Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettallmänt
Läst 259 ggr
Elsevin
0

Förvaring av stallkläder

Hej! Ni som bor i lägenhet, vart förvarar ni stall/ridkläder, jackor, skor och sånt? Förutom under sommaren blir jag nästan alltid skitig av leriga hagar, leriga hästar, hästar som vill pussas med kraftfoder i munnen, damm från pälsen osv. Har bara kallförvaring i stallet (är medryttare) så kan inte lämna fuktiga saker där.

Lona
0

Om jag skall vara ärlig så blandar jag hund- och stallkläder rätt friskt så det är snarare så att de tar mesta platsen här hemma medan övriga kläder knös undan i något skrymsle.
Tidigare hade jag dock en specifik hund/hästgarderob men det har jag inte möjlighet till nu.
Skulle det funka att du hänger upp grejerna på tork så de är ordentligt torra och sedan lägger dem i en stor plastback från typ Ikea eller Smartstore? Alternativt i en kasse av "Ullaredstyp" (stooor med dragkedja)? Sen måste förstås lådan eller kassen stuvas undan någonstans också…
Hur ofta är du i stallet på ett ungefär?

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Elsevin
0

#1: Jag brukade också ha dem framme men nu sedan jag fick barn har jag blivit mer fjompig 🙈 Använder myggmedel på mig själv i stallet till och från och vill inte att det ska hamna på andra saker hemma. Brukade ha skorna på en tidning innanför dörren men nu är det någon som är där och leker med alla skor minst en gång om dagen 😅

Det låter smart att lägga allt i en plastlåda! Får kolla upp om jag kan hitta något utrymme för det, tack för tipset 😊 Det varierar väldigt hur ofta jag är i stallet, ibland en gång varannan vecka och ibland flera gånger i veckan. Brukade ha ytterkläder och sånt i skåpet där men sedan mitt träns möglade har jag blivit mer försiktig.

Caf_Roy
1

#2: du behöver nog inte vara så försiktig med stallsmuts som du tror (myggmedlet kan vara en annan femma). I studier har det visat sig att barn som växer upp i geografisk närhet till lantbruksdjur löper väsentligt mycket lägre risk att utveckla autoimmuna sjukdomar som allergi, så viss stallsmuts kanske till och med är nyttigt!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"