Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 681 ggr
MiaMaria
0

Nya bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu har jag tagit julledigt och i natt kom jag hem till Jämtland. På Tullis har de rullat på som vanligt, dock varit lite tungt sista tiden då jag längtat hem, mest pga vetskapen att jag snart skulle få åka hem.

Har i dagsläget 30 hästar, de varierar ju hela tiden, och alla är underbara på sitt sätt! Samtliga föl är nu avvänjda, de sista tog tjejerna i går kväll och allt har gått så bra! Nu väntar igångsättning för två av stona som sen ska säljas.

Nä nu tar vi lite bilder =)

Första bilden ut är fölskaran tillsammans med min praktikant Malin på väg in från hagen. Från vänster har vi Shakira (e. Marwin), Makkelujik (e.Marwin u. GP-sto), First Diamond (e. Florencio - Don Primero), Harlekin (den svarta e. Metall - Tip-Top) och lilla First Delilah (e. First Wish). Saknas gör Hugo som blev avvänd i går.

MiaMaria
0

Här har vi Sandra (e. Samba Hit) som ska ridas in och säljas nu. I bakgrunden står hennes föl Hugo

MiaMaria
0

Nyfiken Hugo (e. Florencio) som hellre ville smaka på kameran än o va modell ;-)

MiaMaria
0

Harlekin

MiaMaria
0

Min personliga lilla favorit, First Diamond, sååå underbar!! Så Otroligt vacker och rör sig som en dröm, har sällan sett en häst som rör sig så!

MiaMaria
0

Vy över några av hagarna

MiaMaria
0

Och ena sidann av stallet

MiaMaria
0

Bäbis nr 1, säsongens först födda

MiaMaria
0

Bäbis 2 och 3, födda för några timmar sen när kortet togs igår

MiaMaria
0

Kamilla, mamma till Makkulujik. Har tävlat GP hoppning, har hoppat 218 i höjdhoppning och är själv knappa 160 cm men är nu pensionerad efter en skada och får gå som avalssto på heltid, ej betäckt i år men nästa år ska hon betäckas med Non Stop R

MiaMaria
0

En av våra vackra ljusstakar i stallet, ja samt frosten på  fönstret då ;-) Har haft de riktigt kallt sista veckan

MiaMaria
0

På vägen hem i går va jag o hälsade på Musse oxå, han mår bara bra o är jätte duktig, Antonia är så nöjd och stolt över honom! Men visst har han blivit vit?? ;-)

Smex
0

otroligt fina hästar.

Tyckte First diamond var otroligt fin =)

bubbelbubbel
0

oj ! musse har verkligen blivit jättevit !

men så skönt att du fortfarande trivs, trots hemlängtan. :)

Maja
0

Oj, så vit han har blivit!! :O Tog du någon helkroppsbild också? :P

Han kanske försöker matcha snön? ;) Haha.. Fina bilder i övrigt!! :)

MiaMaria
0

De här e nog de närmaste en helkroppsbild jag kommer, totalt misslyckad bild på häst som vill va ifred o äta…

Cilla89a
0

fina bilder :)
är det långa dagar? bra betalt trots att det är ett stalljobb?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

MiaMaria
0

Cilla - Nja de beror på hur mkt vi har att göra men normala dagar så börjar jag 7 o jobbar till ungefär 16 o sen nattar jag hästarna vid 19.30. Har rätt ok betalt för att vara ett stalljobb, men dock en bit från avtalsenligt.

[Jennniie]
0

Åh vilka fina bilder =)

Lindbygarden
0

jätte fina bebisar!!

Men va ljus mussebus har blivit!!! Helt otroligt, gör att jag känner mig gaaaaaammal:O)

Eve
0

åh, sötisar (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

MiaMaria
0

Tackar! =)

Sotis
0

Vad fina bilder!<3

MiaMaria
0