Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 752 ggr
lisette
0

STÖLDFÖRSÖK??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sitter just nu och pratar med linasvovvar på msn.

hennes shettisflicka var inte i hagen i tisdags 30/5 på morgonen när hon tittade till hästarna. inga spår i rapsfälten runt hagen, hon stod inte heller någonstans i närheten. staketet var helt och islänningen var hysterisk.

till slut ringde "grannen" längre bort och frågade om hon saknade en häst. [edit] hon fick alltså tillbaks yrsa oskadd! [edit]

yrsa, är i vanliga fall svårlastad (de får lyfta in henne i transporten) så det kan vara så att ngn tagit henne och inte fått in henne i transporten och därför skitit i henne.

bara som en varningssignal!

Tinka
0

oh fy sjutton! Vilken tur att hästen är svårlastad ifall det nu var så att nån försökte stjäla henne!

bubbelbubbel
0

håll hårt i era hästar !

Kiara
0

#2 Kiara är lite långt bort håller du i henne?

Det kan ju faktiskt vara något annat, när Kiara var ny då kom hon lös, hel hage hel mystiskt. Senare har det visat sig att det var en som gått in i hagen öppnat grinden och Kiara smet ut, denna någon blev så rädd att den stängde grinden efter sig och vågade inget säga till oss. Kommer nog inte att ske igen, så vi gjorde ingen stor sak av det, allt slutade ju braFlört

bubbelbubbel
0

ser jag henne på vift ska jag självklart ta hand om henne. :)

lisette
0

av ngn anledning kan ju inte lina själv skriva på forumet, hon kan bara läsa vad vi skriver. helskumt!!

men det är ju bäst att ha koll på sina hästar så man inte står där utan helt plötsligt.

där lina bor är det ingen direkt som kör förbi bara så där…

Faxlin
0

Varför kan lina inte skriva själv?
Ska jag be någon av grabbarna att ta kontakt med henne för att kolla vad som kan vara fel?

Hoppas hennes shettis kommer tillbaka.
Eftersom du kan läsa här så kan du ju se detta.
Önskar dig massor av kramar och håller tummarna för att hon kommer tillbaka till er oskadd.
Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Kiara
0

#6 Hon kan ha för hög inställning på cookies då kan man inte skriva och logga in på sidanFlört

lisette
0

åsa, lina gar fått tillbaka sin häst! hon stod hos nere grannen… :D

lisette
0

#6 jag tror att linda varit inbladad i det, men hon kan fortfarande inte skriva…

Faxlin
0

#7: Kan vara en anledning. Men det har också hänt att det knasat sig med någon  inställning. Nu kan vi ju hoppas på att det funkar om hon ställer om cookiesarna så det är ett enkelt fel denna gång. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0

#10 blåbär - var ställer man om cookisarna?

Kiara
0

Verktyg -> internet-alternativ under fliken sekretess sätt spaken på medelhögt (min webläsare)

lisette
0

tack kiara. ska vi se om lina kan skriva sen… :D

Sussi
0

Med alla häststölden som varit i Sverige finns det ju nog orsak att bli orolig.

Kan det inte vara så att hon har klämt sig igenom så bara banden töjt ut då? Så gör min häst ibland på platser där strömmen är dålig då borde en liten shettis också klara av det.

nallebjörn
0

låter som hästen hade rymt. Hade den varit stulen hade den varit borta. Dom bär in hästarna.

lisette
0

#15 klart det kan vara så, men det kan ju vara ett försök ändå, man kan aldrig veta. lika bra att vara ännu mer på sin vakt!

[slo]
0

Min shettis kunde krypa under det mesta, fick ha en tråd som gick knappt en decimeter från marken, annars smet han… Så dom är inte dumma!

lisette
0

lina har sin nedersta tråd knappt 2 dm ovanför marken. varför en häst rymmer från en hage med bra gräs kan man undra… :D

lisette
0

lina har sin nedersta tråd knappt 2 dm ovanför marken. varför en häst rymmer från en hage med bra gräs kan man undra… :D

gejsa
0

Ja, det verkar ju underligt om inte hästen blev skrämd av något.

nallebjörn
0

man vet ju inte riktigt med vissa hästar. går att ta sej mellan trådar om man vill också. Behöver inte synas något för det. Kan ha blivit trängd av den andra hästen och utknuffad. mkt kan hända. En shettis kan man lätt lyfta in i transport. Skulle annars varit någon som såg dom så dom stcka igen tjuvarna men då borde ju någon sagt nåt.

elin
0

Håller med Nallebjörn.
Nisse blev trängd vid fler tillfällen och valde då att försöka hoppa ut ur hagen.

/Elin