Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 647 ggr
elin
0

sommar"mössor"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har era hästar "mössor" på sommaren, isåfall har dom kommit på en? :)
Idag eller snarare inatt ute på betet har Nisse på sig sin för första gången ordentligt!
Hon e för söter i den!
Har ni foton på era o visa? =)

/Elin

gejsa
0

Nej inte på nätterna. Om det regnar tex så blir det lätt skav där man fäster fast dom. Sedan kan dom lägga sig på ögonen om dom blir blöta och förstöra hornhinnorna på hästen har jag hört. Så jag vågar inte ha dom på nätterna. Dom har ju svårt att se när det är mörkt också.

MiaMaria
0

jag använder den lila från hööks, superbra!! Men än behövs den inte här, blåser antarktisvindar så dom små äcklena håller sig borta…

jen
0

jag har inte börjat använda något ännu, eftersom min häst tyvärr lätt får skav. jag har en sån där mjuk mask också hööks (fly mask special), en vit hård  får han tyvärr också skav av.

emsems
0

får jag bara berätta om något jag hörde eller läste någonstans. en häst hade en sån där mössa och en geting kröp in, hästen fick panik och getingen kunde ju inte komma ut, så den stack hästen flera gånger i ansiktet. vem vet vad som kan hända då, den kan ju börja bralla och springa ut på vägen eller något..

jag håller på flugpannband!

Tinka
0

Jag använder flugpannband…

[slo]
0

Nej, jag gillar inte heller dom där huvorna. Använder flugband, men såg att pålle fått skav av grimman igår, så får vänta tills det läker. Men dom har massa buskar, skugga och grejer att krypa in i, tror inte det brukar vara så mycket djur i den hagen dom går i nu Glad

__iE
0

Ballerina har flugpannband (:

kan visa bild kmr hem, är i skolan ^^

lisette
0

ingen av mina har något faktiskt. jag vill inte ha en huva just av anledningen i #4 och ett pannband funkar ju bara om man har grimma…

de verkar inte besväras så mkt av flugorna än.

Faxlin
0

Det finns pannband med special spänne så du slipper grimman lisette.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sehvrin
0

Min ena har så mkt lugg så hon inte behöver nått extra, den andra har en flyveil i nått slags tyg (fick klippa av trådarna till hälften, dock, eftersom den var gjord för stor häst och inte shettis….) En nackdel med flyveilen är att hon får av sig grimman lättare.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Linda
0

Verkar ögonen rinniga får mina ha på sig huva annars bara pannlugg eller flyveil.

gejsa
0

Ja, det har man ju inte tänkt på eg. Att det kan komma in en geting eller något. Har också använt den där lila rätt mycket. Men den håller ju inte så länge tyvärr. Och regnar det på dom så ligger dom nästan platta på ögonen ju. Otäckt det med.

Vill ju inte ha grimma på mina eftersom dom busar så mycket och reser sig mot varandra i leken. Kan lätt fastna då. Har ju redan haft min fjording som fastnade i en annans häst grimma med foten så vi fick skära bort grimman. burr igen.

bebbe
0

Mina hästar hjälper varann med svansviftningar, mer behövs inte om man har kompisar i hagen,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

__iE
0

här kmr en bild på Ballerina ifrån idag ^^

(ni ser att dt är flugpannband hon har va ? ;) )

__iE
0

en annan 'bättre bild', kom lite närma på förra- nyfiken ;P