Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 760 ggr
lisette
0

hästby

det var ju ngn som skrev om ett hästsamhälle härförleden..

idag hittade jag en tidning där det stod om östraby i skåne där de planerade ett hästsamhälle. antingen villor eller bostadsrätter, stallar, ridhus, paddock och hagar…

tyvärr hittade jag ingen länk om det… :(

bebbe
0

Det är i Östraby, på vägen mellan Hörby och Sjöbo.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Det funderade dom på här utanför Eskilstuna också. Ett gemensamt stall och hagar med villor runt omkring. Men det blev visst inget än iaf.

Sussi
0

Åh, de ska byggas en hästby här i Finland också fast ganska högt upp i landet. Skulle det vara här i närheten så skulle jag meddela mitt intresse genast!

Tänk så roligt att få bo med sina likar, dela på hagar, kostnader mm. Där skulle man kunna vara hur hästnördig som helst utan att någon tröttnar på enSkrattande

[slo]
0

#2 lika bra det, jag tycker det verkar bäddat för trubbel med hästbyar, tänk att bo granne med dom man bråkar med i stallet ^^

Linda
0

Ja fy 17 och bo med ett gäng hästkärringar..Huva vad jag ryser..Men tanken e god särskillt för markägare och mäklare;)

[slo]
0

Oh ja, innan folk börjar inse att det kanske inte var så smart… Lär vara gott betalt för dom kåkarna :)

Linda
0

Ja ideen e det inget fel på iaf:)

[slo]
0

När det gäller att tjäna pengar har idérikedomen inget stopp :P

lisette
0

kan ni tänka er så många anmälningar det hade blivit på varandra? usch.. ja jag hade då inte velat bo så!

Faxlin
0

#10: Ja jag kan tänka mig att jag inte direkt skulle passa där. hihi
fast vi har ju nästan samma sak här fast vi inte har fått benämningen hästby. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Ha, ha nej det hade nog inte varit så bra. Dyrt var det iaf.

Sussi
0

Meh, nu har ni ju försört min romantiserade bild av en idylisk hästby!

Fast det låter fortfarande intressant för min del, bara jag fick ha ett eget stall dvsOskyldig

Faxlin
0

#13: GeneradFörlåt inte alls meningen ju. Flört

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars