*munkpeppar*
Hej!
Någon som har erfarenhet av munkpeppar till häst?
Mvh Tessan

Vad är det? :)

en i stallet har haft det, hon slutade för på hennes häst gjorde det ingen verkan. men de har stått en ponny tidigare i stallet som blev lugnare av det, hade de titne varit för den ponnyn så hade inte hon i stallet testat det på sin häst.
Ingen??

Om det är för att din häst blir stissig så beror det mer på foderstaten tessa. Bttre att försöka fixa till den.

Jag har hört att man kan ge munkpeppar till ston som brunstar väldigt mkt. En i förra stallet testade det på sitt sto, hon var väldigt besvärlig vid brunst, blev väldigt sur osv. Och det hjälpte faktiskt. Hästens betteende blev mkt bättre under brunsten.
#5: Jo jag vet… =) men är ändå nyfiken på örter, då hon är väldigt "stoig" och kinkig vid t.ex brunsten.. Sådan har hon varit sedan jag köpte henne så det har inte med foderstaten att göra, enbart i alla fall.. =)
#6: kul att höra, tack för ditt svar! - gav hon det enbart under brunsten eller jämnt?

Jag har också haft en inackordering som gav detta till sitt sto som var tjurig då hon brunstande. Hon påstod att det hjälpte också. Jämt gav hon det tror jag.

#7. hon gav det bara under brunsten.

#9# Jasså gjorde hon det. Har för mig att hon sa att hästen fick äta det jämt. För annars blev hon brunstig så fort hon stod med en valack. Men jag kan ha fel.

#10. Vi pratar nog inte om samma person =)

Nej, jag pratar om min inackordering hur hon gjorde ju. *fniss* Hade inte en tanke på att du trodde vi pratade om samma person. Så det kan bli.

haha. ja jag misstolka ditt inlägg nr #10. det lät som du pratade om samma person som mig =P

ja, det var kanske lite fel av mig att skriva hon. Skulle kanske ha skrivit den här tjejen. *fniss*

En kompis till mj gav munkpeppar till sin fjording valack.. han blir väldigt "hingstig" när han står med ston. hon sku ha honom på bete me ett shettis sto några månader.. å jag tyckte att han vart mycket lugnare av d! D var vår veterinär som rekommenderade d..
Vad snurriga ni är.. ;)
Jag har nu beställt 1 kg munkpeppar. Sedan jag ändrade Yrlas foderstat, har hon blivit mkt lugnare men hon är däremot tunn tycker jag tyvärr..
Helst vill jag testa om det kan ha någon verkan på hennes "kinkighet", hon är en otroligt känslig tös - och även om det är en del av hennes personlighet, som jag givetvis älskar - kanske det vore skönt för henne om hon kunde bli lite stabilare och mindre känslig och stingslig, som vid brunst.