Hästpratare
Hej!
Någon som vet en bra hästpratare, som ni själva har haft till eran häst, och som allting verkligen stämde in med? Skulle vara jättebra om ni skrev in vem här eller skickade pm, för jag skulle gärna vilja vet vad amin häst har att säga.
OBS! Tror du inte på hästpratare, skriv inte det här. Bry dig inte om att skriva någonting, alla har vi olika åsikter. Så ni som inte tror på hästtalare, skriv inte här!

Var bor du?
Säger tyvärr inte. Men säg du vart den håller till så kan jag se om det är okej :)

I närheten av Kristianstad
Nej, det är ju jättebra :D

Passar Krstd bra? Hon kör nog inte alltför långt ifrån Krstd..
allså du kan ju säga i vilket län du tillhör lite lättare då vet man ju redan om det e kört lr inte
Vet du hur långt hon kör då?

Nä men du kan få numret i ett pm..eller om du skickar ett pm till mej om var du bor så kan jag kanske svara direkt om hon kör eller ej..=)
Skåne verkar ju iof rätt, men kan ju vara belkinge med….
Jag tror ju visserligen på detta, men tror också att det finns mångakvacksalvare därute. Så det är jättebra att du hör dig för :)
När och OM du tar ut en viskare/pratare, göm undan all utrustning så att man inte kan fuska fram info genom att titta på utrustningen. Sedan ställ frågor utan att avslöja något själv.
"Min häst verkar inte vilja släppa efter i nacken när vi rider i rihuset, varför?"
Utan ställ frågor som är litet kluriga, "Min häst verkar ha någon spänning i kroppen men jag vet itne var….. kan du se vr h*n har ont/spänning?"
För om du tex rider bettlöst och en nyutprovad bra sadel o hästviskaren nämner att bettet orsakar obehag och att sadeln verkar fel, kan du be viskaren att gå ut samma väg som han eller hon kom in….
Don't give anything away … :D Det är väl så man vet om personen är seriös eller ej.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Skickade pm till dig pippa__.
LinaN, tack så mycket för tipset. Min häst har börjat bete sig underligt, och jag vill veta varför.
#10 Har du själv haft några bekymmer på sistonne? ekonomi? realtioner osv som har förändrats drastiskt och som bekymrar dig?
Sådant kan avspegla sig hos hästen, för att du inte är som vanligt.
Tänk på att när du pratar med viskaren att du dessutom itne avslöjar förmycket om dig själv heller. Försöök hålla masken när h*n pratar emd dig och om hästen och vad hästen säger.

jag håller med Lina, ge korta små svar. och berätta sen om det funkade. Är själv lite nyfiken =)

Jag började gråta när jag hade ute till "min" häst…
Hade inte sagt ett ord om honom…Hon ville inte ens veta hans ålder…sen står människan och berättar saker om honom som INGEN annan vet förutom jag…stod på tårarna rinnande och gapande mun…
#13, då är det en duktig hästpratare ^^

#14 Mmm hon är bra! :D Tror tyvärr bara hon håller till här i krokarna..

#15 vad innebär här i krokarna, tror du halmstad är för långt?

#16 Japp det är för långt..bor i Skåne =)
PM numret pippa_ till mig för jag bor nära!!! :-D