Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterfilmerbeteenderaserbete
Läst 145 ggr
Lona
1

Imponerande hingstsläpp i Österrike

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Noriker är en österrikisk kallblodsras och varje år är hingstsläppet en stor publikattraktion. Avelshingstarna släpps ihop inför sommarbetet och det är en imponerande syn!
Tyskt (eller snarare österrikiskt) tal men själva hingstsläppet börjar ungefär 10 minuter in i filmen.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Pilspets
0

Oh,jisses!😮

Herveaux
0

#0: Detta brölande! 😅 Vi har ett sto på gården som har en riktig basröst men annars så brukar stona mer pipa och skria gällt när det ska göras upp en ny rangordning.

Jag förstår att folk vill dit och titta men jag hade inte velat vara där och hänga på staketet. En missriktad spark… gulp… 😖
För att fortsätta min klagosång så tycker jag djuren borde få göra upp i fred utan en massa folk, hundar och musik som extra stimuli i en redan laddad situation.

// Harley

Maleficum
0

#2: Kan hålla med att de borde för göra upp utan all annan distraktion men förstår att folk vill se det!

Ändå fascinerande hur lugnt till det går med tanke på att alla är hingstar men gissar att de flesta av dem gått tidigare somrar tillsammans (speciellt de två svarta såg ju ut som att de kände varandra ganska väl).

Är ju härligt ändå att de får gå på bete i flock och slipper leva isolerat hela livet som många hingstar tyvärr gör runt om i världen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu