Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterövrigtutrustning
Läst 80 ggr
Morötterna
0

Tips på bra rund hjälm

Hej! Har verkligen försökt hitta trådar som redan finns, men hittat en som är ca 10år gammal men det fanns typ inget där.
Så till min fråga, har ni något tips på bra hjälmar som är mer rund passform. Kanske någon från hööks eller horze som inte kostar flera tusen. Har just nu en från Horze som funkar, vissa hjälmar går inte ens på. Men den jag har nu är något för oval, efter 30-50min börjar det trycke och efter ridning och när allt är klart får jag så sjukt ont i huvudet efter hjälmen.

Tänker kanske back on track eller samshield om linern gör en så stor skillnad?

[Elina07]
0

Denna

kostar en del, men kanske är bättre.

Finns annars Denna

En "kudde" som man sätter inuti hjälmen, den är rund :)

Handla Ridhjälm online. Allt inom ridsport för dig och din häst. Stort utbud & leverans inom 2-4 dagar. Handla online eller besök vår ridsportbutik på Drottningholm.
  • Redigerat 2022-08-01 20:03 av [Elina07]
kennel32
2

Läste nyligen ett test av ridhjälmar där man testat olika ridhjälmar och sammanställt flera olika tester som finns tillgängliga. Back on Track verkar vara en av de bästa på marknaden, så skulle absolut välja något i den stilen om jag köpte en ny ridhjälm. Skulle också välja MIPS eftersom det ger mycket bättre skydd om du skulle råka ut för en olycka.

Att rida hästar kan vara avkopplande eller spännande, beroende på hur du väljer att rida. Hästar kan galoppera i otroliga hastigheter, mycket snabbare än vad vi människor kan uppnå på egen hand. Fullblodshästar kan till exempel nå hastigheter på 70 km i timmen, och quarterhästar är ännu snabbare och kan sprinta i 88 km i ... Läs mer