Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1136 ggr
Johanna
0

ser ni ngn skillnad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har ju haft pållan i ca 1,5 månad o försöker få henne att gå upp i vikt eftersom hon var väldigt utsugen av bäbisen o tunn när jag fick henne…

vad tycker ni? har hon lagt på sej nåt?

bild1

Johanna
0

bild 2

Johanna
0

bild 3.. tagen idag

Johanna
0

det är ju en så himla svår årstid nu att få dom o gå upp… men hon äter konstant…. o jag har haft vet ute o kollat på henne o hon tycker att hon får bra m mat….

kan det inte bli sommar :)

svampi
0

Jag tycker det ser ut som hon är lite rundare i alla fall…

tessa
0

Svårt att jämföra bilderna tycker jag, men hon ser allt rätt tunn ut, vad får hon att äta per dag?

LinaN
0

Hon ser bättre ut men behöver fortfarande massora v muskler, som Tessa säger, vad får hon att äta?

Proteiner är det nog fortfarande ett stort behov på.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

jn84
0

Jag tycker hon ser lite rundare ut! :)

The-Photo
0

Ganska svårt att avgöra men lite rundare ser hon ut att ha blivit

Johanna
0

jo att hon behöver muskler det vet jag.. men just nu går hon ju knappt eftersom jag vill få upp henne i vikt innan jag börjar rida.. så det kommer nog… inte lätt att bygga muskler på skinn o ben :)

hon äter ca 15kg hö om dan, 2kg korn morg/kväll, samt xtra när jag är ute…. ca 1kg.. 5dl betfor (torr mängd) 1.75dl mineraler samt 2,5-3dl olja… o detta tycker min vet är helt okej… kanske att hon även skulle kunna få krafft *****.. ja, vad sjutton heter den.. står helt still nu…. ahh, plutten fick den.. är för konvalecenter o hästar som ska igång… rätt dyr… hmm, ja ja…

Snuttan2
0

Jag tycker hon ser bättre ut i hullet, men skulle vilja ha henne rundare ärligt talat…

Går ju inte att sätta så mkt muskler när de inte är i hull, så det är inte värt att titta på, utan jobba vidare på att göda upp henne så hon får något att bränna av vid muskelbygge :)

Johanna
0

#10 hon ska absolut upp mer i vikt.. :)  jag är långt ifrån nöjd…. men är ändå glad att det går framåt eftersom inte bott hos mej så länge

tessa
0

#9: Du kanske tänker på krafft rehab? =)

Believer
0

#12. tänkte precis skriva det jag med =) men den är väl inte såå dyr? hade den till Lucky förut, har för mig att den kostade 190 för en säck då.

Lyrik
0

#13 Är nog dyrare nu sedan höjningen.

När Lyrik skulle äta Rehab i samband med frakturen, hade GG inte Rehab inne här i Uppsala, de fick beställa hem en säck till mig. Tror den gick på 220 kr om jag inte minns fel. Sen vägrade Lyrik äta den oxå…

Johanna
0

#12 ja! precis.. tack :) hatar när det står still så där… Skrikandes

jag betalde nog 230-240kr… är väl inte dyrt men om man räknar in allt annat man köper så blir det ju en hel del….

LinaN
0

Jo, nog vet jag att ma nitne kan bygga muskler på en tanig häst…. men med mer hull o muskler så kommer hon bli jättefin ^^ Jag tänkte i ett lägnre perspektiv ^^

Men prova att ge litet sojaprotein vid sidan av….. en säck med 20-30 kg kostar kring hundralappen och är billigare än rehab o liknande produkter……

Ge en dl morgon o kväll o öka successivt till en 3-4 dl morgon o kväll. öka över 3 veckor så hon itne får nässelutslag….. en del hästar akn få det…… rådgör emd din vet om du känner dig osäker.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

tessa
0

#15: Känner igen det där.. =)

#16/0: Håller på att introducera soja till min pålla. Hon får nu 1-2 dl /dag. På GG kostar den gamla säcken med 25 kg = 125 kr och den nya säcken med 30 kg = 209 kr. En stygg höjning =(

Men soja är ju ett starkt proteintillskott som ine alla hästar klarar, så har man ett mindre underskott på protein i foderstaten, är ju lusern att föredra! Skonsammare för hästen och svårt att överdosera. Själv ger jag alltså både lusern och soja men så är hövärdena usla också. Hade inte vågat ge soja utan höanalys.

Ledin
0

vad är det för ras på kusen? Varför tar du inte å ger henne korn det gav jag till mitt vbl o hon gick upp fint o fri tillgång på hö hela natten. Sen ger väll betfor bara energi o sockret i det är ju inte så bra för tänderna? Har en vän som har en super mager fullblod/halvblod hon ger kraft+korn o massor med hö nu har hon äntligen ökat i vikt.

gejsa
0

#9# Ärligt talat så tycker jag att du ska ta bort kornet nu. Hon har börjat få en mage i stället. Hon behöver mer protein. Och korn innehåller inte alls mycket. Hon får bara mage av det.

Ändra till Nya Groov 125. Det är lagom med protein i det. Ge 1 kg av det ett tag så ska du se att det gör underverk. Ev lusern strå i boxen. Vet du värdena i hösilaget?

Johanna
0

om du läser mitt inlägg #9 så ser du att hon får korn :) o hon har i stort fri tillgång till hö under hela natten.. ibland är det slut ibland finns det kvar.. får ca 9-10kg i boxen till natten

hon är ett halvblod..

Johanna
0

#19,, nej, men hon som har stallet vet säkert.. kan ju höra med henne

Twinlight
0

Jovisst har hon blivit lite rundare :) Men det skulle absolut inte skada ifall hon gick upp en hel del till :P

Tappsveden
0

#9 jag gav mitt sto som gick ner kraftigt i vikt efter sin fölning kraft grov 90 och lucern och korn i början. kan varm rekommendera kraft groov 90 jag tycker det funkade jättebra och mitt sto gick fint upp i vikt…