Varning varning
VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING VARNING
Natten mellan Fredag och Lördag har ett ponny sto vid namn Silver blivit så illa skuren i könsdelarna att hon fick avlivas. Silver tillhör Danai Doverholt Klarsgården Horndal Avesta.
Detta hade hänt under morgontimmarna, de kom ner för att släppa ut hästarna och Silver stog i ett hörn, någon hade lagt in en låda i boxen och det var blod på hennes bakdel. De anade vad som hade hänt. Veterinär tillkallades som gav smärtstillande samt dropp sen bar det av till Strömsholm. Tyvärr var hon alldeles för skadad för att kunna räddas, så hon avlivades på plats.
Polisen har säkrat fotspår men inte mycket mer, men de jobbar faktiskt hårt på det här.
Det är så hemskt att en tjej på tolv år ska behöva ställas inför sjuka människors sjuka betende. förlora nån som betyder så mycket, dels känslomäsigt, dels allt som dom jobbat och tränat för, och drömt om ska ryckas i från dom på grund av en galnings verk. Det kommande året hade blivit kullmen på deras tävlande ihop då de kvalat till SM och Danai faller för ålders strecket efter nästa år. Man vill bara gråta, både för ponnyn och tjejen.
Detta har jag tillåtelse att lägga ut av hästägaren. Som en varning till alla så de är observanta på främmande människor.
Foto på Danai och Silver taget av Bodil Blomberg.

Nä, fy sjutton! 
Stackars tjejen och hästen…

Men gud stackars tjej och häst. :(
nooo :'( fyfan…
/Elin

Nämen fy så hemskt :'(
Stackarna!
NÄE fy vad tråkigt :(
Man skulle vilja göra samma med den idioten som gjort såhär på ett oskyldigt djur!!
"devilsmiley"

Jag vet inte vad jag ska säga? Får inte fram några ord. Det är bara så jävla sjukt. 
Hoppas dem hittar den skyldige..
helt sjukt!

Hjälp, händer sånt verkligen?! kan inte tro att det är sant, hur kan man bara göra så? tänk vad mkt hästen måste ha lidit
och tänk vad mkt flickan kommer att lida.

fy fan… sånt här ska inte hända.. =/
Hänt i ett av stallen jag har stått i med både Skyan och Lyrik. En gubbe gav sig på ett gammalt russ-sto, då runt 28 år. Men hon klarade sig iaf.

Blir så arg när jag läser sånt här. VArför ska de finnas så sjuka människor. Verkligen skrämmande att så sjuka individer går bland med oss!
Sänder en tanke till ägaren och den stackars hästen.

Men allvarligt!!!!! Hur sjuk får man bli?????????????? 

detta är f*n inte riktigt klokt alltså…..
….stackars pålle och tjej……

Fy faan, vad är dewt för människor :'( Stackars Häst <3 och tjej .
Fy fan allt så.. stackars hästen och tjejen..
Nää vad hemskt 
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

nääe guuh vad hemskt! stackars tjej och häst. tänk att behöva avstå SM för att hästen av avlivad. hemskt!!! =/ Skänker en tanke till henne. och hästen såklart!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
nää fy för vad hemskt!
Fy så hemkskt stackars tjej!

Fy faan!! Hur jävla störd får man va !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#20 - Vi är nog alla arga/uppretade/ledsna, men vårda språket ;)

Men Gud! 
Usch, vad hemskt :'(
Nej usch vad hemskt :'(
/ Sara & Casper

Det är fan så sjukt så att det är inte sant…. :´|
Så fruktansvärt, vad finns det för sjuka människor som gör så ondskefylla saker, mot oskuldsfulla, oskyddade djur dessutom - blir så förbannad och ledsen!!!!
Lider med den stackars hästen som fick sätta livet till och den stackars tjejen..

Ne fy!
Stackars tjej och hästen..

stackarna….
Nää, usch, fyy… :'(
='( Finns inga ord för sånt här…
usch 

# 17 tror inte hon bryr sig så mycket Sm just nu.
Här står det mer.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1279577.ab
Håll era ögon öppna och sprid detta.

usch… :(
sånt här får bara inte hända… vad finns det för sjuka människor…
#17 jag tror inte heller att hon är speciellet lessen för SM… hon hade sä'kert avstått mer än gärna om bara hennes häst fått leva…

Nej men gud så hemskt:'(:'( Stackars tjej

Gud så HEMSKT!
fruktansvärt… kanske dags att skaffa vakthundar att ha hos våra hästar? Flera fårägare har ju Maremmor bla som vaktar deras djur..(även här i sverige)

#37# Ja, det är ju sjukt att behöva göra det faktist. Att man inte kan lita på folk längre. Att det finns så sjuka mäniskor som vill skada djur så dom dör. Förstår inte vitsen faktist. För dom ser ju inte djuret lida utan sticker därifrån iaf.
Tänker på dom som tuttar eld på hus. Dom står ju kvar och tittar på när brandkåren kommer och står och njuter när dom ser det brinna tex.

gud vad hemskt:(. hoppas dem får fast den jälven och att han/hon får ett långt straff.

blir tårögd när jag läser den där artikeln :-/
Jag läste också det på aftonbladet. Helt sjukt!!!!!

Så j**la sjukt!! 
Detta är saxat från ett annat forum skrivet av hästägaren.
Patologen på SVA i Uppsala som utförde obduktionen igår sa så här till mig ! "Det är inte en människa som gjort detta, det är ett monster" Jag orkar inte berätta allt jag fick höra men en sak ska jag säga - hon hade en repskada på vänster bakben (hasen) med blödning. Tänk hur försvarslös en ponny skulle bli om den skulle stå med ena bakbenet fäst högt, högt upp… Guuuud, vår stackars ponny!!!!
Jag vill att ni sprider detta till alla runt om Avesta (ca 10 mil)
så alla kan ha ögon öppna.

Gud vilken vidrig människa! Stackars tjejen som förlorade sin bästa vän bara för att en sjuk männsika ska ha "kul"!! Hästen måste ju ha lidit mycket!
Heeeeeeeeeelt sjukt!! Det är nästan så att man vill låta honom (?) genomgå samma sak.. :S

Jag mår illa.. Förstår inte.. Finner inte ord..

Det finns ju folk till allt tyvärr. Men dom som gör så här måste vara riktigt sjuka. Sådana som behöver vård.

usch, tror jag sover ute i stallet i natt

väldigt hemskt och obeghagligt…ska man behöva låsa in sina hästar för att inget ska hända dem?! själv bor man ca 2 timmar ifrån avesta…inte så skoj…håller helt med! Det är ingen människa som gjort detta utan ett monster!
Vi hade ju sånt här häromkring förra året, ridskolechefens häst blev attackerad, o sedan var det ngt mera stall här i trakten…..
Det är vidrigt….. Jag är rätt glad att ajg har en vallack eftersom de sällan är offer för sådana här brott….
jag hade velat se statistik…. var sker det oftast o i vilken itrsträckning?
När jag var liten var det ju en av ridskolechefens hästar på KRK som fick halva tungan avskuren, och det var en dag när det var klubbtävling så det fanns folk i stallet hela tiden….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#49 det obehagliga är att man inte kan låsa in dem heller ifall det skulle börja brinna =/ man skulle nog haft ett larm som dels tjuter på plats men som även ringer upp ens telefon…

Stackars häst! :'(
Jag orkar inte ens läsa en gång till vad som hänt(jag har inte läst precis allt som står i texten, på den sidan jag hittade det här på, jag läste om denna ponnyn för nån dag sen…
)

Hade hört det av en kompis, Att folk gör så?!
jag får nästan lust att låsa stallet på nätterna :(
hoppas hundarna hör om det kommer nån "devilsmiley"
Jag pratade med min syster som bor i närheten ang detta. Frågade om hon kunde veta vem det var. Tyvärr så visste hon inte… men däremot så sa hon (kommer inte ihåg hur hon fått reda på det) att killen försökte ha sex med hästen men som då gjorde utfall mot honom och att han då skar upp inderlivet på henne. Jävla äckel!!!!!!!!! Jag ska kolla med syrran igen för att se hur hon visste det. Jag återkommer
Mvh Jenny

Har hänt flertalet gånger runt omkring i skaraborg, fast nu var det något år sedan jag hörde något om det sist.
helt sjukt!
#58 Citerar: _- Det är inte misshandel, min ponny blev mördad, säger hon.
_Kloka ord tycker jag.
läste detta på bdb med ". de är hemskt!
*kan inte kommentera utan fula ord* 
#58 Det visar verkligen hur lågt värde djur i Sverige har ur rättslig synvinkel. Och dessutom är ju maxstraffet för djurplågeri 2 år, alldeles för lågt enligt mig. Det skulle behövas en "liten" justering i lagen…

Jag förstår inte hur folk lyckas, att skada något djur, hur tänker dom igentligen!?? Efter att dom plågat djuret då? Det händer ju inget, dom blir ju inte kända - det som händer är ju att dom plågar ett djur och får kanske åka in i fängelset, jisses vilket kul liv, jag kan inte förstå mig på sånt där! Jag hoppas att något händer för att göra djuren mer säkrare från sånt här! 

helt sjukt, ni kan läsa om det nästan längst ner på aftonbladets hemsida.. Fattar inte hur någon kan göra så mot en hääst!!

Hände i grannstallet för en vecka sedan, fredag kväll. Jävla idioter. Så, någon rör sig omkring i Skåne nu med.
Ärligt talat, så tror jag inte att det finns sååå många personer som ägnar sig åt sådant här, kanske så att samma personer rör sig i landet?

Personligen tror jag att vi har ett fåtal "människor" i vårt land som gör sådana här saker. Att de är resande känns som en sorglig självklarhet (annars hade fler åkt fast).
Det jag önskar är att vi kunde "formatera oss i leden" av medmänniskor och få regeringen och riksdagen att förstå hur illa vi tycker om att tidelagen inte längre är förbjuden.
Kommer ni ihåg förra vintern då en hund blev våldtagen inne på en toalett (i ägarens lägenhet)? Ägaren till hunden ville anmäla misshandel och våldtäckt av hunden. Men det är ju ok med tidelag så misshandels avdelningen kunde han bara anmäla!!!!

#66 what!? men fy va vidirgt

Men asså fy så hemskt :( Jag kan inte förstå hur det finns männinskor som kan göra nåt sånthär

helt sjukt.. heelt sjukt.. :'( finns inge ord ju.. hur kan nån bara göra så?.. :'(
men tur att hon fick en ponny sen, det var säkert en liten tröst i alla fall.