Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 3323 ggr
Scandi
0

Dodson & horrell

ngn som hört talas om D&Hs ultimate balancer eller safe & sound?? och som vet pris? enligt massören så skulle eli behöva msm,glucosamin o nåt annat så tipsade mig om flexijont men det kostar tydligen 1200 o varar i 3 månader o sedan tipsade hon mig även då om D&Hs foder..vilket tror ni blir billigast i längden eftersom han nu behöver dessa här tillskotten??Behöver d för för sina leder o muskler.. sj tycer jag att ultimate balacer låter bra då hela eli behöver komma i balans..funderar på att köpa det..men kanske onödigt innan jag fått reda på analysen?

Scandi
0

putt?

Snuttan2
0

D&H är ju ett importfoder ifrån UK och priserna lär därför bli rätt höga jmf med om du köper svenskt foder…

Jag har ärligt talat inga egna erfarenheter ifrån D&H utan kan som mest konstatera att de har jätte fina förpackningar :D 

Om jag var du skulle jag titta på analysen först när den kommer för att se hur det ligger till…

Vad gör att du säger att han behöver komma i balans?

Scandi
0

han behöver komma i balans i kroppen (och huvudet) och att lära sig att slappna av enligt min massör, hört talas om meridianer? jag kan inte riktigt förklara..han har ju lite muskelproblem + ev snett bäcken som vi försöker få bort med hjälp av laser o massage. sedan så behöver han "medel" som är bra för lederna + som är antiinflamatoriska för att på såvis minska chansen att få kotledinfl igen om det nu beror på hans gammla skada.

Så därför tänkte jag att det kanske vore bra med ett foder där redan allt ingick i ställlet för att köpa till en hel massa olika tillskott. jag tycker d verkar vara ett bra foder :) hade ju deras pasture mix (har för mig d hette så) till mackan o han funkade bra på det men ägarn tyckte d va för dyrt.

Snuttan2
0

Vad då balans i kroppen? Tycker det låter som flum för något annat problem ifrån massören ärligt talat!

Är han ojämn i tempramentet, eller hur är han obalanserad i huvudet? Mår han inte psykiskt bra? Hur då? Psykiskt välmående kommer oftast Inte ifrån fodret om du inte ger honom på tok för mkt energie-högt foder…

Spänner han sig mkt kan det igen bero på att du ger för energie-rikt foder om det nu har med foder att göra, vilket det oftast inte har… Dags att börja titta på varför han är spänd. När spänner han sig?

Meridianer är vad man pratar om inom akupunktur… Har du svårt att tänka på det rätt går det bra att kalla det akupunkturpunkter ;)

Vad för muskelproblem har han? För de flesta löses inte egenom fodert om det inte är så att han har svårt att bygga starka muskler eller liknande pga att han får för lite foder eller avsaknad utav vissa ämnen och det är något som en massör nog inte kan se bara sådär :/

Varför behöver han något för lederna? Vad är det för fel på dem? Hur kan massören se det?

Antiflamatoriskt medel är något som vetrinär skriver ut! Har han en inflammation bör du ta ut vetrinären och en vettig massör bör absolut ha sagt detsamma!
 Har han utläkt inflammation ska han inte behöva ha särskilt foder för att stärka upp det…

Due-Boje
0

Jag har ingen kunskap kring den produkt från DH du vill ha, men vi ger tävlingshästarna deras Müsli som kallas Stay Power, och den är vi  Mycket nöjda med!

lisette
0

grannen ger en del safe and sound till sin fånghäst.

Midlingur
0

Jag har testat Safe and sound. Funkade bra, men det går åt MYCKET. 1 hg = 1 liter. 210:- för 18 kg betalade jag. Flexijoint kostar betydligt mindre i England, hitta en återförsäljare i England över nätet och spara en massa pengar! Frakten är inte så dyr så att det inte lönar sig.

Scandi
0

jag menar INTE medicin jag menar så som msm och örter som är liksom lite antinflamatoriska. han får inte för mkt energi..får 3 dl grund.. han behöver konturnitet (hur fasen stavas det?) att bli riden var dag och hitta rätt balans i det, det har d ju inte blivit nu då han har fått vila fram och tillbaka. Vill de örter för lederna därför att cortison torkar ut och de smörjer upp dem. jag var hos vet förra veckan och då fick han tuppkam de vart också då de såg att han hade en gammal skada och det kanha varit det som gjorde att han fick inflmatationen och muskelproblemen enligt vet..! och det var då massören tipsade mig om lite olika medel,foder för att minska chnasen om det nu kommer från den gammla skadan att han ska få det igen…och det vill jag ju inte.

Scandi
0

hittade på nätet att 300gr var 4dl av ultimate balancer..man skulle tydligen ge 100gr per 100kg häst