Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 807 ggr
VeNyRa
0

Innetäcke Sökes..

ett innetäcke till monsun, tkr hööks har blitt jäkligt dåligt inte så stort sortiment som jag tkr att dom borde ha och dom borde byta ut de nån gång!

Men iaf, är ju van att beställa från hööks man vet ju vad man får, han har nu ett ulltäcke från börjes, sitter så jääkla dåligt! är lur på att det är de han får bogskav av.

så nu undrar jag om ni har nått bra tips på nån lagomt dyr/billig sida med täcken som ändå sitter relativt bra?!

Snuttan2
0

Horseware Amigo. Mkt bra täcken för biligt pris!

Hur tjockt innetäcke letar du efter? Amigo har bara ett innetäcke, som finns som 150g eller 300g…

Marija
0

Börjes? vet dock inte hemside adressen.. Men sök på Börjes Tingsryd på google så tror jag du får napp ;)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

VeNyRa
0

han är ju en nordis så det behövs nog inte mer än ett 150g, iofs så är han klippt men han klarar sej nog.

Snuttan2
0

Hastsopen.se har HW Amigo 150g för 442kr, rekommenderas väl :)

Molla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Men hörni…Täcke va, det är ju ute. Vår hingst har kommit på nåt mycket bättre. Eller nåt…Skrattande Såhär såg det ut en morron när vi kom ut.

"Made by Poco"

thilda-
0

#5 HAHA :D

VeNyRa
0

5# Haha ja de va juh smart!

Mer tips hörni! sitter juh här å väntar, ;D

Ledin
0

dom va rätt billiga även på det ja letar efter regntäcken tack för bra sida ska spåna lite där såg ut att var kvalite med :)

Snuttan2
0

Jag har klämt på Hippsons softshell täcke och tycker den värkar vara sydd i dålig passform över bogen. Inget som jag skulle vilja ha på över hela natten eller dagen…

VeNyRa
0

Okej, :-/ då blir de nog inget sånt, de konstiga är att han ofta får bogskav men han är ganska smal över bogarna?! kanske är därför?

Snuttan2
0

Hur ser han ut i bogarna (bild)?

Vad har du provat för märke på täcken som inte fungerat?

Har du provat bogskydd? Att spraya pälsglans över området där han får skav för mindre friktion?

VeNyRa
0

hittar ingen blid där de syns så bra, har ingen aning om märken, men de är inte nån suuper kvalité precis, efter en vinter brukar täckna vara trasiga, så man har inte råd att slösa flera tusen om året på bara de.

pälsglans var ju en ganska bra ide faktiskt! ska köpa ett bogskydd bara jag hitter nått täcke att beställa, så jag kan ta de på samma gång.

jn84
0

Jag köpte täcke från Haglunds förra vintern. Helt okej tycker jag och hyfsat billiga.

Sen finns det ju rätt mycket täcken hos Horze också.

lisette
0

himalaya täcken från börjes tycker jag är bra.

lisette
0

himalaya täcken från börjes tycker jag är bra.