Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1023 ggr
elin
0

Ot: Personlighet

Hur är du i det verkliga livet?
Är du blyg? Framåt? Uppkäftig? Snäll? Deppig? Glad? Rolig? Humoristisk? Galen? Jaa ni, listan kan bli lång..

Ni får nämna hur många ord ni vill bara de stämmer in på er. :)

Jag kan nog säga att de flesta ovannämna orden stämmer in på mig.
Är nästan alltid framåt, är verkligen sällan jag är blyg. Jag blir lätt uppkäftig och ger mig ytterst sällan om jag blir arg men är snäll också. =) Jag kan va deppig när ngt blir jobbigt men har också väldigt glada stunder då jag kan va överglad och kan va en riktig pajas då (a) Jag har jätte mycket humor och är lite knäpp ibland ;)

/Elin

AusaBausa
0

Jag är blyg, framåt, uppkäftig, mesig, envis -ger mig inte så lätt, kan bli vansinnigt arg,deppig ibland, ledsen,snäll och omtänksam, mga järn i elden/ engagerad, glad för det mesta o mkt tramsig om jag blir trött! Mkt sprallig o knäpp ibland!

Twinlight
0

Blyg, envis, uppkäftig, uppnosig, kan bli vansinnigt arg, blir lätt förbannad över allt dumt som händer runt om i världen.. Men jag har lätt för att släppa loss för vänner jag känner, trots min blyghet.

Peppe
0

Jag är blyg ibland, men för det mesta är jag väldigt frammåt och är inte rädd för att prata inför folk. Blir typ aldrig sur på riktigt och dömmer ingen. Glömmer och förlåter alldeles för lätt. är för det mesta väldigt glad och skrattar lätt. men nuför tiden deppar jag mest pga personliga skäl…

De som "känner" mig brukar säga att jag har bra självförtroende vilket jag inte har. har bra självkänsla men kasst självförtroende.

tar inte så allvarligt på saker och ting, går det så går det. Just nu lullar jag mig igenom NV-linjen

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

VeNyRa
0

jag är blyg ibland, har grymt dåligt självförtroende. i skolan är jag ofta på dåligt humör för att jag hatar dom flesta männikorna, haha. skulle villja bo på en egen planet helst. hatar "fjortisar" (dvs, människor som tror att dom är bättre än alla andra). hatar att förlora och ha fel, älskar att ha rätt och vinna.

lisette
0

blyg, envis, uppkäftig bland vissa personer, kan ge svar på tal. osäker bland mkt folk/nya personer.

bubbelbubbel
0

#5, tur du har mormor karoliina ;)

jag är glad ! och snäll såklart :P
men kan bli otroligt tjurig, och råförbaskad, men för det mesta glad. och snäll. haha

__iE
0

Jag kan va blyg, men inte lika mkt nu som jag var för ngr år sedan :)

Envis - ger mig inte i första taget ^^
Snäll, glad, galen ;D äsch, jag är nog det mesta, olika med olika människor och olika sammanhang :)

Marija
0

Pratglad, lite konstig, och ibland blyg ^^

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

DojoKelder
0

Hmm..
Jag kan vara både pratglad och väldigt tyst.. Är en glad och positiv människa som står på mig i alla lägen. Mina vänner säger att jag är snäll men jag vet med mig att jag kan vara riktigt elak vissa gånger. Är väldigt ärlig och säger vad jag tycker och tänker, sedan får folk ta det som dom vill.
Envis som en åsna och har alltid svar på tal.
Det tar tid innan jag blir arg och det ska mycket till MEN blir jag väl arg så blir jag riktigt rosenrasande. Då bör ingen som har livet kärt vara i närheten. ;)

fridak
0

Jag är både blyg och framåt. jag gillar inte att prata inför folk men har inga problem att skämma ut mig inför folk jag inte känner.
jag är envis och har alltid rätt!
jag tror jag kan kalla mig snäll, galen är jag definitivt!
rolig, nja jag tycker ju det men det är inte många som har samma humor som mig…
glad är jag oftast och många brukar bli glada i min närhet.
jag har inga problem att släppa loss, vilket vissa är lite avis på…
jag kan bli övertrött och då är jag helflum och skrattar åt allt!
jag blir rätt lätt arg, skriker lite, så är allt lugnt igen…men oftast är jag glad och går runt med ett fånigt flin:D

Maja
0

Osäker på mig själv, tar gärna på mig andras problem tills det blir för mycket för mig själv, då jag andvänder Alex och Sussi här och får lite hjälp att reda ut livet.. ;)

Försöker ofta verka säkrare än vad jag är, men som jag sa att jag tar på mig andras problem leder till att jag blir lite halvdepp i perioder, fämst under hösten/vintern och framförallt på kvällen/natten..

Försöker vara glad och positiv för det mesta, har väl en lite halvgalen humor som uppskattas av få.. ^^

pippa__
0

Jag är en liten blyg tjej ;) Snäll tycker jag väl oxå att jag är när jag vill..hihi..Är till 99,9 % glad och skrattar..inte alltid så passande, men vad ska man göra.. :/ Rolig? Hmm, ja man gör så gott man kan :P 

I trängda situationer kan jag bli riktigt jävlig och då vet man aldrig vad jag häver ur mej..Förvånad

gejsa
0

Jag blir fort arg men är inte långsint. Kan lätt bli stött om någon säger något dumt.  Blev mobbad som barn så det sitter nog fortfarande i mig. Jag blir kanske ledsen men jag visar det inte. Jag har väldigt häftigt temprament som jag inte kan tygla riktigt tyvärr. Är envis som synden. Är väl inte oxe för intet. *ler* Har lätt för att skratta. Känner mig deprimerad i perioder.

Karkkainen
0

Hård men rättvis. Lätt för att prata med folk, inte rädd för att visa vad jag tycker. Har ganska kort stubin och tar ingen skit jag inte borde ta, om man säger så. Låter jag trevlig? ;) Jag kan faktiskt vara snäll också, mot folk jag tycker om.

Sussi
0

Hm, jag ska ju bli lärare så jag har inga problem med folkmassor och att stå i centrum och "hålla tal". Men det har också krävts sin träning, inget kommer gratis.

I övrigt är jag inte så pratig bland folk jag inte känner men nog bland mina närmaste.

I övrigt vill jag tro att jag är en god människa fast jag ibland tycker att jag kan vara en riktig j*vel.

Är rättvis och har ett mycket gott samvete.
Tänker mycket på att vara rättvis mot andra och vill att saker o ting ska gå rättvist till och förväntar mig att andra ska bete sig likadant vilket de ofta inte gör och då blir jag lite smågrinig.

Jag är inte en depp-människa utan oftas glad och många gånger på ett stolligt humör. Vill pröva nya saker och älskar att shoppa åt hästen och ridkläder åt mig ;)

Är inte uppkäftig men säger oftast det jag vill men glömmer aldrig det vanliga bondförnuftet.

Har en lång stubin och är envis som synden. Det jag påbörjar gör jag alltid klart. Stressar lätt för ingenting men kämpar mig igenom det mesta, mycket pga min envishet. Är praktisk.

Listan kan bli lång…

LinaN
0

Jag är öppen och framåt när jag vill, ibland är jag för öppen anser en del…. folk vill kanske inte höra om mitt sexliv, jaja, men ge fanken i att fårga då om man inte är beredd på svaret!

Jag är väldigt sanningsenlig numera, som liten ljög jag ofta, slutade alltid med att jag själv trasslat in mig, så med ärlighet kommer man längst. Sanningsenlig och ärlig, avskyr att ha oavslutade affärer.

Har jag en dålig dag och någon frågar mig om hur jag mår, då blir den personen snart varse att de inte ska fråga om de itne verkligen är intresserade för jag berättar precis hur dåligt jag mår inombords utan att skräda orden.

Jag är väldigt rättfram IRL, är det något jag undrar över så frågar jag.

Kan bli väldigt  förbannad, minst sagt, jag har ett humör som räcker och blir över till minst fyra personer. under flera år (typ en snart 15 år) har jag lärt mig behärska humöret
 till den grad det är idag, så när jag brusar upp, ska ni veta att det är en piss i missisippi.

Jag kan vara långsint, inte på det viset att jag går och tjurar, utan att jag "ger igen" när man minst anar det…. så mina vänner har lärt sig att man ska hålla sig på rätt sida av mitt humör, och hur gör man det? jo, man är rak och ärlig mot mig, då är jag det tillbaka.

Nu verkar jag var värsta terminatorn, men så är det inte. Jag är faktist väldigt snäll innerst inne, man måste bara igenom det där hårda skalet först. Jag är oerhört omtänksam om mina vänner, och nåde den som muckar med vänner o familj…. då tände rjag på hundraåttio cylindrar.

Men behöver en vän hjälp, så ställer jag alltid upp i den mån jag kan. oavsett vad det gäller. FÖr mina vänner står dörren alltid öppen o är den låst så slå en signal så kommer jag hem så fort som möjligt. Mi casa est su casa- för mina vänner. 

Förutom ett sjujäkla humör och väldig omtanke, har jag lätt för att älska mina vänner, nära och kära, jag har mycket kärlek i min lilla kropp trors allt jag vart med om. 

Men om en vän sviker ett förtroende, då blir jag besviken, till den milda grad att det är osäkert om vänne nnågonsin återfår sin "status" då jag håller hårt på sociala normer och system som ingen tycks förstå åndå… ibland har jag ett väldigt ålderdomligt tänkande i mina mänskliga relationer. 

Det var mina 20 cents av öppenhet o ärlighet ikväll…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Momla
0

Jag är väl framförallt lugn, trygg och med ett enormt tålamod.

[MatildaW]
0

Jag är pratglad, envis, tålmodig - när det behövs, lång stubin, glad, lugn och sen så är jag lite smått galen ibland ;)

wewwa
0

Tålmodig, oftast lugn, envis, glad, ganska försiktig men klantar mig ibland och kan göra korkade grejjer.. xD
Svårt att beskriva sig själv…