Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 1059 ggr
tessa
0

Min stjärna till stjärt?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

På lördag ska vi julpynta i stallet och samlas ett gäng för att rida i ett lussetåg i trakten. Eneldo ska vara stjärngosse (inte stjärtgosse som de kallade det i stallet Oskyldig) och jag klurar på hur kan jag "pynta" honom på ett roligt sätt - några förslag? Själv ska jag ha tomteluva på hjälmen och en röd "tomterock" över jackan.. kommer inte på något mer, så kul är jag..

Här är ett foto på en gosse, men vete tusan hur de fixat struten riktigt

- men hur gör jag grabben till en Stjärngosse - en strut behövs förstås, men hur gör jag den på bästa sätt och fäster?? *klurar*

Funderar på att fästa guldstjärnor på ett ländtäcke också och ha lite glitter i tränset samt röda lindor med reflexer över - det får man icke glömma när det mörknar.

Ska bli jättekul i alla fall, sedan avslutar vi allt med att värma oss hemma hos stallägaren och dricka god glögg och peppisar. Tyvärr kan inte Yrla vara med på detta, men hon får hålla den andra pållan som blir kvar i hagen, sällskap. Hon får smaka på glöggen under pyntningen istället.. - DET gör nog susen på min foderstat ;)

Mvh Tessan

Zahara
0

Fläta in lite röda band i manen! Gör n hängande strut av ett lakan som hänger ner på ena sifan som du kan fästa uppe på tränset, glitter i man och svans glitriga benskydd/benreflexer :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

LinaN
0

#1 jättesöt idé! en hängande tomtestrut! :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

thilda-
0

om du ska göra en "dumstrut" :P så kan du fästa gummisnodd på den och klippa hål för öronen :)

fridak
0

går ju att ha ett band som går precis som käkremmen som du knyter.

Snuttan2
0

Åhhh, jag tycker du ska hålla er stenhårt till vitt, guld och svart.

Dvs vita kläder, vit pålle, guldstjärnor, guldglitter i manen, guldspray på hästen kanske? och svarta stövlar, träns å sadel. Kommer bli jätte tjusigt :D

Skulle göra en strut som inte är så bred, utan rätt liten i omkretsen liksom, men kanske hög och tejpa fast med silvertejp ordentligt i nackstycket (ta träns du inte är rädd om Oskyldig)