Första avramlingen!
Woohoo!
Lyckades trilla av efter mina 4 år på hästryggen.
Lilla Maja(russ) lyckades snubbla o nästan falla omkull.
Ovanligt bra lektion o i en sväng känner men Maja snubbla. Hon gick ner på knä o full nästan raklång. Men jag hinner tänka i en sekund;sitter jag kvar här? Måste isåfall baka till nästa gång.
Men jag satte mig på rumpan o reste mig upp förvånat för att se henne trava bort några meter innan ridläraren fick tag på henne
Bara 99 gånger kvar!😃
Har ni nåt tips på recept?
Kom upp snabbt igen utan rädsla.😁
Oj. Vet inte vad jag ska säga. Kanske Grattis. För mig är det 94 gånger kvar.
Tjena^^
#1: Tackar!
För mig är det noll gånger kvar🤣🤣🤣Har tappat räkningen för läääänge sen..
#3: Imponerande…
För mig är det 97 gånger kvar
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
För mig fortfarande 100…
Har också tappat räkningen för länge sen!
#0: Tur att du inte gjorde dig illa!
Säkert noll gånger kvar för mig med, rasade av 7 gånger på EN ridlektion en gång xD barbacka och hästen blev rädd för en prasslande jacka och så fort vi kom till just det stället skenade han åt andra hållet.
Första gången barbacka och en tjej på 8 år faller av några gånger då xD
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#8: Oo!
Blev det 7 tårtor?😁
Mitt rekord är 6 ggr när jag hoppade på gräsbanan på min 5 åring😝
- Redigerat 2022-10-05 14:22 av [Goldie2010]
Red bara i sju år innan jag inte hade tid samt att det blev lite för dyrt och trots att jag fick rida alla möjliga hästar varav vissa ville kasta in mig i väggen blev det bara två. En när hästen började bocka medan vi stod stilla och en där hästen hoppade mer än vad jag var redo på. Resterande gånger höll jag mig alltid kvar. Hade nog turen på min sida. :')

O här är tårtan!😋
#10: Dessie då!😂
#11: Andvände du Karlssons klister?😉
#12 härlig tårta, och skönt att det gick bra för dig!
Jag försökte räkna och kommer bara ihåg 9 gånger jag ramlat av, fast jag ridit i drygt 20 år på blandade hästar (några halvgalna ponnys, ridit in några unghästar m.m.). Vid första tillfällena var jag en tvärhand hög och hade ingen balans och ingen som höll i mig, så jag stöp såklart i backen. Sen har det i övrigt handlat om rena ryttarfel. Slutsatsen är nog på det stora hela att jag inte ska hoppa, då händer majoriteten av kortslutningar i min hjärna som leder till fall…
#7 har aldrig fått nån avramlingstårtq v.v
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#12: Sicken lyxtårta! 🍰
Jag har nog dessvärre också gjort mina 100 avramlingar, nu är det dock ett antal år sedan. Det kanske beror på att jag numera inte rider busiga ponnyer eller gör diverse mer eller mindre korkade saker som jag gjorde när jag var yngre. (Varför inte hoppa barbacka i grimma och grimskaft utan hjälm, liksom?🙄)
Jag tror faktiskt att dagens yngre ryttare har lite mer vett, om inte annat så med användningen av hjälm och annat säkerhetstänk.
TS, tur att det gick bra! 👍💕🐴
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
- Redigerat 2022-10-06 21:29 av Lona