Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1434 ggr
fridak
0

värde på häst

Undrar vad ni tycker är rimligt att betala för en varmblodig travare, 9 år, ej gått på trav men travinkörd/halvt inkörd. kan tre gångarter men halvt ur kondition och inte spec. musklad. enormt trevligt temperament, hur cool som helst. har färg/teckning som endast en till travare i sverige har.

det är roger jag beskriver, har inte planerat att köpa honom…än…Men jag tror ägaren kommer försöka luska i om jag är intresserad eller ej ännu en gång i vår.

thilda-
0

10 - 15.000 iaf Minst

Zahara
0

Ska den gå som ridhäst hade jag ivit max 10! travarna är ju (tyvärr) jätte billiga nu och är den trav tränad är den tagen tidigt dessutom, själv hade jag aldrig givit mer än 5 000:- utan utrustning.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Snuttan2
0

Jag skulle inte ge över 10.000 för honom.

Så mellan 5 och 10 om han inte har mkt personligt värde för dig…

fridak
0

om ägaren kommer prata om försäljning så tror jag hon vill ha 10 för honom, men han borde egentligen inte vara värd det enligt hästmarknaden.

För mig är han värd mycket mer egentligen, men jag ger ju inte mer än vad jag måste;)

bebbe
0

Vi blev här om dagen erbjudna en travarvallack 6 år, snäll att rida, skadefri, dom begärde 3500.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

#5# Ja, det är ju tyvärr dom prierna dom brukar ligga i normalt. Fast då är dom väl oftats inte ridna så länge. Mest suttna på efter travet?

jn84
0

Om det var en häst med värde för mig och ägaren begärde 10 tusen så hade jag inte tvekat! Det är inte jättemycket pengar och är det verkligen hästen man vill ha så är det ju värt det.

Klart man kan försöka få ner priset lite, men jag skulle inte låta hästen försvinna ifrån mig för några ynka tusenlappar.

Sen kan man väl tycka att ägaren är lite girig som utnyttjar det känslomässiga bandet till hästen, men samtidigt kan man ju upplysa om att han inte kommer att gå att sälja för lika mycket på marknaden.

Believer
0

inte över 10 iaf.

en som är intresserad av Kiara, hennes kompis försökte sälja en ridtravare för 50.000! haha.

anna-mana
0

Jag tycker att ca 5000:- kan vara lagom för den hästen nu har jag ju inte sett den men om jag går på din beskrivning så…Det finns ju så himla "tråkigt nog" många travare som folk vill bli av med idag och många är ju väldigt fina och framför allt hela.

Ledin
0

Vbl står ju inte högt spelar ingen roll om det är sto lr val inte häller om den gått på trav lr inte. Jag sålde min pärla för 5000 med sadel,träns,täcken men jag kännde att det var rätt tjej för min dam där med 5000:-. Och hon var ridhäst sedan hon var 4år iga fel på henne hon har aldrig vart halt lr sjuk. Hoppade bra och dressyren kunde hon bra, bra galopp korta å läga trav å galopp gå i form osv. Så den du förklarar ligger inte häller så högt om nu du vill köpa den och jag hoppas att ägaren inser att du är rätta tjejen för honom så får du säga jag har 5000 med lr utan utrustnig (finns billiga bra sadlar att köpa beg)

fridak
0

sadeln jag fick med passar inte längre så jag har en beg. på väg med posten som jag håller tummarna för passar. fast jag tror inte priset skulle gå ner så mkt utan sadeln han hade med sig. den enda utrsutningen jag är intresserad av är grimman och grimskaftet, eventuellt tränset också.

Momla
0

Eftersom han inte gått på trav så kanske 7-10.000

Men det är så svårt att sätta pris då de nästan kastar travare efter en, nästan så att man får betalt om man tar en travare i stället för att betala.

Köpte Reddie för 2000: inkl. bett, grimma, havre och två höbalar. Han var inte heller startad i några travlopp
Min förra travis kostade 5000 inkl. träns och grimma och en säck kornkross.

Zahara
0

har gett 2000:- för min och sen passet då så totalt ca 3500:- Sto med fin stam :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

sandi
0

Tycker det är lite synd att de har så låg status, de är ju inte särskilt dyra om man jämför med andra hästar. Känns som att dom ofta kan hamna i fel händer, föräldrar som köper en billig häst till sitt barn, kanske inte är det allra lättaste med en häst som gått på trav och så. Säger inte alltid att det är så men jag har lite den känslan.

Scandi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gav 14000 för min eli, fick med ett täcke,ländtäcke,grimma och träns..5 år, hingst fram till i våras och även inriden i våras. Varken travtävlad eller tränad. Jag tycker han var värd varenda öre!!

Believer
0

#15. Vad fin! =) Har inte alls dom där långa öronen som vissa travare har =P

davidia
0

jag gav 4000 för arne,träns grimma,borstar och ett täcke var med.han gick på travet några enstaka gånger när han var ung.har vart så gott som ridhäst hela livet.tjejen gav jag 3000 för,och fick med grimma och täcke.inridna båda två.