Morötter säljes

glömde säga dom finns i hörby Skåne
har du en morotsodling lina ?

typ…nä min karl e galen, han åkte i väg förra veckan för att hämta morötter till våra hästar och kommer hem med ett släp…….hihi och i går hämtade dom två omgångar till, så just nu har vi typ 2 ton morötter i stallet. Men hästfolk är tokiga i det och vi är hyffsat billiga…..sägs det iaf !!!!

Blir dyra morötter om man ska köra till Hörby ;)
men oj ! haha, lite mycket morötter till två hästar kanske, annars kan du göra morotssoppa :D
jag bor utanför hörby och är intresserad men vart hämtar jag dem?
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Det var billigt! Vi betalar 65 kr för en 25-30 kg säck och det tycker jag är okej. Så ni kan gott höja priset lite och tjäna en slant :)
#7 shhhhh säg inget! jag bor så nära och bra och det e ju billigt ;) *skrattar*

#6 Vi bor i Råby. Vet du vart det ligger ? Vi bor nära frostagården, den gamla 4H gården. men ring för vägbeskrivning !!
Mvh Lina
asså skulle jag inte bott i norrland så skulle jag köpt nå säckar :P
Blir dyra morötter för mig, bor i Uppsala. =)
visst hittar jag till Råby! kör ju igenom var dag till jobb eller om jag skall in till "stan" (Hörby) Bor själv vid Hörbymasten :) Ringer en dag jag inte jobbar! är hemma så sent!

vi vill ha lina! men just nu har vi morötter, så vi kommer om ngn vecka och hämtar!

#13 inga problem, vi f¨år se bara hur länge säsongen håller i sig,

för 25kg betalar vi 20kr

Ni kanske har bättre tillgång till morötter neråt i landet?
Hihi.. Är det bara jag som brukar äta upp pållens morötter? :P
#17 jag också :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#17 Jag åt förr ganska friskt av dem men sen jag mötte en stor fet råtta i foderkamaren upphörde mitt morotsätande ;)

#14 vadå säsongen? där jag hade julia hade vi morötter hela vintern!
#0: Är de fina, låter det jättebilligt! =) Synd att du bor alldeles för långt bort…

Akta så dom inte fryser bara. Har ni så där mycket måste ni nog sälja inom minst 2 v.

#17 Jag snodde fem stycken av Dandelions i torsdags för att använda till en morotskaka. Stod i receptet att man behövde 4-5 morötter, ca 500 g, så tog fem för att vara säker. Dessvärre vägde en ensam morot 300 g, så hade kanske inte behövt så många ^^
Hmmm….. tror itne mamma blir så glad om jag barrikaderar förrådet o kontoret med 10 säckar morötter tills jag kommer mer till skåne nästa gång ^^ hon tyckerdet är illa nog att mina råttburar står o tar plats i längan härute…..
men frusna morötter, är itne det som pinnglass? jag har gett frusna morötter förr o hästarna stod o mumsade på dem länge…..

Lisette det är mycket möjligt att man kan ha morötter hela vintern, men vi vill inte lagra, man vill ju hålla dom borta från minusgraderna. Dom ligger inbäddade i halm med varma ylle täcke på sig.
Fredrik ska hämta mer på onsdag, det är inte så mycket kvar längre. Sålde över 40 säckar igår
Frusna morötter är inte bra för hästars magar…
Här i Uppsala brukar en säck fodermorötter 20-25 kg kosta runt 60-90 kr st!

#26 Detta är inte fodermorötter, utan helt vanliga morötter som antingen är för stora för små, krokiga el liknande för reglerna.
Det är en härlig blandning färg med blå, röda, gula och vita morötter ja vanliga oranga också så klart
#27 Så det är blandgodis mao :D
#27 Finns inga billiga "vanliga" morötter här heller. Bara dyra, i påse eller lösvikt. Fodermorötter är för det mesta dåliga, brukar få slänga halva säcken pga ruttna morötter.
Synd att du inte bodde närmare, så kunde jag köpt upp ett lager till pållen.
Kanske ska ta en sväng till Nelins (där fodermorötterna finns) någon dag, om jag får skjuts…

#28 Ja det stämmer riktigt gott och blandat

Helt galet igår va här en kille från jönköping och hämtade morötter och nästa vecka skickar vi ett TON till Lappland…galet va !

Men skicka inte alla!!! =) Du har några undanställda till oss va? ;)

#32 Inga problem, jag har till er också, vi hämtar ett par gånger i veckan !!! fast era små äter ju inte så mycket !!! Fritz kan ju lätt klämma en säck på bara typ två dagar !

haha kan nog Brago oxå om han får! :D

fniss

kan ju säga att morötterna är sjuuukt goda!

smakade du dom blåååå ????

Mmm lila jättegoda!!!!! Även palsternackan var god :D

hahah, vad tyckte hästarna om den då ???

Jo den gick ner den oxå..=) Den är ju mkt sötare så den uppskattades nog ;)

tycker de som har olika färger är läckra. ser nästan ut som en isglass. loke tyckte med om dom… =)

men vadå!!! driver ni med mig??? morötter i olika färger????????????? det vill ja se på kort….

om du tittar noga på första bilden så ser du ljusa och mörka morötter.
Jag ska se om jag kan ta bilder och lägga in om inte lisette hinner före !!!
Köpte morötter på Willys idag. 3 kg för 10 kr, man får max köpa 5 påsar per kund.
Stora och fina morötter, köpte 3 st påsar.

Om inte jag bodde så långt bort hade jag köpt ett par säckar ^^

Att dom har olika färger är väl för att dom inte har varit så djupt i jorden och fått ljus på sig eller?
Ger du så många morötter till lilla Brago? Akta hans mage. Det är lösgörande att ge morötter.

#47 det finns ju olika sorters färger på morötter!