Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 3281 ggr
linasvovvar
0

Kraftfoder priser !

Är det bara jag som är ute och cyklar ??? Jag tycker att kraftfodret har blivit såååå dyrt, en säck kornkross kostar 120 kr…….snordyrt. Kraft hade också höjt sitt pris sedan förra veckan….inte är det billigt att hahäst inteRäcka ut tungan

davidia
0

nej ingen rea direkt…..

pippa__
0

Drf skaffar man hö så man inte behöver ge nån kraft ;) hihi

Forssen20
0

Ger du bara dina hästar hö? ^o)

Våra hästar får: hö, müsli, havre, betfor, vitamintillskott m.m. ;D

davidia
0

mina hästar får bara hö.

pippa__
0

Mmm men jag stoppar inte i min häst saker som den itne behöver…Har man bra värden i höet så behöver man inte ge mer..han får självklart mineraler..sen får han även betfor, vitlök, msm och linfröolja..

Forssen20
0

jaha ok ;D trodde han bara fick hö till frukost, lunch, middag och kväll x) Mina ponnyer får bara sånt dom behöver (:

Peppe
0

det är ju 20% rabatt på krafft nu, max 5 säckar per kund. gäller groov, grund, ponny och sport mot uppvisande av klubbkort.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

reddie
0

fibergin som jag ger Reddie kostar 189:- för 25 kg.Men det räcker lääänge

gejsa
0

Men petra varför ger du allt det där extra till en minishettis?

Har för mig att det räckte med höet ju.

Mina hästar får bara hö och mineraler. utom Gobban som får krafft Groov 125 ca 7-8 dl och mineraler plus lite betfor för att det inte ska damma.

linasvovvar
0

Min pojk behöver kraftfoder för att inte tunna ur, mitt sto behöver kraftfoder för att hon ska producera en frisk liten fölis till nästa år.

pippa__
0

#9 Vitlöken för imunfösvaret som inte är det bästa, msm:et för en väldans massa saker..bl.a. hjälper musklerna att återhämta sej vid träning, lederna stärks m.m. och linfröoljan för pälsen blankare och tarmsmörjning..

fridak
0

vår stallhyra höjs vid årsskiftet pga prisökningen…

AnnaLundin
0

Skälet till att kraftfoderpriserna har höjts ordentligt i år är enkelt. Det ble ven VÄLDIGT dålig skörd av spannmål i år, så det är brist på spannmål och eftersom efterfrågan är större än tillgången så stiger priserna. Och då stiger även priset på foderblandningarna som innehåller dessa ingredienser…

Det är bara att gilla läget och att vara lycklig om man har ett så bra grovfoder att man inte behöver ge så mkt kraftfoder.

lisette
0

om det blir ett bra år nästa år, tror ni de sänker priserna då?

gejsa
0

#11# Ja, petra jag vet vad dom är till för. Men tvivlar på att din lilla behöver allt det där. Ert hö var ju så bra värden i bla.

gejsa
0

#11# Ja, petra jag vet vad dom är till för. Men tvivlar på att din lilla behöver allt det där. Ert hö var ju så bra värden i bla.

gejsa
0

Vad menar du med att hans immunförsvar är dåligt? Är han sjuk?

Ja, jag har ju ett så bra hö i år så jag behöver inte ge något annat eg. Men jag ger ändå så kvoten blir högre på Gobban. Men dom andra får inte så mycket mer än något gott äpple elller morot osv i år.

Johanna
0

#0 120kr??? jag köper mitt kornkross på EKO för 79.95 :)

Johanna
0

på tal om att stoppa i hästar det dom inte behöver.. så hörde jag en "rolig" grej för ett tag sen.. var hos en kompis i hennes stall o kikade…. Hon gjorde mat till sin häst o den fick , ja, gud allt…  :)

hon frågade vad min fick o jag sa, korn,betfor, mineraler o olja…

vaa?? inte mer?? min får.. bla bla bla bla.. o så räkna hon upp allt… o tyckte att jag asbolut borde prova..

jaha, o vad är allt detta bra för då??

njaa, det visset hon ju inte, men alla andra gav ju det.. hihi

pippa__
0

#19 Mmm det är ju jätteroligt när folk inte VET vad det är bra för utan svarar så som din vän…hiihihih

Gejsa: Behöver och behöver..hövärdena täcker ju inte allt..t.ex gör höet inte pälsen blankare eller motverkar förkylningar…stärker inte leder eller nått sånt heller..vad jag vet iaf :/

linasvovvar
0

#18 För hur många kg ???

gejsa
0

#18# Hur länge tror du kornkrosset har varit krossat? Högst 2-3 veckor ska det vara krossat.

gejsa
0

#20# Nej, men tror du tex att han blir lyckligare av en blank päls? Förkyld kan inte hästar bli. Snoriga men det hjälper inte mot vitlök. osv osv Linfrö är bra för magen. Men det är också energihöjande. Har man ingen häst med krånglig mage så behövs det inte heller. Tyckte det var onödiga pengar att slänga ut när det kanske inte behövs.

reddie
0

pippa_ - du kan läsa lite om vitlök här

Lyrik
0

Köper enbart lusernstrå och Kraft miner grön på Granngården. Resten köper jag på Johan Hansson AB här i Uppsala och på nätet. Havre, vetekli, edel avel, bryggerijäst från Hanssons. Enzion, nypon, bioglucomin, kiselgur, profeed, b-vitamin, loppfrön på nätet. Tokosel på Apoteket, receptfritt nu.

Ibland kan jag köpa kiselgur, bioglucomin och b-vitaminer på GG, men bara i nödfall.

pippa__
0

#23 Kan inte hästar bli förkylda? nej nej..vitlöken har förmodligen gjort så hans snok har slutat rinna och greja, sen om det är p.g.a vitlöken eller snoken slutat rinna av sej själv det kan ju diskuteras.

#24 Men den tråden handlar om allas åsikter..läste den när den var uppe på tapeten.. tack =)

reddie
0

Tänkte att du kanske läste det jag länka till i den tråden. Bla…

reddie
0

citat från ovanstående länk  - "Det som är lurigt med löken är att en liten mängd lök inte ger någon akut reaktion så de flesta tror att det är helt ofarligt och fortsätt att ge hästen lök. I dagsläget vet men inte exakt var den säkra doseringen av lök /vitlök till hästar går men man vet att hundar och katter snabbt påverkas av ett litet intag av vitlök"

Oavsett om man ger minimängd så skulle iaf inte jag våga chansa

gejsa
0

#28# Nej, håller med dig. Jag har iaf slutat för några år sedan eftersom jag inte ens märkte någon förbättring.

Klasson
0

Köper 75kg havre för 150kr =)

Betfor 30kg 130kr

Grov 25kg 209kr

Zahara
0

På tal om vitlök :) jag använder det till min gamla dam jag har i stallet och hennes hosta har försvunnit helt av det! Så fort de står på stall hostar hon av dammet men med vitlöken försvinner hostan…slutar jag med vitlöken så kommer hostan igen…men jag ger bara till henne och bara av den anledningen.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus