VAL! :)
Till våren ska jag få köpa en hoppare :)
jag är 15 år blir 16 nästa år..
Jag vill jätte gärna ha en ponny men mamma tycker det är bättre med en storhäst, vad tycker ni ?
Jag skulle nog köpt en stor häst, lixom, bättre psyke [menar från ponnyfasoner], och om du ska tävla slipper du skiljas från den :)

# 1, jo jag tänker så det knakar nästan XD hehe ;p
#2. Kan förstå det! De är då inte lätt att välja :P
det beror väl på vad du vill ha ;)
många trycker ju på att ponny är roligare, jag har visserligen aldrig varit en ponnymänniska så det kan jag inte svara för.
men det är ju också det, att en ponny måste du kanske sälja om ett par år när du blir för gammal, dvs om du ska tävla.
en stor häst kan du ju ha lääänge…:)
#4. Precis som dig tänkte jag, en stor häst slipper man skiljas från ;)

Ja, ni har rätt i det ni säger helt klart

Ponny helt klart, missa inte den kunskap en ponny kan ge dig 
köp en stor häst om du ska tävla, så slipper du sälja hästen direkt när du fyllt arton. annars hade jag satsat på ponny (som jag gör) fast jag är vuxen, o kommer ha henne tills hon dör.

JAg håller med hjullan. Jag tycker det är så fel att sälja sin häst bara för att man inte längre kan tävla på den. Usch fy nej. Köp en stor kuse istället så kan du tävla på den livet ut ;)

Har ju tävlat ponny förr :)
Och storhäst är ju kul så :)
Ja, eftersom du vill tävla så tycker jag också du ska satsa på storhäst.
du har ju bara 2 år kvar på ponny så det där får du känna efter själv. Själv är jag så kort så jag rider ännu ponnys :) å ponny gösses dom är ju så goa i sättet, rider förstås storahästar med men får jag välja är det ponny som jag tar.
Det finns ju stora hästar emd ponnymetalitet också….. köp en liten stor häst. en 149-155 i storlek…. det är liksom ett mellanting….
alla små stora hästar jag ridit har allmänt vart mer ponnyaktiga i sinnet än vad de över 160 har varit ^^ Vet itne varför ^^
Men om du vill tävla, då hade jag valt en (liten) stor häst.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Okej, tack för alla tipsen :)
Som det värkar nu så blir det en liten storhäst :)

Tycker du också ska välja en liten ridhäst. (: På så sätt kan du ju tävla längre, och inte behöva skiljas, såvida du inte skaffar en ponny och klassar upp den. .
häst helt klart!!