kass i magen ...
Min häst har blivit lite kass i magen.. bajset är inte så fast som det ska vara men det är inte löst. Detn rinner också frå¨n honom men det e inte när han bajsar´utan det kan bara komma när han står i gången tex.. Har ni någon ide om vad det kan vara?
Jag funderar om det kan vara betforen? men han får bara 100g torrt som jag blöter upp såklart eller kan det vara moröttrena? vet inte hur mycket han får av det eller kanske oljan? det är de som jag kan tänka mig.

Nervös? Har det hänt något på sista tiden. Har du nyss avmaskat, bytit foderstat osv. Med byta menar jag lagt till något eller dragit ifrån kan också märkas på en känslig häst. För blött hösilage?

det har kommit en ny häst till stallet, har har blivit tjurigare och osäkrare.. Har märkt på honom nu att han inte gillar förändringar.. Kanske är det stress? men hästn kom för en månad sen och han har varit såhär i en vecka ungefär..

Står dom bredvid varandra i boxarna och inte gilllar varandra så kan det vara stress. Dom kanske tjafsar mycket när ni inte ser.

ger du din häst mkt morötter? min lille har blivit lös i magen och jag kom på att det måste vara morötterna som gör det.

JAg ger han inte mycket morötter man jag vet iinte hur mycket domandra ger honom. Ska be dem att inte ge honom och se om han blir bättre.. Tycker ni att jag ska sluta med betforen?

jag hade kollat hur mkt hästen får av betforen/morötterna först och främst,

Haha jag sa ju det lisette att du ger för mycket morötter. Det är lösgörande om du ger mycket. Precis som betforen är.

#8 nu får han inte så mkt mer :D

Förstår det. :)