Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: sjukdomarhästproblemridtravare
Läst 235 ggr
Linnea Starstable123
8

En ny ängel i hästhimlen😔💔

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Inatt somnade finaste Lukas in efter att ha fått vätska i buken där det inte ska vara, vilket leder till att tarmen spricker. Trots att jag inte fick känna honom i mer än 6 veckor, var han den finaste hästen jorden hade sett. Han är nu himlens finaste ängel💔🕊

Har någon nått tips för att göra förlusten enklare?

~Bästa Lukas~
Verona=🖤

• Redigerat 2022-11-02 08:41 av Linnea Starstable123
Pilspets
1

Vila i frid.💙

Bästa tipset är bara att gråta ut,låt det ta tid.

Stöttar.💙

Linnea Starstable123
1

#1 Tack❤️

~Bästa Lukas~
Verona=🖤

Herveaux
2

#0: Beklagar sorgen! 🖤
Ibland hittar de in i ens hjärta snabbt, de underbara djuren.

Det kan kännas bra att göra något kreativt, som att skriva en historia, dikt eller låt om Lukas, eller rita och måla, redigera foton du har av honom. Resultatet måste absolut inte bli bra och ingen mer än du behöver se det.
Det kan vara skönt att få ut känslorna i mer än bara tårar, skratt och svordomar.

Det kommer ta tid, kanske lång tid men det kommer göra mindre ont.

// Harley

Nephi
1

Ibland är det skönt att ha lite minnessaker, en bit tagel, grimman, favorit borsten och/eller något annat du förknippar med honom. Gör en liten minnesplats med grejerna och tänd ett ljus. Så har du någonstans att minnas honom :)

Tagelt kan senare skickas in och göras smycken av så kan du ha honom med dig vart du än går

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Lona
1

Beklagar förlusten! ❤️
Vill du skriva av dig och få stöttning kan du alltid skriva här. Det finns dessutom "änglagrupper" på tex Facebook för avlidna husdjur, säkerligen även specifikt för hästar. Jag vet dock ingen grupp på rak arm.
Det blir lite lättare så småningom men man får låta det ta den tid det behövs. Smärtan och sorgen blir till saknad och liksom en "varm känsla inombords", åtminstone för mig.
Att krama en annan häst kan också hjälpa men det kan vara väldigt jobbigt första gången man ser den tomma spiltan/boxen eller att det är "fel" häst som står där.
Ta hand om dig!❤️

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Lilium]
0

Beklagar ❤️ ibland faller man för dem.. Jag gjorde korta filmer, bildspel på en häst som jag aldrig mer skulle se. Gråt, sörj det är helt normalt inget fel med det.

Stöttar!

EquusCaty
0

#0: Vila i frid💜

Tjena^^

Linnea Starstable123
0

#3-7 Tack så mycket❤️ Var svårt att tänka sig att jag red honom för två veckor sen…Och nu existerar han inte i en fysiskt värld.

~Bästa Lukas~
Verona=🖤

EquusCaty
0

#8: Alltid synd när en individ dör. Tänk istället på alla fina minnen du har med honom och att han slipper lida💜

Tjena^^

Linnea Starstable123
0

#8 ❤️ Förlorade en häst för några år sedan, och då var det exakt de orden som tröstade mest i en period❤️❤️

~Bästa Lukas~
Verona=🖤