Min häst drar åt höger
Hej
Jag behöver hjälp
Min häst som jag har ägt i ca 2 månader har senaste veckan börjat dra väldigt mycket till höger i skritten. Hela kroppen flyttas och vad jag än gör med mina hjälper så trycker han bara ut högersidan. Vi har inte ändrat utrustningen något och han drar inget i trav eller galopp. Tidigare har det inte varit något problem alls, har inte märkt av någon oliksidhet heller. Men man vet ju aldrig. Tips på vad jag kan ta mig till?
Mina tips är att ta ut en veterinär att kolla tänderna om det inte gjorts senaste 6 månaderna
Ta ut en massör eller kiropraktor som får känna igenom hästen för låsningar
Se över hästen och utrustningen så den inte trycker eller skaver någonstans (hästar kan ändra sig i kroppen och utrustningen ligger inte lika bra.)
Känn över sadeln så det inte är så att den börjar bli knölig och behöver stoppas om
Ta ut sadelprovare om du är minsta tveksam på passformen
Hittas inget av dem felen, be någon annan att rida för att se så hästen inte bara testar dig och ta sen hjälp av en instruktör
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#0: Ta hjälp av en instruktör som kan se vad som händer. Det kan mycket väl vara så att det är du som är skev och påverkar hästen. Bara någon som står bredvid er på marken kan se sådant.