Tips?
Hej!
Jag älskar hästar och har ridit i några år.( 2 år tror jag,kanske 3.)
Rider på ridskola en gång i veckan och älskar det. Åker dit och bara ryktar ibland som jag älskar mer än att rida. Jag vill ha en egen häst men har inte kunskapen till det. Sköthäst och medryttarhäst går inte heller. Mina föräldrar säger att jag kanske kan skaffa egen häst om några år när jag kan mer.
Men till dess vill jag ju kunna så mycket som möjligt.
Så hur gör jag för att lära mig mer men att inte åka till ett ställe med hästar?
Läser om hästar gör jag,har flera faktaböcker.
Att skaffa häst är min största dröm!😍
Råkade trycka i anonym.
Strunt samma!
Om du inte gör det så kan du prenumerera på Min häst. Jag gör det och tycker att man lär sig nya saker i varje tidning.
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#2 Å,ja! Den är bra.
Har läst den i två år nu.
Man kan ju alltid lära sig nya häst saker på internet , det finns typ oändligt med kunskap på internet .
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
När jag var yngre brukade jag ibland på eftermiddagarna åka ut till stallet, och bara hjälpa till. Packa höpåsar, fylla vatten, mocka och allt sånt där stalljobb. Med det lär man sig mycket. Att ha en egen häst är ju ändå 80% av tiden skötsel. Du kan kanske fråga i ditt stall om du kan komma och hjälpa till ibland🙂Och om du har möjlighet så kanske du kan rida en till lektion i veckan? Hoppas mitt svar hjälpte dig något😄
#5 Ditt svar var jättebra!
Brukar göra så ibland. Men nu har min pappa sagt att vi kan göra det oftare.
Får berätta för min ridlärare att jag gärna vill göra stalljobb. Det är ju roligare än att rida!
#6: Vad bra att fann en lösning😄