Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterboktipsfilmtips
Läst 2842 ggr
MiaMaria
0

Film tips

Vill tipsa er om att se Flicka ("Flicka den bruna mustangen"), en film som nyss kommit ut i handeln. Det är en film från en roman av Mary O'Hara och finare kan inte en film bli.

Det handlar om Katie och hennes liv på ranchen (väldigt kortfattat sagt). Är inte ofta jag gråter när jag ser på "vanliga" filmer, sist va nog när jag såg Titanic på bio men nu gick de inte att hålla tårarna tillbaka.

Jag rekomenderar varmt att se den. Är verkligen en fin film! Lite "Mannen som kunde tala med hästar" över den men ändå långt ifrån.

Här kan ni se trailern på den

Rita-S
0

Om den baserar sig på Mary O'Haras triologi "Hans vän Flicka", "Flicka's son" och "gröna gräsgongare" som jag läste i norge redan som skitunge så är det underbara böcker!! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

tezzie
0

Filmen är underbar :-)

Ikväll ska jag titta på dokumentären "Hästmannen"

*** Kärleken övervinner allt ***

joytick
0

Hästmannen? Går den på tv och isf, vilken kanal och vilken tid? Flört

MiaMaria
0

Rita - Min vän Flicka baserar den sig på. Har försökt hitta böckerna på svenska men hittar dom inte, finns bara på engelska o tyska verkar de som

tezzie
0

#3 Nej tyvärr så är det en film, men den ska visas på svt snart. Kolla in länken :-)

http://www.hastmannen.com/

*** Kärleken övervinner allt ***

RubHel
0

Jag MÅSTE köpa den! Jag blir nästan tårögd bara av att se trailern =P

bubbelbubbel
0

haha, jag med rubi !

Alex
0

Oh, den såg ju jättemysig ut! En sån där typisk flicka-häst film. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

KvirrZ
0

Vill ha!

- Mvh Emma

MiaMaria
0

Jag kan lova att ni blir inte missnöjda iaf =) Är ju som du säger Alex en flicka-häst-film, såna man va helt galen i när man va 12 år men jag är lika såld nu, 10 snart 11 år senare ;-) Tänk black beuty, svarta hingsten *myser*

Filmen blev ju inte driekt sämre för att en av mina favoriter bland countrysångarna har en av huvudrollerna ;-)

Anna
0

Filmen verkar helt otrolig… Fotogeniskt väldigt vacker, sorglig - ska genast ladda ner och titta på den! Tack så jättemycket för tipset. :)

Anna

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

MiaMaria
0

Attlid - Aja baja med nerladdning :-P ;-)

Anna
0

#12 Mjoo jag vet, jag brukar vanligtvis inte ladda ner, men någon gång måste jag göra undantag… Denna filmen är för svår att motstå! Oskyldig

annaattlid.se

MiaMaria
0

Haha ;-)

E_hjo
0

ÅÅÅÅÅ! Den vill ja se!!!!!!!!   =)

RubHel
0

#10 Åh, Black Beauty är ju världens underbaraste film ^^ Och jag håller med, Tim McGraw är en bra countrysångare!

Anna
0

Åh wow.
Såg precis filmen. FRUKTANSVÄRT vacker! Har aldrig sett en vackrare film. Jag grät säkert 5 gånger, den var otroligt sorglig men otroooooligt bra…

Wow.

annaattlid.se

RubHel
0

#17 Vart nånstans laddade du ner den? =P

Anna
0

#18 Jag laddade ner själva torrenten på www.thepiratebay.org och använde uTorrent för att ladda ner själva filmen från torrenten. *skyldig* Oskyldig

annaattlid.se

RubHel
0

#19 Okej, då ska jag nog ta och göra samma sak Oskyldig 
Fast  jag lär köpa filmen så småningom ändå.

E_hjo
0

Attlid, vad sökte du på för namn då?
Hittar inget… =´(

Anna
0

#21 Jag sökte på "Flicka" och fann den här.

MVH Anna Attlid

annaattlid.se

E_hjo
0

Tack!   =)

RubHel
0

Nu har jag också sett filmen.. ÄLSKAR den! ='D

Hannapanna
0

Å jag har eh.. "fixat" den och ska se den när som helst! :D spännande!

[piraten90]
0

Har sett den, den är jätte jätte bra!! Skrattande

LinaN
0

trodde itne den kommit ut ännu ^^

men den ska införskaffas…..

vet vem som har black beauty filmerna? Både den från 72 o 94 (inte helt säker på årtalen dock :P)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
0

var o skulle hyra video igår, då var den i hyllan.

LinaN
0

Däremot vill jag ha svarta hignstenfilmerna…. :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

MiaMaria
0

Jo den finns, annars hade inte jag kunna sett den

SarahPeace
0

åhhh vilken snyft film : ( ,   den var verkligen bra :  )

joytick
0

#29 Samma här, dom är ju jättemysiga :) Om man kan säga så ^^

lisette
0

har den ena svarta hingsten filmen.. gråter varje gång jag tittar på den. äckligt så blödig man är… ;)

SarahPeace
0

Ni som har sätt filmen "flickan" , De tränset hon använder, bettlöst.  Vad kallas just de där tränset ?  de ser itne ut som sidepull ..  Kan itne så mkt om bettlöst men ja 8 :

PimTheGreat
0

har också sett den..helt underbar film…… Bra att ha en sambo vars bror äger en videobutik. Han hade med sett filmen och grät….. verkligen 10 i topp film!

#3 finns filmen hästmannen att hyra då??

Lillianna
0

Har ni sett filmen Seabisquit??(lite osäker på stavningen) Oxå en hästfilm som är helt underbar även för ickehästfolk!!!

Om inte, se den!!

/Lillianna

~ Lillianna ~

Anna
0

#36 Har sett den jag också! Superbra film, rekommenderas!

annaattlid.se

SarahPeace
0

#36 och # 37 ,tack för tipset,  Vad handlar den om då ? :D

Mande
0

Såg ni filmen om hästen "Hidalgo" förra helgen? Den var bra. Men jag grät som vanligt (kan t.o.m. gråta av tecknad barnfilm)..

MiaMaria
0

#36 Ja den är och super! =)

#38 Det handlar om en galoppör kortfattat, en sann historia

SarahPeace
0

putt till #34 :P

Aourora
0

Åh jag ska försöka hyra den där filmen, verkade bra!

Seabiscuit är en bra film, håller jag med om :) den handlar om en häst som lyckas bli galopphäst tillslut :) lycklig ocg sorglig film.

Andra filmer som jag tycker är mkt sevärda är:

• Blackbeuaty (den rikiga!)handlar om en hästs liv..
  • Hidalgo handlar om en mustang som tävlar mot fullblodsaraber i ett ökenrace-bra film!
  • Mannen som kunde prata med hästar(vet ni alla asäkert vad det är för film..)
  • Spirit, the stallion of the…?Visserligen teknad, MEN såå bra…gråter hela tiden när man ser den. SÅ fin! Den ska ses på engelska, annars är den inte bra! Braian Adams sjunger och pratar i den engelska filmen.-ryser*han kan sjunga!)
  • Svarta silas är också en bra hästfilm.
  • Svarta hingsten filmerna med :)

en till hästfilm som jag gillade förr var Sherdil. handlar om en tjej som räddar en häst från att bli slaktad…

HA det :)

Aourora
0

glömde:

* en film som jag inte minns namnet på, hon tävlar en blind häst…MOt alla odds eller nåt i den stilen…

PimTheGreat
0

MEN MEN MEN….filmen hästmannen då som #5 skrev om…..går den att hyra???????????

E_hjo
0

Å, Hildalgo är ju såååå bra!!!!   =)

Sofizz
0

Jag älskar filmerna running free och filmerna om svarta hingsten även gillar jag humor filmen Salama Sepra(det där e på finska vet inte vad den heter på svenska?)

joytick
0

Hästmannen går på svt2 imorgon, söndag, klockan 20.00.

gejsa
0

#45# Såg Hildalgo förra helgen. Han som spelar huvudrollen är ju dansk. Har för mig att jag läste att han köpte hästen sedan efter filminspelningen.

E_hjo
0

Jo det är ju Viggo Mortensen som är huvudrollen.
Och ja, han köpte den hästen ja =)
hihi

gejsa
0

#49# Då hade jag alla rätt då. *ler*

Aourora
0

har oxå hört att han köpte honom för att dem kom så bra överäns. Jasg tycker att Viggo Mårtensen är en bra skådis! och rida kan han, både i sagan om ringen filmerna och denna..hidalgo..

KvirrZ
0

Tänkte bara säga att han kan inte ha köpt själva hästen som spelar hildalgo utan EN av hästarna som spelar honom :P Det var ju typ 8 olika hästar som dom målade till att likna varandra som spelade honom ^^

- Mvh Emma

[slo]
0

#52 Det gjorde dom inte speciellt bra… För det syns ju att det är olika hästar om man kollar lite nogrannare :P

gejsa
0

#52# Nej, kanske det. Men en häst hade väl iaf huvudrollen. *ler*

KvirrZ
0

#54 ja kanske det men han måste ha arbetat med alla mist lika mycket så han köpte väl den häst han trivdes bäst med :)

- Mvh Emma

Emmelie91
0

Har letat länge efter bra hästfilmer och har sett följande:

Hidalgo

Seabiscuit

Flicka

Mannen som kunde tala med hästar

Har nån nåt mer tips…