Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1860 ggr
svampi
0

Lyxigaste hästprylen?

Har två frågor:

Vad är det lyxigaste du har till din häst/ponny?(Pryl)

Om du hade hur mycket pengar som helst, vad skulle du då köpa till din häst/ponny?

Bara en kul grej jag undrarSkrattande

wewwa
0

Hmm, får tänka lite på vad det lyxigaste är..
Men om vi hade hur mkt pengar som helst skulle det vara kul med en riktigt bra, ny och dyr westernsadel. Men en paddock eller manege skulle oxå vara kul.. =)

Canonball
0

H… Jag skulle köpa en ny sadel, eller en ny kompis, eller en mange elr paddock. Renovera stallet.

Anna
0

Jag skulle köpa en sadel som sitter riktigt, riktigt bra och som passar både mig och henne och är snygg förstås ^^

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

amsson
0

pryl och pryl, men transporten är nog det lyxigaste.

jag skulle köpa en hoppsadel som var skräddar gjord för att även passa mig såväl som hästen.

AusaBausa
0

den lyxigaste saken jag har t Ludde är väl min dressyrsadel men den har jag inte köpte själv, det dyraste jag köpt till honom är väl hans senaste vintertäcke på 500-600 kr;-D vi lever inte i lyx som ni förstår!

om jag haft obehindrat m pengar skulle jag köpt en riktigt lyxig hästgård till honom samt en lyxig kärra så vi kan ut o åka lite oftare ihop!

Molla
0

Lyxigaste? Hmm… har ju en massa täcken och träns och sadel och sånt. Men det ett onödigt köp som jag tycker är lite lyxigt, just för att det inte används, är en mankam. En sån klipp-man-kam, heter den combikam?! Kostade iaf mer än 200:- och jag har knappt öppnat förpackningen. Dumt, dyrt, köp!!!

Om jag var stenrik skulle jag också vilja flytta till hästgård. Ta hem en massa av familjens hästar till mig och satsa stenhårt på unghästträning i korall och såklart ha ett ridhus om det är lite molnigt ute =P

Marija
0

En riktigt snygg och passande sadel :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Sungria
0

Den "lyxigaste" saken Heeman har är väl hans sadel.

Om jag hade lite extra pengar skulle det inte sitta helt fel med en välanpassad (snygg) dressyrsadel heller ;)

Virtual
0

Mest lyxiga enligt hästen är ett speciellt masage täcke! Jag älskar att ha det på mig, lixom alla hästar. Men egentligen, mest lyxiga enligt mej är väl ändå pannbandet som kostade 230euro…

Oj.. just nu har jag allt jag kan önska mej känns det som. Men de va om ja skulle köpa en stor egen gård i Belgien, med hagar!

thilda-
0

Luddanpuddans o amigos fabriks nya "rockard" =) 5.000spänn :P

Zahara
0

Måste säga tt jag har nog inget lyxigt alls :( bara en massa budgetsaker :( och vad jag skulle ha köpt…ingen aning :)

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

AliceL
0

lyxigaste grejen är nog dressyrsadeln för 20 000 :p skulle vilja ha en större transport och mer onödiga men snygga prylar (A)

mixxxan
0

den lyxigaset prylen är min hoppsadel:D och jag skulle vilja ha en lyxig hjälm med;) john whitaker, och sen vorde det ju inte fel med en ny transport:D

Snuttan2
0

Det beror ju lite på vad för betydelse man lägger i lyxigt…

Jag lägger betydelsen att det är något utöver det vanliga, dyrt, kanske inte helt nödvändigt…

Min pålla har mest saker hon behöver/jag behöver… 

Hade jag hur mkt pengar som helst hade hon fått sig en bättre sadel, lite fler täcken vore inte illa heller…

Lyrik
0

Lyrik har en egen klippmaskin, som jag ej lånar ut, ev bara till sådana som kan klippa.

Har 2 nya täcken oxå, oprövade. Ett thermo och ett regntäcke.

Lyxprylen till Lyrik OCH mig skulle vara eget stall med 3-4 boxar, där Lyrik skulle givetvis få största boxen. Med varmvatten, spolspilta, varm sadelkammare och foderrum. Litet ridhus eller en bra ridbana. Stora vinter och sommarhagar med vindskydd i alla. Bra rid och körvägar runt omkring.

Ny sele och en fin 4-hjulig vagn till Lyrik vill jag oxå ha. Så en liten kompis till Lyrik, han älskar shettisar. Till mig en ung kbltravare, ej travtränad och en friser-unghäst. Mina favis-raser.

Sehvrin
0

Lyxigaste är väl körtäcket och ett schabrak som är sytt av thaisiden- och ull-/bomullstyg (dock kan vi bara använda körtäcket när det är väldigt många minus ute, annars blir det för varmt) och sedan har vi även ett schabrak av sammet med ett mycket fint band. Kanske inte det dyraste, då min syster har sytt dessa saker själv, men lyxiga är de (inte många hästar som får thaisiden, gissar jag ;)

Om jag hade massor av pengar skulle jag köpa mig två ordentliga selar och en riktigt fin (användbar) vagn.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Ottino
0

Det lyxigaste jag har till min häst är lösdriften. Han kan leva nästintill som en vildhäst och det är det allra finaste jag kan unna honom.