Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettmocka
Läst 290 ggr
Thea.1
0

Mockning

Hur gör ni när ni mockar åt era hästar, jag har 2 boxar jag mockat varje dag.

Tar ni allt bajs alltså de små som knappt går att ta upp eller låter ni det ligga kvar för ibland kan de va typ rester?!

:)

Amephyst
0

Jag har två boxar jag mockar 2 ggr per dag. De har däremot halm som underlag, så vanliga grepar fungerar inte att mocka med. Jag brukar ta så små pluttar jag kan få tag på med grepen, och ta upp det sista med en spade. Men missar jag någon plutt är inte det hela världen heller, då hänger den med nästa runda istället 😀

Shia1
0

När min stått inne är det bara tömma boxen princip XD (därav lösdrift haha XD)
Med de andra-beroende på. Är det relativt mkt nytt spån och i övrigt rent-är vi desto noggrannare, är det däremot rätt så mkt hoprört tar vi de större och lämnar småresterna.

Herveaux
0

#0: Jag mockar 10 boxar 5dagar/vecka där nio står på halmpellets och en på torv/halmpellets blandat.

Jag är överlag ganska så pedantisk när jag mockar och kastar ut alla lortar jag kan jaga rätt på med grepen men de allra minsta små skräpen får ligga kvar.

// Harley

Lona
0

Jag mockar oftast bara en box per gång, Greina står på torv blandat med spånpellets. Mockar igenom hela boxen, tar ut allt bajs inklusive små pluppar och det som är blött.
Den andra hästen jag hjälper till med ibland har torvbädd som ligger året runt, såvitt jag vet har de aldrig bytt den. Han är dock plättlätt att mocka åt, bajsar allt i en prydlig hög och kissar alltid på samma ställe. Ut med bajset, när det blir blött på hans kissplats så tar man bort det översta och fyller på.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com