :P

gejsa
0

#42# Kul att höra att hon var så cool och att det går bra.

Alex
0

#43 Det vet jag inte ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Någon dag så kommer jag att åka ut till stallet och se att hon är borta.. Istället kommer det att stå en ny, brun där.. Sylgja kommer hon att heta, det är någon som kommer att byta häst.. ;)

Alex
0

Hah, dröm du ;) Hittar du en söt brunskäck vid namn Gefja däremot, kanske jag kan gå med på att byta ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Det har jag inte, men däremot en Sköldur.

Alex
0

Hmm.. Tack för erbjudandet, men jag tror jag klarar mig utan ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport