Stressa sto
Det är så att mitt sto stressar upp sig hela tiden. Det ena är för att hon är extremt beroende av Obbe, det räcker med att han står i stallgången, 1 m för långt ifrån henne. Förutom det så stressar hon upp sig över ingenting annars osså, de kan va när man är ute o rider o sånt. Ho kan aldrig slappna av förutom när dom står inne båda två i boxarna. Det är lite problem för hon är 1.72 i mkh och min mamma o lillasyster handskas inte gärna med henne, det rä bara jag och en annan tjej som klarar av henne.
Har ni nån aning om vad jag kan göra??
ledövningar, övnignar som stärker din hästs självkänsla….
hurgammal är hon?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Vad får hon att äta? Är det analyserat. En rätt foderstat gör många hästar lugna i sinnet.
#1 Ja asså, jag gör det när hon får för sig att springa in i boxen och sånt, det har blivit mkt bättre, hon går lugnare nu och stannar direkt när man själv stannar. Hon é 20 år, men fortfarande väldigt arbetsvillig. Har du några bra ledövnings tips?
#2 Hon får korn, betfor, mineraler och loppfrö. Kornet köper vi av bonden så tror inte dte är analyserat "/ Har du några tips på vad jag skulle kunna ge henne?

#3# Nej, jag menar om höet eller ert hösilage är analyserat?
Jaha, nepp inte vad jag vet iaf.

jag tror det handlar om att hon är rädd för att vara själv. hon är ändå så pass gammal, kanske har hon aldrig stått själv?
min gamle fjording hade stått på ridskola hela sitt liv och tyckte inte heller om att vara själv.
öva öva öva.
Seperations ångest?
#6 Att hon är rädd för att va själv har du nog rätt i. Hon har blivit vanvårdad innan fick vi reda på. Hon stod själv i en lada med sitt föl i flera veckor, sitt fyraåriga föl. Men hon blir bättre o bättre hela tiden, idag gick det faktiskt jätte bra. När jag tränsa av henne så gick hon bara 3 varv i boxen innan jag fick på henne grimman ^^ Men hon var inte alls stirrig på samma sätt.
7# Hon har verkligen separationsångest när det gäller Obbe, alla andra hästarna skiter hon i. Ingen som har ngt tips på hur jag ska kunna träna bort det?