Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 7534 ggr
Marija
0

Rengöra ridhjälmen?

Rengör ni eran ridhjälm? Isåfall, hur gör ni?

Vill ha tips då jag ska rengöra hjälmen snart hade jag tänkt….

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Thorsson
0

torkar av den med handen, eller trasas ( sammetsridhjälm )

AusaBausa
0

rengör inte min hjälm..ja torkar av på utsidan men inte invändigt.

Finns väl ngt spray man kan köpa för o fräscha upp skor…borde ju funka på hjälmen också!;-D

Marija
0

Tror jag har läst i ngn gammal tråd här inne att man ska hålla hjälmen över kokande vatten, ångan gör tydligen så att smutsen lägger sej överst och sedan går det att borsta bort, stämmer det?

thilda-
0

japp!! ång bad :)

Marija
0

#4 Funkar det?

thilda-
0

japp :)

Sunset
0

Där jag hade praktik för ett tag sen så rengjorde stallägaren sin hjälm me tvål å vatten (på insidan) sen lät hon den torka… jag har oxå gjort så och det har blivit bra, men jag har bara tagit där man han pannan mot, där blir det lite foundation om man blir svettig.

fridak
0

jag har urtagbart innefoder i min:)

berry
0

om man har damm på toppen av hjälmen kan van andvända tejp för att ta bort det :)

Karkkainen
0

Brukar inte behöva rengöra hjälmen, isåfall bara torka av den lite på utsidan.

Virtual
0

charles owen som gör bl.a JW-hjälmarna har ett speciellt medel för att rengöra sammetshjälmar=)

Maja
0

Rengör den aldrig.. ^^ Gjorde det en gång, innan tävling.. Höll den över kokande vatten.. :P

warum_nicht
0

jag tror inte att jag har haft behov av att göra ren den.. drar över den med en sån där roller man har till kläder ibland.

Lizzan
0

Måste också rengöra min, ska pröva ångbadet :)

Ledin
0

gör inte min hjälm ren om jag gör det har jag en svamp som jag drar över. men den är inte skitig inne i hjälmen