Fulingar! Ovanor vid ridning
Mina tår pekar ut, mina armbågar är inte böjda, mina armar sticker ut lite väl mycket.. ^^ Men, men.. ;) Jag tar mig fram på hästen.. :P
jag kan ibland ha problem med min höger fot. fruktansvärt jobbigt, den vrider sig på nått sätt.. ont gör det också..

Ska man kolla framåt när man rider? Det är svårt ;)

Hm, kmr inte på ngt speciellt just nu .. tänker inte på vad jag gör ^^ Men glömmer trampa ner hälarna så foten glider in, men jag har blivit bättre ;) Har säkert en massa andra saker, men jag vet inte ..

#3 Håller med ;)
Tårna pekar ofta rakt ut, kunde sänka hälen mera, upp med blicken.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
blivit bättre på blicken, måste nog bli lite bättre ;)
Annars e det tårna :P

Hm…Lätt att jag sjunker ihop..(men det beror mest på att jag får ont annars)… Sitter och pratar med hästen hela tiden..folk som hör en tror ju man är riktigt tokig..

Tippar gärna ner min blick ngt o blir då ngt "framtung". Tyglarna blir lätt lite för långa oxå

#10 åh känner igen det lite.. söt häst :D
tårna vill gärna peka utåt, sjunker ihop i min sits ofta. Händerna håller jag fel enligt min tränare… armarna åker ut o "hjälper" hästen att hoppa över hindrena när vi hoppar…hm ngt mer…naej det är väl fullt tillräckligt med grejer jag borde jobba på… men blir bara ingen bättring, inte när jag rider själv iallafall.

Mitt problem är att jag måste fästa blicken lite längre fram isf…

#14 det var ju inte så tokigt!

#17# Ha, ha du har klistrat in dig själv på fotot va?
Tittar gärna ner istället för framåt samt lutar mig gärna fram i galoppfattningen.
Just galoppfattningen sitter fast efter flera års skogsridning utan lektioner.
Sara

Upp med blicken skulle det nog va.. Ingen som vill kommentera min ridning tyvärr…

Mina hälar är inte nertrampade, mina armbågar e inte böjda, jag sitter lite frammåtlutad när jag travar… Och sist men inte minst jag rider dåligt…Men övning ger färdighet..antar jag =S

#19 nej det är riktigt foto! Varför tror du det?
jag är också dålig med att ha min blick framåt, sen fladdrar jag för mycket med händerna när jag rider.

#24# Såg ut som om du klistrat in hästen. När man ser på hovarna bl a.

#13 att man är hoppryttare är en ga dålig men användbar ursäkt xD tyvärr tävlar och tränar jag lika mkt dressyr, på order av mor. annars får jag inte tävla/träna hoppning..
#26 ja det har du rätt i… men den är äkta då min man tog fotot på mig o Ludde på ridskolans gräsbana

Alice - Tackar =)

Ok! Då hade jag alldeles fel då. Siluetten runt hästen är ju ljusare också pga solen som lyser från sidan. Så det såg inte äkta ut. Men det var en fin bild annars. *ler*

#24 oj förlåt, hade skrivit #17 i början av mitt inlägg och förväxlade x'P
#30 det är lugnt o håller med att när man tittar mer ingående på bilden så ser den lite "fel" ut….:-) men men…
ja bilden blev rätt okej, kul o ha ngn bild där man är med. Oftast jag som fotar hästarna bara..

Eum… Jag gör väl typ alla fel man kan göra…? Haha
Många fel gör jag bara för att jag har ganska mkt fel på min kropp men mkt annat skulle nog gå att ändra på ;)

huuum… händerna för högt upp. för långa tyglar (trivs med det dock), tittar gärna ner. hälarna åker upp stup i kvarten. lutar mig framåt.
tur man är hobbyryttare.

jag gör nog inget rätt…

#34 Haha, skön ridstil! Jag har börjat korta upp mina tyglar mer då jag börjat inse att man får bättre kontakt med hästen, fast i början var det jobbigt när dressyrtränare sa "korta upp en dm till" och helt plötsligt var jag rejält framåtlutad istället.. :S
Jag har haft svårt för mig att slappna av i armarna, haft armbågarna lite för lite böjda. Men sen min ridlärare tjatat och tjatat har det blivit bättre. :)
jag är inte så noga då jag rider.. Jag har slutat på ridskola för lääänge sedan.. och jag tävlar heller inte i ngn ridsport.. jag håller mej helt till trav och monte .. så.. jag bryr mig inte så mkt om jag sitter som en påse med potatis :)
jag har en förmåga att titta inåt neråt när ja rider, hur får man bort det???
#39 genom att titta upp…
haha

Vad gör jag inte fel 
blicken… kan också låta tygeln glida… har tyvärr ingen ridbild… hmm… jo jag har en viss tendens att trycka ut armbågarna vid eftergiften när jag hoppar… vet inte varför:o) Ser mkt dumt ut bye the way

#41 har du ngn bild när du rider? ;)
sen har jag även lite för högt tempo i hoppningen… inte så att det blir stop och osäkert men lite för "fartglad"… men hoppar det gör de
… hinner inte stanna…..

Vart ska jag börja? Kan väl ta några, finns säkert fler jag inte vet om ^^. Har en förmåga att skänkla med hälarna istället för med hela underskänkeln, vilket gör att hälarna mer pekar upp än ner. Hamnar lätt i stolsits. Lägger ibland huvet på sne.

#45 snygg häst!!
Jag tar ut mina armbågar jättemycket så att händerna blir felställda ._. Men det har faktiskt blivit bättre med det sista ^^
När jag hoppar tar jag ut armbågarna fruktansvärt mycket, och jag är väl medveten om det! När jag hoppar får jag charliechaplin fötter också 
Det jag vet om är att jag pekar ut med tårna, tittar neråt och lätt kan bli stum i handen. Fast det sista har jag blivit bättre på i alla fall. Men sen finns det säkert en hel del mer grejer också ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jag rider oftast med för långa tyglar, plus att jag väldigt ofta sänker handen..

jag är inte så stark i ryggen men däremot magen så de blir att jag lutar mej fram.
tycker att vi tar alla dom här felen vi har och gör ett nyårslöfte av dom, att till nästa år förbättra oss =)

#52. tycker jag låter som en bra ide =)
hmm har inte en tanke på hur jag rider tror det e rätt bra
. ska börja rida lite för lärare privat på en lånad d-ponny får väll se hur jag låter sen…. Var ju jätte längesen jag red för någon så det ser jag fram till att göra.

jag tror jag ställer fötterna åt samma håll, högertårna petar ut och vänstertårna petar in i magen. nu var det länge sen jag red men på vissa bilder tycker jag man skymtar det. sen gör jag miljoner andra fel också men det med fötterna är nog mest skumt.
Mina armbågar har en dendens att bli för raka, men det skyller jag endast på säkerhetsvästen för utan den ser det oftast kanon ut, och så har jag en tendens att luta mig lite för mycket frammåt.
Enda problemet som jag tänker på är när hästen börjar gå i form börjar jag kolla ner. Man ska ju inte se hur man rider utan känna ;)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Det absolut största är att jag är ojämn i mina sidor, är på tok för svag i hela högersidan. Jag sitter på fel sittben, kan inte krama igenom ställningen på samma sätt, kan övht inte påverka min häst lika mkt i höger, tur att man har en snäll pålla! ;)
Fötterna åker ut och jag sänker blicken ibland. Dock mer sällan nu när det gäller att hålla utkik efter träd osv. när man rider ut x)
Vart ska jag börja? (A)
Jag har tendens att sitta lite framåtlutad på sega hästar, samt så tittar jag ner ibland när hästen börjar gå i form :)

Stolssitts, tyvärr (;

Haha det är väldigt mycket jag skulle vilja ändra på i min ridning x)
Men det största problemet är väl att jag öppnar min hand hela tiden. Jag håller inte ordentligt om tyglen x/
Ser inte alltid framåt, pressar ner handen, använder ibland trängande tygeltag =/

Alla har vi väll brister när man rider men man lär så länge man lever.När jag började rida så gjorde man ju så klart dem klasiska felen med att tån pekar utåt och hälen åker upp armbågarna kommer jag inte ihåg om jag hade problem med inget som nån sa i allafall.Man satt lite som i en fotölj men allt det tränade man bort med åren och det är jag övertygad om att ni andra också kommer att göra"ler"Och det allra vanligaste felet som många gör är att man tittar mer på hästen än vart man ska rida,men det växer bort jag lovar.Det gjorde det på mig ;) Numera så rider jag inte så mycket längre pgav barn och jobb tiden räker inte till riktigt,och dem få gånger som man sitter i sadeln så märker man av att balansen inte är riktigt som den ska så man blir lite framåtlutad och dem där benmusklerna är lite slappa så att skänkeln far lite fram och tillbaka.Man har hamnat på ruta 1 igen men det får man väll ta när man inte tränar på hästrygen längre,men när barnen har blivit stora då ska jag ta upp det igen och då kommer allt det där att försvina vilket hästen kommer att bli väldigt glad för .Måste bara få säga att våra fyrbenta vänner har hjärtan av guld som står ut med våra fel och brister tycker inte ni det också ?
Förut hade jag ett problem när jag red min favorithäst. Jag hade svårt att hålla stöd på tyglarna och de glappade hela tiden, speciellt när vi tränade dressyr. Min före detta ridlärare (som också ägde hästen) tjatade hela tiden om det och jag glömde alltid att hålla ett ordentligt stöd på tyglarna :S
Sedan hade jag samma problem ett tag när jag red en duktig, men ganska lite riden valack förra året och i våras. Fast det blev bättre sen och jag har inte haft det problemet när jag har ridit andra hästar.
Sedan så lutar jag lätt lite framåt i traven, och så har jag svårt att hålla fötterna i stigbyglarna i galoppen ibland.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
#61 och #62 tycker bilden i #62 ser bäst ut då Calle ser ut att ha mer tramp i steget och dessutom sitter du snett på #61.
Jag har massor brister i min ridning, glor mer på nisses huvud än framåt. Dessutom är jag helt sned i axlarna vilket gör att jag höjjer höger axeln rätt mycket. Mina tår står rakt ut också..
Men jag jobbar på detta :)
/Elin

ojoj, var ska man börja ;) jag tittar neråt, håller inte ordentligt i tyglarna ( håller typ med pekfingrarna), håller ner tummarna så att jag spänner handlederna :/ suck.. haha men det börjar bli bättre :D
Så länge jag inte rider utan stigläder så är min skänkel väldigt ostadig, det är något jag borde "träna bort". Och sen en sak till, jag har huvudet "böjt" tittar snett neråt åt höger så fort jag koncentrerar mig på något.