Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 4595 ggr
Believer
0

Hur bor eran häst/hästar?

Precis… Hur bor eran häst / era hästar?
Eget stall? Kollektivstall? Inackorderingsstall? Lösdrift?
Hur många boxar har ni i stallet?

Mina står i ett kollektivstall. med 11 storboxar och 1 shettisbox. Alledeles lagom!

Lindbygarden
0

Eget stall med tre stora boxar…De har öppet mellan samt ut mot "gången" så de kan se och prata med varandra.. De har en vinterhage på ca 05 hektar.. en kallvinterhage som också är sommarhage på 2,5 hektar… Men där får de gå när det är köldgrader och inte nu när det är blött.. De får gå i den då jag behöver få den nerputsad samt tramapad..(vi har påtok för mkt bete)

NovaRoll
0

Vissa på stall i box och några på lösdrift i eget stall, finns 4 box med öppen planlösning och plats för 4 på lösdriften (36kvm.) och alla har tillgång till stora öppna hagar och hålls i väl sammansatt flock/flockar

micheles
0

Mina kusar bor i uteboxar, hemma på gården. Den ena boxen är fullstor till min stora tjej. Sen i den andra fullstora boxen har vi byggt en box i boxen, en shettisbox. Så runt den boxen får jag plats me lite höbalar, kaninen å lite täckeshängare å fodertunnor. Ganska mysigt, blir ändå som ett litet stall eftersom man själv oxå kan gå in utan att stå inne hon hästen. Hoppas ni förstår Glad

svampi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ganska litet stall med 12 boxar. Det är dock uppdelat i typ fem delar: Privatstall med tre boxar, storstall med fyra boxar+ fem uppbundna kalvar i bås, mittenstall med tre boxar och höstall med två stora boxar till dom största hästarna. Krabat står i mittenstallet.

Zahara
0

Står hos min vännina (grannen) men  mina två. Den gammle står i box med dörr ut så hon kan sticka ut huvudet 24/7 och den lilla delar box med den andra lilla (helvete och mocka bara) ska bygga uteboxar hemma till sommaren.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

svampi
0

En till bild.

Lyrik
0

Står kollektivstall med 4 hästar.

Finns 4 boxar till i stallet, men de används till annat. 2 till skåp och fodertunnor mm. I shettisboxen bor 2 kaniner. I Lyriks grannbox bor det oxå 2 kaniner, en i bur och en lös (2 hanar). Under skull-luckan är det en "spilta" där slängs höbalarna ner.

muirab
0

JPEG-bild öppnas i nytt fönster Eget stall med fyra boxar.

Lindbygarden
0

#4 har de fem hästboxar i kostallet nu?? Hur har de fått plats med dem??

davidia
0

jag har mina hästar i eget stall.jag har tre boxar,men två har mina då.den tredje boxen har jag halm och fodertunnor i.dom har öppet mot stallgången och mellan boxarna är det helvägg med ett öppet fönster,galler emellan dom så dom kan nosa och se varandra.

Lorita
0

Lösdrift och eget stall 3 boxar

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

VeNyRa
0

monsun bor på en ridskola, (men han är inte aktiv i verksamheten såklart) vet inte vad jag ska kalla det riktigt.

Magica
0

Box finns 6 stycken, har dörr så han kan titta ut på traktorn! grann stallet har 35 boxar. Det är liksom 2 stall som blir 1, det är så nära i mellan.

__iE
0

vad är kollektiv stall ? :$

Ballerina står hemma ^^ Alltså de har eget stall, 2 inackoeringar där nu..  finns 5 boxar inne i stallet och 2 ute :) Bor sammanlagt 5 hästar där..

gordon-stallet är också eget där står 5 hästar o alla tillhör samma familj (:

AusaBausa
0

Har också lösdrift till mina 3 pållar..dock en avdelning så de små kan gå in själva i den innersta delen för o få vara ifred… snart kommer de hem och här hemma kommer det o se ut ungefär likadant!

Believer
0

#14. De dom är installade delat på allt. in- och utsläpp mm. inte som i ett inackorderingsstalll där all häjlp ingår.

SofiaGenne
0

Inackorderingsstall står 2, den tredje är uthyrd på foder, och står i ett jättemysigt privatstall =)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

__iE
0

#16, jahaa ;D

Isf är Ballerina-stallet ett kollektiv stall :)

joytick
0

Jag har Delay i ett kollektivstall, där har hon stått sedan hon föddes. 5 stora boxar :) Ganska litet stall, men mysigt och hästarna verkar trivas där :)

Johanna
0

Tassan bor i en box i ett litet kollektivstall m 4 boxar.. o lösdrift..
fast nu har vi bara hästar inne.. (4st) o jag tycker det är alldeles lagom… inga mornar, inga luncher.. endast kvällar att dela på under veckorna.. o nån morgon på helgen.

skrittavstånd till ridhus/ridbana.. (ca 5min) o helt underbara ridvägar.. vi kan rida flera timmar utan att hamna på samma väg… :)

Beundy
0

Scadde står i ett kollektivstall där han stått i snart 6 år. Han verkar trivas bra :) Det är 5 boxar, så det är litet men mysigt.

thilda-
0

Luddan o amigo står på travbanan.. i ponnystallet :) i privatstallet (delat upp lektions och privataponnys). tror de är Kollektiv :P hehe

Loa-bg
0

Eget stall, inga inackorderingar. Bara mina egna tre hästar :)

3 boxar för tillfället, ska ha en till, en stor sadelkammare och ganska stort foderrum, en spolspilta ska upp också. Sedan ska stallet delas av en bit ner i stallet, där 8 får ska bo när vädret är värst :)

Vår gård är ju en gammal ridskola, så det får plats ca 10 boxar i stallet, om dom då är 4x4m

fridak
0

något mellanting av kollektivstall och inackordering. allt utom mockning ingår i veckorna. tre helger av 4 ingår allt, den fjärde helgen(en av dagarna) får man fixa allt för sin egna och de andras hästar. storhelger som jul, nyår, påsk delar man på passen och alla mockar sin egna box så att alla får vara lite lediga.

13 boxar inne + en shettisbox, 2 uteboxar och lösdrift. nu finns 13 hästar inne, 1 ute, och 2 på lösdrift.

wewwa
0

I ett eget litet stall med två boxar…

Virtual
0

När jag är hemma i eget stall med 25 boxar. Mamma har lite uppfödning å så. Men i Belgien så är det ett eget stall oxå, men ett försäljningsställ, så de kommer å går ganska mycket hästar.. Det är 45 boxr varav 43 används just nu.

gejsa
0

Jag har eget stall. 6 boxar i stallet plus en shettis/russbox och 4 boxar i logen. Logen är mer ett kallstall och högt till tak. Bra för hästar med luftproblem tex. Kan även göra så att det blir lösdrift där om jag vill. Jag öppnar ena sidan i boxen. Då kan dom gå ut och in där. Hade tex öppet så när Sorro skulle födas. Då gick Soya ensam i den sommarhagen och så när hon skulle föda gick hon in i den boxen. :)

mazze
0

Helinackorderingsstall m 17 boxar.

Snuttan2
0

Min häst är inackordnerad, bor i stan å vill ha henne en bit utanför stan där det finns mer hagar och terräng att rida i, så hon bor 30km bort.

Anläggning med 30boxar ungefär.

Ledin
0

Hyr ett hus på en gård och här finns det ett stall (bara mina 2ponnys på gården) Så stallet är som mitt typ. 5 boxar sen är några nerplockade så vi får in rundbalar så dom har stora boxar och så bor det 2 ungnötkreatur( dom har egen del av stallet kan man säga) i stallet dom tar jag hand om oxå. Jätte bra stall med sadelkammare å fina boxar söta kossor ska få in 2 till i stallet (kvigor) å det ska bli rätt så skönt lite varmare på så vis.

bubbelbubbel
0

i ett litet pluttigt stall med fyra boxar :)

hjullan1
0

lösdrift för 10 hästar, på 13 ha mark. i stallet har hästarna en varsin box som används om det skulle bli storm eller nåt. tror att det är 6 boxar. det finns fyra hästar på gården, jag o syrran är de enda inackorderade.

Alex
0

Inackorderingsstall. Hon bor dock tillfälligt i det lilla stallet (9 boxar), där stallägaren har sina verksamhetshästar, pga att det är fullt i inackorderingsstallet. Där är det för övrigt 15 boxar. Får se när vi får flytta upp dit :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Peppe
0

kollektivstall. 16 boxar, varav 10 för stor häst (2 stora nog till fölbox för halvblod) och 6 för shettisar

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

bubbelbubbel
0

oj, haha, jag har alltid fått för mig att du "bor" i ett litet gulligt stall peppe :)

Anna
0

Windy & Wilda står i eget stall med bara två boxar på ägarens gård.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

reddie
0

stall med 6 boxar men bara tre varmblodstravarkillar som bor där. Två stora hagar med tillgång till skog

Mandysan
0

Ridskolestall.

Totalt 28 platser, 4 spiltboxar, 6 boxar och 18 spiltor.

dominic
0

I ett eget stall men fyra boxar. varav två är stora boxar och två för ponny. Här bor mina fyra hästar.

Hoppsan
0

Eget stall med 3 egna och tre inhyrda, det är perfekt för mig!!Glad

bebbe
0

Eget stall med 3 boxar, 6 spiltor och en stor lösdrift

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Canonball
0

Min hästs står i ett gammalt kostall med 5 boxar och 1 spilta. Helmysigt med en stor loge till!

Canonball
0

Inne i stallet.

gejsa
0

#43# Jag tycker det ser väldigt trångt ut i stallet.

Peppe
0

#35 ja men jag har ju mina hästar i den lilla nybyggda delen Flört vi har inte så mycket gemensamt med de i "gamla delen". känns mer som två grannstall. fast vi har ju sadelkammaren i gamla allihop. är väl det enda

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cavello
0

Disa står på lösdrift i en rätt stor hage med ligghall. Annars har de även ett 6 boxars stall på gården.

bubbelbubbel
0

#45, men då kanske det är därifrån jag fått det.
fast jag har tom målat upp en bild i huvudet, att det är ett såntdär litet gulligt rött stall med typ 5 boxar :D

Kattapult
0

Vi har våra 3 hästar i ett stall på tomten. Pappa byggde boxarna förra sommaren :)

Canonball
0

43# Skojar du? x) Det var inte jag som byggde stallet, men det är väldigt trångt den vägen. Men som tur är står det inga hästar i dom boxarna där det är så trångt. Annart är det väldigt rymligt med stallgång och allt. Det är bara en liten del av stallet man ser.