Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 733 ggr
LinaN
0

Han är en ängel!

Helt otroligt, en liten 8 åring, ca 115 ovan mark, max 30-35 kg har lett omrking på min store bjässe idag. Tösabiten är smal som en sticka men tuff så det skriker om det ^^

Helt otroligt hur försiktig han var kring henne, o han busade litet med henne o hon busa tillbaka i ridhuset, o han brallade loss men hade noga koll att göra det så hon itne kom i vägen.

Är så stolt över min försiktige lille gubbe. :P han uppförde sig så oerhört fint med denna lilla tösen så :)

Får se om jag får bilderna av tösens storasyster, för självklart dog ju batterierna i kameran när jag skulle fota.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

linasvovvar
0

Va mysigt….stora hästar måste vara snälla…annars kan det ju bli farligt….ja det är ju alltid trevligt om alla hästar är snälla

LinaN
0

Håller med i allra högsta grad, me ndet roliga rä j uatt han görna driver emd mig o de andra skötarna men den här lilla tösen följde ha nsom en hund.

The-Photo
0

Men vad kul,I mitt förra stall fanns det en häst på ca.1.80 som var vild och bråkig men så fort barn red honom var han jättelugn

DojoKelder
0

hmm.. undra om det är något alla hästar gör.. är rädda om barn och supersnälla mot dem?
Min pålla som brukar ha sina egna teorier om d mesta var riktigt asgo mot en 3-åring. Har aldrig sett henne så snäll och försiktig som hon var då!

LinaN
0

Minns min gamle travare.

Hon stod i ett hav av 10 ungar o blev borstad överallt ungarna kom åt, hon stod med huvudet sänkt, öronen slokandes o underläppen hängandes och hon blundade o bara njöt….

lisette
0

#4 inte alla. brago är väl så där med barn faktiskt. litar inte på honom för fem öre när det kommer till barn.

LinaN
0

#6 hehe, Brago försökte ju ha ihjäl min sambo en gång ju (tro mig, den historian blir nästan bara värre  ovärre :) Snart har hästkraken huggtänder o frustar eld o svavel okcså! ;P)

lisette
0

försökte HAN? det är mer än vad jag kommer ihåg.

nej brago är supergo på alla sätt o vis, med vuxna. men man får passa barnen.

jn84
0

"Är man stor och stark måste man vara snäll"

Nåt i den stilen säger som ju i Alvedons nya reklam. :)

AusaBausa
0

Ludde, min travare, är inte snäll mot barn!!!!!!

Inte mot Tindra iallafall! Han har sparkat rätt mot henne m frambenen en gång när hon gick fram o skulle klappa honom o jag fick inte fatt i henne, då jag stod o höll en annan häst t hovslagaren(gissa om jag var arg på mig själv efteråt som lät henne vara i hagen). Kan fortfarande ha mardrömmar om det. Hade det träffat så hade hon inte funnits längre:-/ 

Ludde har aldrig gillat henne medans grabbarna går bra. Har min teori att han ser henne som en inkräktare då han kom före henne men efter grabbarna…han har alltid visat öronen bak när jag burit henne för o klappa honom och ända sen hon var nyfödd har det varit likadant. Sen skickade jag iväg honom på foder när jag var gravid men han kom dock hem innan Tindra föddes. Hrm ja knepigt! men tycker dock han börjar lugna sig mot henne…kanske att hon börjar bli äldre, ser itne så farligt liten ut!!! hihi!

LinaN
0

#8 Brago bockade ju o började trava när han o Harry skulle till hagen o Daniel ledde ju Brago ^^