Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettbeteende
Läst 1653 ggr
Hoppsan
0

Vattenhink...

Hej! Har en ponny hemma som alltid envisas med att vippa ut sin vattenhink, är det någon som vet varför han gör så och vad kan man göra åt det?

Vi provade att hänga upp den på väggen men han lyckades välta ut vattnet ändå…

micheles
0

ställa den i ett bildäck kanske? det har jag i hagen annars tar det inte lång stund innan min ponny vält hinken

Due-Boje
0

hoppsan :P finns olika slags fästen som man kan sätta fast hinken i, på väggen. Tror inte det går att välta då. Googla lite!

tessa
0

Bildäck är ju ett tips som sagt, själv har jag en rektangulär balja från GG till min tös. Den är tung och otymplig att välta ;) Rymmer drygt 60 l har jag för mig… Vet ite om din pålle dricker mycket, men det gör min och det är skönt att veta att vattnet aldrig tar slut för henne..

thilda-
0

du kan oxå bygga som en "Hållare" i boxen :)

Hoppsan
0

ok!! Skitbra!! Jag ska prova allt!! Tack!!!Glad

jn84
0

Jag har såna här till mina hinkar. Tror inte att de går att välta nåt där ut, det enda min häst lyckats göra är att sparka ur hinken, förmodligen när han rullat och tryckt loss den underifrån.

Hoppsan
0

TACK!!! #6 ser perfekt ut!! Vält den om du kan lilla ponnyskrälle!!! Ha ha!!Glad

Believer
0

fast ett bildäck i boxen tar ju väääldigt stor plats. För det var i boxen du kulle ha va?

Kattapult
0

#6 Precis ett sådant tänkte jag på :)

Due-Boje
0

jag med!

Hoppsan
0

Ja, det var i boxen, men jag tror inte att det är någon fara i det här fallet då boxen är stor och ponnyn litenGlad! Men tack iaf!!