Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 812 ggr
Saharaend
0

Fullblod :)

Tror ni det är någon som är intresserad av att få eller köpa ett fullblod som tidigare gått galopp men som nu inte gör någonting? har inte blivit riden så mycket på senaste tiden. ca 1,60. 13 år. ingen nybörjar häst. Tror ni det går att ge bort hästen elelr sälja fr ett lägre pris som rid eller avels häst?

Fija
0

Nog är det säkert någon som vill ha den! Det är ju bara sätta ut på annons….

[Lill-Jonna]
0

testa sälja

Loa-bg
0

Svårt att säga, det finns ju en hel del galoppörer… Men testa sätt ut på annons! Hoppas hästen får det bra och att personen som får den klarar den :) Dessutom, är hästen riden en hel del och det har den åldern borde det ju vara lättare.

Klasson
0

Testa att sälja el skänka bort.. Många som vill ha sådana ;)

Jag har själv haft ett fullblod som kom från galloppen

[Angel88]
0

är det ett sto eller en valack?

jag gillar fullblod..

Saharaend
0

#5 det är ett sto.

[Angel88]
0

hmm, vart finns hon. du har ingen bild på henne?… färg, temprament?.. är hon svår riden eller svår hanterlig?.. har hon varit skadad?..

Lindbygarden
0

stam vore intressant med tanke på avel

Between
0

tkr inte du borde skänka bort hästen! Om folk verkligen vill ha en häst har dom råd att betala.. annars känns det lite oseriöst. Men man kan ju sätta ett billigt pris om man vill.

[Angel88]
0

#9 man kan överlåta hästen om man tycker det går bra, eller sälja mot ett billigt pris.. går ju oxå

[Angel88]
0

Putt

???

[Angel88]
0

försvan du nu när jag ble så himmla nyfiken..

Loa-bg
0

Håller med #9, skulle aldrig våga göra så, då kan ju vem som helst som tycker "men detta var ju billigt" ta över hästen och inget funkar för personen kan inte ett skvatt. (Min åsikt)

[Angel88]
0

#13 man kollar ju givet vis upp ägaren innan..

Loa-bg
0

#14 Litar inte ett dugg på människor… Kan verka vettiga men är helknepiga. Men visst finns det de som inte är! Om hästen hade varit yngre och jag äldre skulle jag lätt kunnat ta den, syrran tar ju hand om avdankade galoppörer som hon får gratis. Hon är väldigt duktig, har aldrig hört talas om en häst hon inte klarar av, hon har magiska fingrar! Hon tävlar LA dressyr på sin egen som är helknepig.

Men risken är stor att någon hux-flux bara tar hästen. Många kan ha planer som bara rinner ut i sanden.

[alezan]
0

Finns ingen garanti att ett högt pris ger en seriös ägare! Hur kan ni ens tro att saker och ting funkar på det viset Förvånad

Loa-bg
0

#16 Det gör jag inte, hur kan du utgå ifrån det?

Jag tror att ett högt pris är ännu farligare, då någon kanske kör slut på hästen totalt. Men det handlar det inte om i denna frågan.

[Angel88]
0

för jag vet många kompisar som fått sina hästar på prov först, och efter ett tag har ägaren sagt at dom får dom efter som dom skött dom så bra..

SofiaGenne
0

Var finns den?

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Saharaend
0

tack alla (: är inte säkert vi ska sälja den, men ville bara veta lite , vi har tänkt tanken liksom att sälja den.

#19 i skåne