Försäkringar
Vad har ni valt för försäkringsbolag? Och varför har ni valt det bolaget?
Har ni haft annat bolag tidigare och bytt? I sådana fall varför?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

När jag fick min gamle så var han försäkrad i Slejpner men dom höjde med sådär 500:- om året och resonemanget var att det var pga att de inte hade så många kunder och var tvugna att ta högre avgifter.
Jag bytte då till Agria som jag verkligen gillar. Under de 8 åren som jag hade honom försäkrad där blev det inte många hundringar i höjning + att jag alltid har fått bra och snabb hjälp från dom.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Vad hade du då försäkringen upplagd. I veterinärvårdstak och självrisker och sådant. Vad ingick? Ingick resa för veterinären ut till dig och mediciner och sådant. Jag vill veta allt. hihi
Tror det är jättebra ,ed en tråd där man kan diskutera fram de olika bolagens för och nackdelar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag har If. Musse va försäkrad i dom när jag köpte honom och eftersom det blev veterinärvård på en gång kunde jag inte byta bolag förrän 6 månader senare och det har jag ännu inte gjort. Va väldigt skeptiska till dom tidiagre men dom har varit hur bra att göra med som helst!! Inga problem alls! Ska till och höja försäkringen nu och ska då ringa runt och kolla priser osv så får vi se vad det blir då, men som sagt är jätte nöjd med If, även fast jag bara haft Agria tidigare.

#2 Han hade Agria Maximal Liv och Användbarhet, Agria Maximal Veterinärvård samt att Agria Incident ingick.
Han var vet.förs för 25000 och hade en självrisk på 1800:-, 100 dagars självriskperiod, 80% ersättning.
Jag har för mig att dom ersatte allt som blev inbakat i den totala summan som tex veterinärens resa och mediciner så länge det översteg självrisken.
Dom är trevliga, snabba och väldigt hjälpsamma.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

mamma har precis bytt försäkringsbolag, fast jag kommer inte ihåg vad dom hette. Men det var något bolag som försäkrade låtsaspappas skog, sen ringde dom och undrade om bilförsäkringar och om vi hade djur. Mamma bytte och så fick vi Isa försäkrad dubbelt så mycke i liv och 100000 i vet vård och försäkringen kostade 1200 minder än agria och en annan anledning till att mamma bytte var att hon fick försäkra sin gamla nalle i både liv och veterinärvård fast han är 20 år ( ingen försäkring på han innan) bara för vi flyttade över Isa.

Akta er och byta försäkringsbolag efter en skada. Risk att inte få ut något på försäkringen om hästen blir sjuk igen.

calippo är försäkrad i folksam 25000 veterinär och 30000 liv. för det betalar jag mer än 3000/år, men det tycker jag är ok.
brago är inte försäkrad, än…

tog bort försäkringen på Reddie då de höjde den med 100%. Från 1200 till 2500:- per år.
Har snälla släktingar så de tlöser sig nog om det händer något. Dessa två första år har det varit lugnt. Lite snorig i tvådagsr som värst.
Min förra häst, också en ridtravare, var också oförsäkrad. Ingen skada på 8 år. Han fick en inflammation i benet då jag lånade ut honom på foder. Jag stod för böjprov och medicin (4000:-)och tog sedan hem honom.

Bus är försäkrad i Folksam Liv 25 000 kr och veterinär 50 000 kr ger ca 3200kr om året. Självrisk 2500 sedan ersätter dom resten.
Har aldrig haft problem med ersättning vid skada, har haft pengarna inom 1 v. Då har Bus ändå haft mkt veterinärvård, så att byta bolag kan nog betyda bekymmer.
Innan hade jag sveland (ca 5 år sen). Bytte pga bättre villkor hos folksam.

Lucky är försäkrad i Agria. Vet inte hur mycket liv försäkringen är på (pappsen håller koll på alla papper hihi), men veterinärvård är iaf utan tak. har en självrisk på 1900kr och betalar endast det. Agria betalar allt över och även för medicin och veterinärens bilresor. är supernöjd med agria!
Kiara däremot är försäkrad i Folksam, men så fort jag har köpt loss henne ska jag flytta över henne till Agria. Tycker inte speciellt mycket om Folksam, det var massor med krångel när Kiara gjorde illa sig i vintras.

#10 Har aldrig haft problem med folksam och då har jag ändå haft en hel del ersättningar från dom. Pengarna har varit hos mig inom 1v och dom är alltid lätta att ha att göra med när jag har pratat med dom.
Varför var det krångel? Lite nyfiken…