Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersajtenifokus
Läst 504 ggr
Natural
0

OT: Julen är härlig!

hejhej! Snart är julen här, så sköönt, och så är det skolavslutning i morgon kväll ;) Jag undrar hur ni gör på julafton, har ni någon tradition, typ kalle anka eller något sånt? Vi börjar morgonen och äter massor med jul frukost eller vad man ska säga, Senare hittar vi på något att göra tsm, efter det så äter vi julmat (gott) och sen är kalle anka på besök och den tittar vi på hela familjen tsm, efter de så öppnar vi alla våra härliga paket ;D Vi har det jätte kul, men synd att snön har Blekt bort…! Snön är mysig;D

Zadeira
0

Jag början dagen med att vid 10-11 tiden träffa min bästa kompis (som bor 2 våningar över mig bara), och byta julklapp. Sen ut till farmor och farfar vid lunchtid, äter julmiddag, ser på kalle anka. Sen åker vi hem till oss igen, fikar och byter julklappar.

Natural
0

!1, jaha, så ni byter julklappar =)

Believer
0

i år kommer vi fira bara vi 3 här hemma på morgonen. Sen åka över till mina föräldrar på förmiddan och äta julfrukost, dela ut lite julklappar och så.
Sen efter lunch ska vi till min mormor och morfar dit hela mammas sida av släkten kommer. äta jul-luch, se kalle anka och dela ut julklappar.
sen dan efter julafton ska vi till min farmor och farfar. och fira jul med pappas sida av släkten.

sen vid nyår ska vi fira jul med sambons familj.

AusaBausa
0

I år ska vi fira jul här hemma hos oss och det ska bli så mysigt mor o far samt svärföräldrar har firat här förr men inte syrran o lillebrors familjer så det blir xtra mysigt o få ha dem här, OCH mer stressigt för mig! MEN har lämpat ut all mat nästan så det blir inte så betungande m maten…det "jobbigaste" vi ska göra är omeletten, hihi! Så vi har läget under kontroll!

julfrukost själva sen blir det glögg o kalle m tjocka släkten(vi blir 20 pers!!! yngsta 2 månader o äldsta 92!år), julmiddagen och sist tomten…

Johanna
0

jag har tappat mina traditioner faktikst… så har inga direkt.,. kommer väl när man skaffar barn sen ;)

denna julen ska vi vara hos Daniels mamma m familj… jag kommer att jobba julaftons´morgon, fram till 13, sen har jag även kvällen i stallet.. vilket jag tycker är himla mysigt… är van att ha eget stall o har bara varit ifrån stallet 1 julafton o det var förra…
men jag antar att det blir mkt god mat, trevligt sällskap o några fina julklappar :)

Mandysan
0

Våran julafton ser ut så här:

1. Julfrukost
  2. Julklappar
  3. Stallet (lunchfodra)
  4. Julbord
  5. Kalle Anka
  6. Julgodis och mys…

Det är bara familjen…

fridak
0

vi har "inga" traditioner, har aldrig haft några.

julbord på bo pensionat istället för hemma hos mormor, vi är 11 personer och även om vi hjälper mormor så är det många förberedelser innan som hon gör själv så hon och morfar får julbordet i julklapp. sen ska vi kanske till mormor och morfar för det vanliga sociala umgänget, men det kan bli hos moster istället….

en "tradition" är att spela kort, med pengainsats. det är det itne många som gör på jul!

Sussi
0

Vår jul:

-vaknar
-morgonbastu (de andra äter morgonmål förutom jag)
-risgrynsgröt med en mandel i, den som får den får något extra
-lyssnar på julfreden
-matförberedelser
-julkyrka
-mat
-julklappar
-kaffe och glögg
-sovandags (om man vill ;))

På annandag jul byas det.

Varannat år är vi hemma och varannat samlas vi hos släkten.

I love christmas!

lisette
0

ska vara hos svärföräldrarn på julafton. åker dit vid 13,30 o sen hem igen vid 22.

juldagen är det hos mina päron.

bubbelbubbel
0

julafton blir hos pappa i år.
med mamma, + gubbe och syster, pappa, + sambo, syster och bror, johan, johans mamma plus hennes gubbe och tre barn, och min moster med på ett hörn…puuh…

plus att vi ska till johans farmors syster med…

juldagen är det middag hos mormor och morfar ! den årliga kalkonen ! sen på kvällen blir det den årliga festen hemma hos oss, då samlas alla vänner som flyr vår lilla stad resten av året.

Natural
0

Alla- låter kuul, tänk att allas jul kan vara så olika ^^

VeNyRa
0

min jul ser ut såhär, vaknar, öppnar nåra klappar, väntar tills vi ska till mormor och se kalle, sen käkar vi julbord, väntar på att tomten ska komma, och ääntligen kommer han ;-)

i år ska vi vara min familj, akko och addja (farmor och farfar), mormor och hennes gubbe :)

Natural
0

#12, jahaa, va kuul… ^^ Brukar det vara så varje jul då??

VeNyRa
0

13# jopp de är som en ritual, förra året ville morsan fira jul här hemma, men jag sa nej =P har alltid vart hos mormor.

Natural
0

13# hehe, okeeyy