OT: Julklappstipstråden!!!!
I denna tråd tänkte jag att vi kunde tipsa varandra om olika julklappar. Hemgjorda, dyra som billiga alternativ. Allt är lika välkommet!
Ska jag berätta en hemlis??
Jag har inte köpt en enda julklapp… 
Ska köpa mina första antingen imorgon eller på lördag :)
Så iaf jag behöver massa tips.
Försök fylla tråden med massor av spännande o roliga tips som ska funka för alla plånböcker!
Till mamma, pappa, dottern, sonen, flickvännen/pojkvännen, morfar, mormor, farfar, farmor, kusin, syssling, bror, syster, farbror, moster och givetvis till hästen :)
Kom igen, BOMBA TRÅDEN!!!
/Elin
Hästen kan du ge en julkaka! :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
hm.
jag är ju snart klar ! :D
har bara typ tre paket kvar att köpa. :)
men jag har köpt lite filmer, skivor, böcker, småsaker och såntdära. haha. usch det blev ju jobbigt.
bror kommer få en saw-box.
syster kommer få sista piraterna och en kalender.
moster kommer få en pippi-box. och förmodligen en kalender från barncancerfonden.
syster 2 en skiva och en necessär.
pappa ska få visitkort.
morfar ska få christer fuglesangs bok.
mormor ska få en "spillpåse" som man har till symaskinen..
ja, och sen är det tusen saker till som ligger på köksbordet :D

har inga många klappar kvar att handla.. här e lite jag handlat:
William - massa kläder och leksaker, lite nappar och nappflaskor.
Sambon - lite kläder, godis, ska även köpa ett xbox360 som han har trånat efter nu i över ett år. hehe. vet nån som kommer bli glad på julafton =)
Mamma - kläder, kökshanddukar, och lite annat smått o gott.
Pappa - kläder, film, och lite mer som jag inte kommer ihåg för tillfället haha
tillsammans till mamma och pappa har vi köpt en jättefin prydnadssak, en kallender med bilder på william
bror - kläder, godis, film och så ska man väl komma på nått mer också.
farmor och farfar - prydnadssak, kökshanddukar, dvd-skvor till farfar. chokladask
mormor och morfar - prydnadssak, elvis-film till morfar (han avgudar Elvis=), tröja till mormor. chokladask
morbror och hans familj - nån prydnad, film och t-shirt till morbror, tröja och cider till hans sambo, godis och kläder till barnen
och sen lite smått och gott till resten av släkten.
till sambons familj har vi inte börjat handla än.
ja det va lite iaf =)

mor och far kommer få en kolsyremaskin.
mormor och morfar ska få tryffel(båda, mest morfar), bok(mormor), lotter(mest morfar)
Ett tips är att göra ngt själv, sticka en halsduk (busenkelt!) eller att göra ett enkelt smycke. Sen så hitttade jag ett läckert mobilsmycke som min kompis ska få bla..

jag har inte heller köpt en enda ^^
Ska förstora upp kort till farmor - "alla" hennes barnbarn på samma bild
Sen ska jag nog förstora, liten förstoring, till de jag rider hos..
sen vet jag inte till resten, alltså; mamma, pappa,lillebror, och morfar..
ska kanske köpa till 2 av mina kusiner med, men imed de är tjejer födda -91 o -93 så blir det nog ngt smink elr inom det iaf :P :)
Har bara köpt till mina djur och syrran

*visslar* hoppas de ni köper till inte ser denna tråden! =)
behöver hjälp med att hitta en zlatan plansch till min brorson. de finns ine på gallerix, de plockades bor när han bytte lag.
har googlat, men inte hittat. vet ngn var det finns?
jag har fortfarande inte köpt nå julklappar :O
Jag sitter just nu o klurar på vad jag ska köpa till min älsk <3 Hmm.. nån som vill hjälpa mig??? han gillar ju smycken och kallingar… och märkes bög är han med!!!! :P hahaha

Jag har gjort förstoringar på bröllopsfoto till farfar, morfar och morfar, ska bara se om det löser sig, jag beställte 30*40, men fick 40*60 och det är SJUKT stort, störigt hade redan köpt ramar osv.
Till mamma och pappa har jag köpt en plattis tv, sen har jag bara en par kompisar att handla till.
Vi åker till thiland i januari och det känns som att det är roligare att göra något där nere i stället för att köpa massa onödiga saker till varandra

#8. såna plancher brukar ju finnas i leksaksaffärer! =) har även sett att ÖB har. iaf här i stan =)
Jag har köpt några fina hjärtformade flätade korgar som jag fyller med julgodis, nötter, glögg, nåt smycke, dvd elr liknande.
Alltid uppskattat

#11 får gå in o se om de har då. tack!
Äldsta sonen(10):ny cykelhjälm, kläder, ev ngt tevespel, pokemonkort, spökjägarna(sällskapsspel), DVD-film
Minsta sonen(8): klocka, också ny cykelhjälm, regnkläder, andra kläder, hot wheele bilar, pokemonkort, sällskapsspel, pokemonfigurer, DVD-film
Tindra(4): massa klipp o klistragrejer(bara älskar det), tatureringar(hade hela ryggen full i somras, mindre grant men men…), kläder, vävtavla, lite olika småleksaker, DVD-film(Pippi)
Mamma o pappa får gemensam klapp, ett presentkort på ngn underhållning de vill se.
mormor: premmeration(stavning?) på ngn tidning typ allers
svärfar o svärmor:ingen aning
svåger: ngn DVD film som han önskade.

#11 var inne på ÖB. de hade inga. =(
du har inte möjlighet att köpa en till mig o skicka? =)

#15. jag kan kolla nästa gång jag ska dit! blir nog här i veckan! spelar det nån roll hur den ser ut? lr huvudsaken att det bara är han på?

#16 bara det är inte en gammal poster där han spelar i fel lag. han spelar väl i inter nu va? men bara han är på den ja. =)

hmm. inte en aning om vilket lag han spelar i hahaha. nån annan som vet?

believer, det är inter!
Detta ska jag ge bort.
Mamma: Mugg som jag målat
Pappa: Mugg som jag målat
Fredrik, bror: Örngott till kudden
Henrik, bror: Har inte köpt något ännu.
Farfar, mormor, pappas moster, min farbor: Små ljuskoppar jag målat och dekorerat
Mina två kusiner: Vars en ram med foton
Jazz ägare: Ram med foto på Jazz
Islandshästarnas ägare: Ett fotoalbum med foton
Och mina kompisar ska få vars en nyckelring, ska bara sätta in något i dem.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Svärföräldrarna:stekjärn(ville ha ett nytt…)samt foto på ungarna i jätte fina ramar jag köpt på Lidl
Svåger:Harry Potterfilmen -den sista
föräldrarna: foto på ungarna m likadana ramar som svärföräldrarnas
johans morbror m sambo. jobbehandskar, trisslotter(måtte de dela m sig om de vinner…hihi). Svärmor hade handlat gott o blandat också till dem som vi är med på…
Johan:hot wheel bilar(ungarna har handlat själva), deo o after shave.
Mamma & Pappa: En sjukt snygg glasvas
Syrran & hennes pojke: Fyra glas/skålar
Syrran: Glöggmuggar
Hennes man: CD-skiva
Brorsan: Godis ^^
Hans tjej: Mys-kit från Nivea ^^
Syrrans dotter: Pysselbok
Syrrans son: Stålmannendocka som lyfter en bil ^^
Syrrans andra son: Gosedjurshund
Pojken: Tröja