Medryttarponny sökes i Visby
Hej de är så svårt att hitta medryttarhäst/ponny nu förtiden hör i Visby på Gotland eller någon som behöver hjälp med träning och tävling av sin häst. För saknar just stall ridning och att hopptävla. Och vet inte riktigt vart jag ska vända mej längre. Liksom har testat ett antal gånger på fb men får inte ens något svar. Hur ska jag tänka och hur ska man kanske kunna göra för att kunna få komma igång med ridningen och tävlandet igen ? För de är nog en av pusselbitarna i mitt liv som behövs komma på plats för att kunna göra så jag kan må så mycket bättre i min vardag och liv. För den biten saknas mej så sjukt mycket. Och eftersom jag bor i Visby har inte råd med busskort och har inget körkort så gör saker och ting de så mycket svårare att ens hitta medryttarhäst/ponny då jag verkligen måste börja från noll igen och eftersom att jag har en sjukdom med på köpet plus några diagnoser och skuljos eller hur man nu stavar de i ländryggen så hade kanske de även hade varit bra om de kan även finnas en tränare som kan hjälpa mej på vägen med min balans och sits i början kanske och de gör oxå de väldigt väldigt svårt att hitta och har inte råd liksom ens med ridskola heller annars hade jag ju börjat där liksom. Men har ni några tips kanske hur jag ska gå till vägar eller kanske vet någon annan som behöver hjälp med sina ponnys
kanske liten ridhäst så länge hästen inte är högre än mej själv till en början med iaf då jag har my ket att träna på och kunna våga rida större hästar som är högre än mej. eller om någon i detta forum från Gotland/ Visby har ponnys som behövs tränas och tävlas med inom helst hoppning då dressyr är för många moment att komma ihåg visst de går med att träna upp men brinner mest för hoppning men älskar allt inom ridning så att och vill lära mej mer om dressyr för man kan ju inte bara rida i markarbete och hoppning. XD dressyr måste man oxå rida och sånt. Hehe vet att jag har många " krav " eller hur man nu ser de i det stora hela. Jag är 158 lång och sist jag vägde mej för några veckor sedan vägde jag 69 kg men har nog gått ner lite till. Känner att de är värt åtminstone är värt att testa att skriva här istället. För testar man inte så får man ju inte veta om någon kanske vill kunna ändå ge mej en chans och en chans att få göra något som jag faktiskt brinner för och kunna få mej att må så sjukt mycket bättre igen som jag gjorde när jag både red och tävlade. Hehe och jag har läs och skriv svårigheter. Kan inte ens uttala eller stava till den diagnosen jag har så om det är något som ni undrar så fråga gärna hur jag menar för har även problem att formulera mej rätt ibland och blir mobbad av de då näst intill alla missförstår mej eller trycker ner mej om någon svarar mej. Så är egentligen rätt rädd att ens skriva detta om jag ska va ärlig 😔😔😔 men jag gör en chansning åtminstone. Ha de bäst alla fina människor ❤️
Du behöver inte vara rädd för att skriva här alls, det är ju jättekul att du ska försöka komma igång med ridningen igen<3 Jag håller verkligen med dig om att man mår så mycket bättre med att få hänga med hästarna, jag klarar mig knappt en dag utan att vara i stalletXD Dessvärre känner jag inte någon som behöver hjälp med sin häst på Gotland:( Men kämpa på! Kanske kan du hjälpa till på eftermiddagarna i ridskolan med att tillexempel leda lektionshästar, mocka eller fodra, sånt brukar alltid vara gratis. Och då tror jag säkert att du kan rida en lektion gratis lite då och då om du hjälper till. Det är en bra början! I alla fall tills väntan att få en medryttarhäst. Fortsätt att leta efter medryttare på fb eller här, förr eller senare dyker det upp någon som behöver hjälp med sin ponny:D Jag hejar på dig<3
#1: hej aww tack för svar. Och all pepp. Ska kolla verkligen upp tipsen du har gett mej och så. För de är iaf och kan va en väg in iaf så länge jag letar vidare här och på fb 😊😊 vart jätte glad och de värmer väldigt djupt i hjärtat mitt. Kram mvh yasmine 💜
#2: 🤗💛
#1: Instämmer, bar tips. Även att leda in hästar från hagen är "roligt" stalljobb och brukar uppskattas.
Tjena^^