OT - Vår Qalm
Måste bara visa hur fin skylten och hästen med vagn är ute vid vägen. Familjeföretaget heter QALM- Quarterhorses Annelie och Lasse Mellqvist. Så vi har döpt plasthästen till Qalm. Han är i naturlig storlek och är faktiskt guten i quarter-form. Nu är han lite julpyntad och fin!
Det är vårat landmärke för kunder som ska komma och titta! 
haha så söt ! :D
sandra som äger hästarna har blivit kär i quatern nu när hon är i usa, kanske ska tipsa henne om er sen ;)
Ja, vi har endel till salu!
Också kan man ju komma bara och kolla och klappa
(www.qalm.nu)
ska hälsa henne detta :D
Innan jag läste texten trodde jag att det var en riktig häst :p
Fin var den iallafall!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Oj jag trodde oxå att hästen var riktig..
Hehe jätte fint :)
Det är faktiskt många där ni trakten som stannar och fotar honom. Han är lite av en kändis där ute i Julita
Roligt att kolla när folk stannar bilen, står där en stund, sen kliver ut och tar på honom för att vara säkra *hahaha*

Oj vilken avancerad sak ni har! Med specifikt quarterhäst å allt, inte illa ;)

"varför ställre de sin häst där" tänkte jag.. *stupid*
sätter ni på honom reflexer så kanske de sänker farten lite? =)
superhäftigt!
#8 På gården vi hade förut var vägen nära stallplanen, då hade vi reflexer och det funkade superbra!!! Me just nu är han vinterpyntad. Det får räcka, med horn och allt =)

#8# Han har ju reflexer på benen. :)
Ja, den vagnen skulle sitta fint hemma. Kanske statyn med så slutar dom åka så fort förbi här en del. *fniss*
Kan ju förtydliga att Annelie och Lasse är mor och plastfar. =) Ganska fyndigt namn med Qalm, låter ju som calm och det är de vi vill avla fram. Lugna och trygga hästar!

#11# Är det reflexer han har? Eller är det något annat?

#10 dags att putsa brillorna, det är väl ändå röda lindor? ;)
men ja håller med dig. har måånga ggr fundera på att fixa ngt stort i trädgården.
#11 ja det är det första jag tänker på när jag läser namnet!

#13# Men jag har dom inte på mig just nu. :) Jag frågade ju faktist också sedan för jag blev osäker tyckte också att det såg ut så ju. Men hon försvann.

brukar ni borsta honom ibland? eller ni kör med högtryckstvätt? han måste ju bli ganska äcklig av att stå ute så? *på fullaste allvar* ;)
haha ! antingen borstar vi, eller så nä, vi tar högtryckstvätten :P
#16 På fullaste allvar *ler* så blir han inte så skitig. Han tvättas nog av ungefär en gång om året. Visst han kanske mister lite av sin lyster mot slutet, sen blir han högblank igen!! 

inte? men vad är det för väg han står vid då? för man ser ju tex vägstolpar som är jättesmutsiga!
var får man tag på en sån här jättehäst? tyckte detta var skithäftigt!
lisette, du kan ju göra en sån av brago :D

jag har planer… ;) ska göra en bäckahäst o sätta vid bron i byn!
*kliar mig i huvudet* Hur gör man en bäckahäst? Vad är en bäckahäst?

en bäckahäst är ett gammalt väsen. lurade folk i bäcken osv.
ska göra en i plywood (konturen då) o sätta upp vid vår bro i byn.
Gud vilken vacker tavla!!! Vill också ha en bäckahäst hemma!!!
Jag skulle då bli lite nipprig om jag såg en häst lite sådär i mörkret om jag gick vid nåt vatten!!! (nu när jag vet vad det är)

det är ju det som är meningen! tänkte smycka den med lite reflexer så folk sänker farten! =)
var är den bron lisette ?
#19 Han står ute vid vägen, men gården ligger typ 100 meter in. Visst är det bra att dom sänker farten när dom ser honom där ute, men det var skiiit bra när vägen gick nästan över stallplan förut!!!
Han är köpt nere i södra sverige hos en kille som förmedlar hästtransporter. Mamma köpte hästtransport och när dom kom hem ville hon visa transporten. Hon öppnade dörren…och där stog Qalm. Trodde hon blivit galen, men alla tycker han är cool, så jag fick ändra mig! =)

#26 mitt i byn!
där vid det huset som var till salu med jättesmå hagar ?

#29 japp där ja :D Ligger även en busshållsplats där :D