Sjuk
Jag måste bara beklaga mig lite… Blev sjuk i onsdags kväll, 39° feber och ont i halsen. Och det blir ju aldrig bättre! Har ni några "huskurer" att tipsa om?
Ska ta studenten nästa fredag, måste vara frisk tills dess!
Och vad kan man göra? Är så himla uttråkad!

jag känner igen det där du, blev oxå kass i veckan. blev skitsnorig på tisdagen, jobbade onsdagen med riktig skallebank, lock för öronen och allmänt dåsig. när jag kom hem på onsdagskvällen la jag mig i sängen och bara låg där till sambon kom hem med en grekisk sallad vid 21 tiden. igår och idag har jag varit hemma. var inne på apoteket igår och köpte nasin och senega. det hjälpte faktiskt en hel del. alvedon får man trycka för att bli kvitt skallebanken.
idag har jag blivit bättre, men fortfarande skallebank och snorig som in i bomben. men ingen halsont ivf…
drick mkt te med honung och mjölk i. eller te med dr dryels tabletter i. en 10 st så det blir riktigt sliskigt. det hjälper faktiskt!
Nasin och Senega… Får se om jag kan pallra mig iväg och handla lite senare då. Har bättre värktabletter än alvedon, ibumetin på recept som jag fick när jag opererade mig i höstas :)
Dr Dryels tabletter? Vad är det och vart finns dom att köpa?

dr dryels, finns typ överallt, brukar finnas bland halstabletterna. en beige påse med en ful doktor på…

så här ser den ut.
Ingefärsdyck.
Köp en bit ingefära dela i småbitar och en citron i småklyftor, 5 dl vatten ett par matskedar socker. koka. Sila av låt svalna. Drick den kall. Smakar inte jätte mumsigt, men jag brukar dricka detta när jag har feber och så. krya på dig!

Dr Dryels ihop med varmmjölk är också suveränt vid ont i halsen och envis hosta. Lindrar fint. Ca 10 stycken tar man i en mugg varmmjölk. Rör om tills alla taböetter smält sedan dricker man det.
Krya på dig slo.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Vitlök i massor. Då får du vara ifred med
Förr när jag var liten blev jag alltid skickad till mommo och där blev man frisk på ett kick. Huskurerna bestod delvis av vitlök (i alla former), kamomillte, nässelsaft, eginafors (helt fel stavat) o andra sörjor som jag inte vet vad innehöll.

Det är det jag alltid har sagt, killar är alltid sjukare än oss. 
Krya på dig.

#8 Hehe, så är det. Jag har inte varit sjuk sedan jag var fem, typ.
Måste berätta om min kompis pappa. Han hade stegring och han låg och lekte dödsjuk. Så lär han ha sagt åt barnen att "när jag knackar i batteriet så ska ni hämta blåbärsaft åt mig. Detta sade han då med en hes, svag röst. Han hade alltså bara stegring ca 37,3!!
Jag höll på att dö av skratt när jag hörde det. När pappa knackar i batteriet….
(Batteri = element)
Gejsa och Sussi, nu är ni helt fel ute, vi killar blir så mycket sjukare, det är därför… Härdar ut tills det nästan är för sent
Eller så kan det vara för att oftast så tar ni tjejer väl hand om oss när vi är sjuka 
Har faktiskt testat dom där Dr Dryels nu, och dom var helt okej! Hittade ingen ingefära, men dricker massa vatten med citron i och grejer. Så nu fattas bara saker jag kan roa mig med :P

hjälpte dom då slo?

Varm "äkta" svartvinbärs saft gör susen! Med äkta menar jag hemgjord eller ekologiskt framtagen. Så himla mkt vitaminer i de! Varmt och skönt mot halsen!
Hoppas du kryar på dig och grattis i förskott till studenten! =)

Ha, ha slo! Prövar du allt på en gång?
Ja, ni är för härliga allihop. Får sitta och småle ibland när man läser här. Det är kul. 

Hmm, halsfluss kanske?…..
Eller inte?
#11 jodå, dom hjälpte nog för stunden… Eller så var det något annat, hehe… Har Bafucin från apoteket också, men är lite emot att det är antibiotika i dom, även om dom hjälper
Och har prövat smörja in halsen med voltaren gel (hehe) så jag vet inte riktigt vad det var som gjorde nytta, om jag ska vara ärlig 
#12 ååh, det som är så gott! Får ringa mormor imorgon om det inte blir bättre, hennes frys går inte av för hackor :D
#13 men det är ju så det ska vara, ibland får man riktiga garvanfall i all ensamhet ;)
#14 nej, fy! Säg inte så 
Fast jag måste säga att dom där Dr Dryels är förbaskat svårlösliga… Trodde det berodde på att jag hade mjölk i teet förra gången, men testade en omgång till nu och samma sak. Men det "knäpper" härligt i dom, hehe och jag får nästan tårar i ögonen av ångorna 

#15# Men jag är inte ensam. Har min dotter och man hemma. Men sitter hellre här än tittar på någon gammal film på Tv.
Jag har bott ensam i snart två veckor… Börjar bli lite jobbigt nu, eftersom det var allt annat än självvalt. Och bli sjuk på det också, känner sig helt handikappad och ensammast i hela världen :P

Ja, det är så synd om er karlar sååååå………………

Varför är du själv då? Stack tjejen för dig?
Hehe… Nej, det är lite mer avancerat än så. Föräldrarna skiljde sig i höstas, så bor med mamma bara. Men hon har legat på sjukhus sen förra lördagen, inget allvarligt utan dom vill inte släppa hem henne förrän dom fått alla provsvar.

Oj då! Vad tråkigt! Hoppas att det inte är något allvarligt då.
Ja, just det. Så synd om dig nu då. Ingen mamma som passar upp. he he
Nej, det är inget allvarligt ;)
Ja, just det… Nu är det faktiskt synd om mig! Hade det varit av andra anledningar hade jag inte haft något emot att bo i en självvald lägenhet och ligga sjuk, men just nu, i studenttider och utan att ha valt det hela själv… Men det är väl bara att försöka gilla läget 
Och håller på och sälja huset, så det måste konstant vara städat utifall mäklaren ringer och vill ha visning. Fast där har jag faktiskt fuskat lite dom senaste dagarna, hihi 

hehe, ni är för roliga ni. Fast det är klart, alltid trevligt med ett gott skratt så här på nattkröken.
Audiatur et altera pars
Woho, feberfri!
Slo's väg från sjuk till frisk:
- Drick varmt vatten med citron, inget socker! (Man är väl man
) - Drick te med 10 upplösta Dr Dryels.
- Käka alvedon eller andra tabletter mot feber, skallebang och förkylning
- Drick Echnatex (nåt naturgojs mot förkylning) i mängder blandat med juice, för det smakar INTE gott.
- Sov så mycket som möjligt, gör absolut inte mer än nödvändigt.
- Bafucin kanske funkar, har tagit några stycken sånna också…
Hehe, blanda allt som man kommer över, något hjälpte tydligen 

*asgarv* lite svårt att veta nu när du blandat allt… :D
jag har märkt både igår och idag att jag är dum. jag är verkligen dum. vi skulle kolla på jägarna igår, frågade madde om hon sett filmen ungefär 3 ggr. när sambon kom hem så frågade jag honom om han sett den några ggr.
idag när jag jobbat så har jag inte fattat vad folk sagt åt mig. hjärnan har lixom inte kopplat riktigt.
men det är nog förkylningen som hänger kvar än tror jag. eller mina spända nerver för imorron… :D

slo du glömde gelen du smörjt in på halsen. hihi
Audiatur et altera pars
#24 hihihi vilken huskur!
Haha, ja man blir halvt disträ när man är förkyld, eller värre än vanligt iaf
#26 aah, juste… Voltaren gel, inköpt i Västindien tydligen… Men är mycket skeptiskt, den innehåller bara hälften så mycket verksamma ämnen per viktprocent. Dessutom testade jag den på ett ställe där jag muskelvärk, för det står det att den ska funka ypperligt mot… Har lika ont nu som för tre timmar sen 

Ja, du ser vad lite medicin kan göra underverk, även på killar. he he