Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 1430 ggr
[Jennniie]
0

Arab bortskänkes

Hittade denna annons , kanske nån här som är intresserad.

http://www.bukefalos.com/r/showentry.php?e=208&catid=29

Zahara
0

Ja han är säkert fin men gammal! tog själv en häst som var 18 år…inget jag ångrar precis men jag skulle aldrig göra om det…

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Klasson
0

det är väll ingen fara med en gammal arab??

Ledin
0

har inte tid med en till :( annars så finns det ju plats istallet. Å 18år är ingen ålder har ju 2 st gammligar den som är 20 gösses hon beter sig som hon våre 5år :).

tessa
0

Oj, han låter mysig…. men 2 pållar får räcka…. tills vidare ;D

LinaN
0

som jag sagt innan, tur att det inte finns fler lediga stallplatser i stallet….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[Jennniie]
0

Jo, hade jag varit gjord av pengar så hade jag inte tvekat.. Men sen tycker jag dock den är lite för gammal också för att inte tänka efter lite mera…. =/

LinaN
0

#6 jag resonerar som så, en stabil kompis till Harry och någon jag kan rida med o komma igång på…. ta Harrysom handhäst o lära honom att följa med på turer, nyttig träning för harrybuset…..

men som sagt, stallet är fullt o betala 3400kr/mån fixar jag itne….. plus hovis, vet o ridhuskort….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

thilda-
0

Hmm nått måste ju va fel på han då hon skänker bort honom??? eller?

Klasson
0

Inte säkert

jen
0

hmm. kanske det är en lurendrejeri annons?

låter konstigt att skänka bort en frisk häst.

En gång ringde jag på en sån annons vilket visade sig vara ett bus för en som fyllde 40 år 

HAHA, det hade ringt hela dagen

Peppe
0

asså jag tror inte ni ska dömma ut hästen direkt. vi har faktiskt funderat på att skänka bort Peppe, och han är frisk förutom att han inte kan stå på halm i boxen och inte vill hoppa.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

tessa
0

#11: är det i sådana fall inte bättre att låa ut pållen på foder, kanske livslångt för att då fortsätta att stå som ägare och ha koll på att pållen fortsätter må bra och trivas.. Om inte, är han inte "fast" i ett dåligt hem utan ksn omplsceras av er..

Själv kommer jag aldrig att sälja mina hästar. Om något skulle hända som gör att jag inte kan ha kvar dom (Gud förbjude), skulle det vara just foder som gäller, av ovanstående anledning.

Peppe
0

#12 och riskera att man helt plötsligt får hem en häst som man inte kan ta hand om eller har råd med som dessutom kanske är 20 år då och inte går att sälja…

AusaBausa
0
tessa
0

#13: Varför sälja när hästen är 20 om man väljer att inte göra det nu? Dessutom kan man ju påverka hur avtalet skrivs och i detta avtal ha villkor som noggrant reglerar hur ett hävande eller liknande sköts, så att man har möjlighet att ordna ett nytt hem till pållen. Men visst är det enklast att sälja, då "har man ju saken ur världen sedan" och därmed ingen möjlighet att påverka tillvaron för hästen.

Detta var MITT förslag eftersom JAG hellre får hem min häst igen än att den kanske vandrar vidare eller hamnar i ett dåligt hem, som inte kan jag bestämma eller råda över.. Detta tankesätt är för min hästs skull, inte för min egen! - Därav mitt resonemang då jag sätter hästens välbefinnande, före mig själv. Men det är jag det, säger inte att andra ska resonera som mig. Lycka till, hoppas att Peppe får ett gott hem.

Peppe
0

#15 och om hästen skadar sig då? det blir alltid ägaren det slår tillbaka på, som står med en skadad häst sen som man ska hitta ett hem åt

jag tänker oxå på min hästs bästa, men jag kan ändå inte be familjen att leva på vatten och bröd bara för att Jag inte vill sälja nån av mina hästar.

tessa
0

#16: Vitsen med avtal är ju att det ska reglera sådana saker..

"jag tänker oxå på min hästs bästa, men jag kan ändå inte be familjen att leva på vatten och bröd bara för att Jag inte vill sälja nån av mina hästar."

Detta påstår jag naturligtvis inte, jag vet heller inget om dig eller din situation - hur du har hamnat i denna, varför eller hur du har skaffat två hästar och liknande, kan endast berätta hur jag resonerar och tänker.. och hur jag antagligen hade gjort, om jag hade varit i en liknande situation.