hovlossning
kollade på animalcops igår. det var en tvåårig hingst vars hovar LOSSNADE från benet…
hur f*n kan det hända? det måste ha gått jättelångt i vanvården.
BUHUUU,…så hemskt. =/

De hade om en sådant fall i dag med. Kanske samma. Den här hästen dog i alla fall som jag såg om. Inte skojigt, och förövaren gick fri.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

en fux som hängde i en vagga? det är garanterat samma…

Ja, det låter som om vi sett samma program då. Fy vad hemskt att se den.
Såg du stoet och fölet också? Fast de överlevde ju i alla fall.
Audiatur et altera pars

fölet var helt underbart vacker tyckte jag. när man fick se dom efter ett antal månader då…

Ja exakt efter att de fått äta upp sig igen. Då var det super fint. Men man såg att det fanns potential hos det tidigare också.
Audiatur et altera pars

Ja, det är för jäkligt. Har också sett det programmet. Såg det för något år sedan och såg det i går igen. Tråkigt med repriser.

Ja, det är för jäkligt. Hur fasen kan man vara en sådan djurplågare? Har också sett det programmet. Såg det för något år sedan och såg det i går igen. Tråkigt med repriser.

jag tror nog inte dom tänker på det. det är som dom sa i programmet, de tror att de gör det bästa för sina djur… tror knappast man medvetet vanvårdar ett djur.

Fast den med den hästen var ju för sjutton utbildad hovslagare. Hur kan det gå ihop.
Audiatur et altera pars

Tja, vad säger man, skomakarens barn har sämst skor eller något sånt.
Snacka om att skita i sina djur.

Exakt gejsa. Det är ju vanvård och det måste få kallas planerad vanvård också då man faktiskt har kunskaper om vad som ska göras men ändå inte gör det.
Jag mår illa varje gång jag ser på dessa programm med djurpoliserna och animal rescue, men tittar gör jag ändå. Undrar hur stor självplågare man är, men jag anser att jag trots allt lär mig en del av programmen också. Om inte annat att vara ödmjukt glad över mina egna älsklingar och inte snåla på en knäckebrödsbit extra i krubban som lördagsgodis. ;-)
Audiatur et altera pars

#10 ja han hade ju verkligen kunskapen om det, men åå andra sidan. säger dom att dom är utbildade i usa så litar jag inte riktigt på det. det kan vara en dags kurs för 10 år sedan som säger att han är utbildad…