ny lag - svar från djurskyddet
eftersom jag inte hittade min förra tråd om den nya lag som de vill införa får jag lägga in en ny tråd…
här är djurskyddets svar ivf…

Och så försvann hela jäkla meningen med detta förslag anser jag. Men det är min åsikt det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Men jag tycker att har man redan ett får åt hästen så är det bra, huvudsaken är att den inte går helt alena.
Och så blev det ännu luddigare…… dvs man behöver inte bry sig om den lagen 
Fast jag tycker ju det borde vara ok för en ensam häst att gå med andra djur som har samma beteendemönster som hästar. Rätta mig gärna om jag har fel, men liknar inte tex åsnors beteende hästar?

Suck! Då får dom stackars ensamna hästarna stå ensaman iaf då. Det är ju bara att ljuga och säga att vi har så mycket kontakt med varandra så hästen behöver inte en artfrände att snacka med. Fy fasiken säger jag bara. 

Jag håller med gejsa. Exakt så kommer det att bli och ingen kan egentligen kolla upp hur lång tid per dygn som häst stackaren är ensam. Hörde också om att de helst ser djur med samma beteende men det funkar faktiskt med en kanin också.
Undrar hur mycket de har att prata om, och hur väl de förstår varandra när de står box bredvid bur och pratar på kvällen.
Och ja, ärligt förstår får och hästar varandra? Tror inte de pratar samma språk. Blir lite som om någon skulle stänga in mig i ett rum med en som talar annat språk än mig och säga japp men ni har sällskap i alla fall. Vad är det för sällskap om man inte förstår varandra. Kan inte vara nog att vi äter samma saker. Det gör mig extra upprörd när de kommer med lagar som man tror äntligen är för djurens bästa så visar det sig bara vara fjanterier för att de ska ha något att fylla ut sina arbetsdagar med.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars