sälja eller inte?
jag har funderat ett tag på att sälja min ponny därför att jag känner att jag är lite förlång. Men det går i omgångar, en stund är hon nästan på annons nästa ska jag behålla henne… Ni som har sålt era hästar har ni några tips och hur kändes det och tänkte ni mycket på det osv. osv. Sen så är jag rädd för att hon ska komma tilll någon som tycker att det är kul i ½år och sen säljer henne vidare. vad hade ni gjort?
// Lina
Du känner ingen som vill ta henne på foder? För då har du ju lite koll ändå :)

SÖT hon var ! ;D

När Isa slängt av mig några gånger så jag hamnade på akuten och när hon försökt döda mamma så satte mamma in annons på henne, annonsen var ute en dag! sen ångrade hon sig och tänkte - vi ska klara detta, hon har varit svår, men nu kan jag hantera henne själv och ha henne ute själv. Tur att hon ångrade sig. Hon är världens goaste häst.
Mamma tog också bort annonsen för hon kände att det var synd om henne för hon vatt så vanvårdad innan och var rädd att hon skulle åka runt till massa människor och fara illa igen. Men tänk vi grät av bara annonsen fast vi bara haft henne i 2 månader
Jag säger som mamma brukar säga. -Var rädd om dina djur och ta väl hand om dom. Dom kan inte själv välja sina ägare!

Tur att det gick bra då fisa_lisa och att du vågade sätta dig upp igen. Hästen tackar dig nu genom att vara snäll mot dig. Var kanske lite rädd för att du också skulle vara elak mot hästen. Eftersom den hade blivit vanvårdad menar jag. Du är klok du! För att vara så ung.

Fast det var ju mamma som var klok och bestämmde sig att behålla henne. Jag fick bara ta några jupa andetag och hoppa upp igen. Men jag ska erkänna…..jag var livrädd ganska länge efter.

Nja, jag menade väl inte bara att det var klokt att behålla hästen. Utan orden du skrev och dom har väl inte mamma skrivit?! 
Förstår att du var rädd ett tag. Vem är inte det när man har ramlat av. Och du åkte ju t o m till sjukhuset.

Att man blir rädd efter en praktvurpa kan nog alla som gjort en intyga. Så det är absolut inget konstigt. Men jag håler med gejsa (gör ovanlighetensskull hihi) om att jag tycker det är oerhört kloka ord från dig. Önskar fler tänkte detsamma.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Åh jo, Åsa, tycker nog att vi kommer överens ofta. 

#6 menar du orden med att djuren inte själv väljer sina ägare? Isåfall är det så mamma brukar säga. Men jag skrev det.

#8: Tycker jag med. Ville bara retas lite. Är så glad idag över att min dam börjat busa och jäklas med oss igen så jag måste få ur mig energin lite. Hon började ju redan igår med dessa fasoner och hon blir mer och mer sitt gamla lilla åkerspöke. hihi
Audiatur et altera pars

Det är väl härligt när man märker att energin har kommit tillbaka
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Lina - Jag sitter i samma sits som dig, det är hopplöst! Musse är för liten för mig, han är 160-161 och jag är nästan 180. Inga problem med vikten men jag känner mig för lång på honom samt att jag ser för lång ut. Musse har varit ut på annons men jag är jätte kräsen när jag väljer ev köpare. Ena dagen går han perfekt och då vill jag ha kvar honom och nästa då e jag återigen på väg att lägga ut annons, skitsvårt. Han är och har ju allt jag vill att en häst ska ha, förutom storleken då… Så tyvärr kan jag inte ge dig några tips då jag sitter i samma båt själv men du vet att du inte är ensam iaf!
Hoppas det löser sig för dig!!

#11: Underbart. ;-)
Audiatur et altera pars